Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:48



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Defect elektrisch raam 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Defect elektrisch raam 3.2
Even mijn bericht verplaatst vanwege onderwerp. Hij stond eerder hierbij. https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=34718

Ik heb nu ook een probleem met mijn raam aan de bijrijderskant.
Hij wilde eerst niet omlaag, maar na een paar hobbels zakt hij toch naar beneden, daarna wilde hij niet meer omhoog.
Ik heb het deurpaneel opengemaakt en het raam was uit de geleider gekomen.
Het motortje en de aansturing werkten nog goed en na het raam teruggeplaatst te hebben ging hij weer netjes dicht.
Gisteren weer terug gereden en hetzelfde gebeurde weer, raam wilde niet naar beneden (had het dak dicht vanwege onweerskans en een kleine achterin), maar zakte later toch een beetje.
Gelukkig ging deze later wel weer makkelijk dicht.

Heeft iemand nog tips en wat het probleem kan zijn?
Alles lijkt goed te werken, alleen zakt het raam niet altijd goed.

Het viel me wel eerder op dat er veel roest in de geleider zat, ik had toen geen tijd om dat eruit te halen, maar zou dat een boosdoener kunnen zijn geweest?
Daarnaast was het toch wel een gepiel om het raam goed in de geleider te plaatsen. Heeft iemand hier ook nog tips voor?
Ook heb ik ergens gelezen dat je misschien wel direct het motortje moet vervangen, maar deze lijkt gewoon nog goed te werken.

En het plastic wat achter je deurpaneel zit, is dit speciaal plastic?

Bedankt!


26 apr 2018 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
het enige wat ik nu even kan bedenken is de raamgeleiders afstellen en een beetje WD 40 in de raamgeleiders spuiten. de raamgeleiders kunnen vies zijn dus daardoor stroef, WD 40 is een wondermiddel en zorgt voor een juiste vettigheid voor je raamgeleiders dus het raam kan makkelijker open en dicht gaan.
_________________________________________
Picasa album


26 apr 2018 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Als je met de geleider de u vormige strip bedoelt waar de ruit dmv een rubber ingeklemd zit en mee vast zit aan het raam mechanisme dan kan je die maar het beste vervangen. Door de roestvorming klemt de ruit niet goed meer in de strip en schiet de ruit iedere keer los als deze wat weerstand krijgt.

Het is even een rotklus maar de strip is goed zelf te vervangen.

Het plastic in de deur (dampfolie) is een wat dikkere folie, maar je zou (bij wijze van spreken) ook een vuilniszak kunnen gebruiken :D . Het dan wel gevoeliger voor beschadigingen met als gevolg kans op vocht in je interieur en deurpaneel. Volgens mij kost deze folie niet de hele wereld en zou ik de originele gebruiken.


26 apr 2018 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
bedankt nog voor de tips, ik ga het waarschijnlijk toch laten doen...


11 jul 2018 10:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.