Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:07



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
2e sleutel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht 2e sleutel
Hallo mensen,

Aangezien mijn vader en ik de 996 samen delen en we maar 1 sleutel hebben hebben we bij MH peize in groningen een tweede sleutel besteld en laten inleren.
Nu is het probleem geworden dat de originele sleutel alleen nog maar gebruikt kan worden de deur open te draaien en de auto te starten(moet snel anders gaat het alarm af) en de nieuwe 2e sleutel wel op afstand de deuren kan openen. De man van MH beweert nu dat dit niet anders kan en we anders nog een nieuwe sleutel moeten kopen. Volgensmij worden we hier verneukt want dat lijkt me toch heel sterk? :bang: Ik heb eerder gevoel dat hij wat verkeerd heeft gedaan aangezien hij een sleutel uit het systeem moest wissen en wellicht de verkeerde heeft gewist? Dan zou het toch alsnog mogelijk moeten zijn de originele sleutel weer in terug in te leren?

Heeft iemand hier ervaring met dit voorval?


26 feb 2018 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: 2e sleutel
Ja, daar heeft die man een fout gemaakt. Je kunt 4 sleutels aan je auto koppelen. Dat gaat apart voor de transponder (starten) en voor de afstandsbediening (open doen).

De nieuwe sleutel had dus toegevoegd moeten worden zonder de oude te verwijderen. Eventueel nog wat verwarring door de transponder in de sleutel (bij vervanging zet je die over, bij extra sleutel moet er een nieuwe transponder in de sleutel zitten en aangemeld worden).

Echter: je kunt alleen sleutels aanleren als je de hele sleutelcode hebt (papiertje die je er bij krijgt) en als je de codeercode van je auto hebt.

je kunt dus niet een bestaande sleutel afmelden en weer aanmelden zonder die lange code! En van die eerste sleutel ben je dat kaartje allang kwijt natuurlijk.

In het systeem kun je wel de laatste x karakters van die code terugzien maar niet de hele code. Daarvoor heb je per se dat kaartje nodig.

En die codeercode staat ook niet in je boekje, die moet van Porsche komen (of ooit gekomen zijn en opgeschreven natuurlijk)

ik heb het over een 986 uit 2000 overigens, lijkt mij hetzelfde systeem maar zeg het er maar even bij.


26 feb 2018 15:21
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Re: 2e sleutel
Dank voor de snelle reactie heel duidelijk!!

Het is dus indd wat wij al vermoedden..hij heeft op de gok een code verwijderd en dat was dus de verkeerde..
En inderdaad hebben we die code zelf niet, inmiddels weer contact gehad en hij gaat het oplossen door zelf een nieuwe sleutel bij de bestellen en die ook in te leren zodat we 2 goede sleutels hebben maar helaas wel tegen 50% vergoeding.

Achteraf maar beter bij PCG zelf aan kunnen kloppen, goedkoop duurkoop maar weer :bang:


26 feb 2018 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht Re: 2e sleutel
Als duidelijk is dat er een fout is gemaakt, waarom moet je dan 50% betalen voor de oplossing?


26 feb 2018 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: 2e sleutel
Ik ben trouwens wel benieuwd of het met de andere sleutel gaat lukken. Ik heb onlangs een nieuwe behuizing besteld via PCL. De afstandbediening werkte niet, maar ik kon wel gewoon de deur openen en starten. PCL heeft hem ingeleerd en zijn daar drie kwartier mee bezig geweest, omdat ik ook de code niet had. Ik heb dit overigens gedaan op aanraden van mijn Porsche Service Centrum. Zij konden hem wel inleren, maar zonder code en/of reservesleutel ging dit niet.


26 feb 2018 19:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: 2e sleutel
voor de rode 996 had ik ook een sleutel besteld, alles via pcr laten doen en werkte perfect.


26 feb 2018 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: 2e sleutel
Openen is mechanisch dus dat lukt wel. Starten is de transponder en die is kennelijk overgezet of ingeleerd (dat kan meen ik als die in het slot zit dus zonder die lange code)

AB doet het niet omdat je daarvoor wel die code nodig hebt als ik het allemaal nog bij kan houden...

Bij een nieuwe sleutel zit die code dus dan heb je er wel twee met AB. Ik weet niet wat die dingen nu kosten, 150 of zo? dus kan me wel voorstellen dat hij 50% voorstelt. Of dat correct is laat ik in het midden.

Dat gezeik met die autorisatie code (dus om iets te mogen doen, niet die van de individuele sleutel) is echte vervelend, die krijg je ook niet zomaar als je Porsche belt. En je zit daar met sleutel, auto, alle papieren en helemaal van jou en toch kun je niet verder.

Opschrijven dus, overal.


26 feb 2018 19:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e sleutel
Wat kost eigenlijk een nieuwe sleutel? (Heb er wel twee maar wie weet voor de toekomst)


19 maart 2018 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e sleutel
Toch wel een serieuze misser voor een zogenaamde 996 expert!


19 maart 2018 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e sleutel
PCG vraagt 170,- plus 75,- inlezen


20 maart 2018 18:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: 2e sleutel
Was bij William Koen in Heteren €174,00/sleutel kwijt incl inlezen en BTW.


20 maart 2018 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e sleutel
Ik heb mijn extra sleutel ook hij William besteld en laten inlezen.

Klaar terwijl je wacht, goede service.


23 maart 2018 12:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2e sleutel
7LuckyS schreef:
....helaas wel tegen 50% vergoeding...... :bang:


Zo Lucky ben je dus niet.... :mrgreen:

Maar idd is het af en toe niet fijn al die elektronica en beveiligingen! En dat wordt er in de 'future' niet beter op!
Dan denk ik soms met weemoed terug aan mijn Donkervoort: die had een geheim knopje ergens :mrgreen: onder het dashboard, met een ouwerwetse Mini-sleutel.....bij de hakkenbar verkrijgbaar... :cheers:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 maart 2018 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e sleutel
PTT schreef:
Was bij William Koen in Heteren €174,00/sleutel kwijt incl inlezen en BTW.


Dan is hij een stuk duurder geworden. Hij vraagt nu 212,- incl btw en inlezen

Wanneer heb jij het laten doen?

Of zijn de prijzen ook verschillend per model?


29 maart 2018 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: 2e sleutel
lijkt eerder op het verschil incl & excl BTW. :scratch:


29 maart 2018 22:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.