Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

Radio cayenne

13 jul 2018 19:38

Wil Bluetooth op de orginele PCM radio maar is niet mogelijk volgens porsche dealer dus op zoek naar een Android radio. Vandaag een gekocht en aangesloten voor mijn cayenne, alles doet het, behalve heb geen geluid.
Vervolgens porsche dealer gebeld en krijg te horen dat het niet mogelijk is ivm de bose versterker.
Heeft iemand hier ervaring mee.

Re: Radio cayenne

13 jul 2018 19:59

Heb in mijn 993 de draden van de speakers rechtstreeks naar de aftermarket radio getrokken. Is even werk, maar geen centje pijn.

Re: Radio cayenne

13 jul 2018 21:59

Ook ik heb een poos gesukkeld met dit probleem in mijn 911.
Uiteindelijk ook alle kabels vóór de versterker doorgeknipt en rechtstreeks naar de boxen doorgetrokken.
Geluid aanzienlijk minder van kwaliteit nu maar is niet anders...
succes ermee

Re: Radio cayenne

20 jul 2018 17:45

Je hebt een most box nodig. Deze converteert het analoge geluid naar optische signalen voor je bose versterker. Bijv hier te krijgen: https://www.aliexpress.com/item/-/32845 ... 3c00lg0Nrs

Re: Radio cayenne

20 jul 2018 20:58

Ik Heb dat ali exprès ding ook gekocht. Is niet Anders dan een digitaal analoog converter. Als je voor/achter en subwoofers hebt gaat dat dus niet werken. Ik heb hem dus niet geïnstalleerd. Als je het wilt gebruiken stuur me maar een pb. Ik zelf Heb twee klasse d versterkers gekocht, een voor de subwoofers een voor de voor/achter kanalen en dat doet het perfect. Die heb ik aangesloten op de nieuwe radio: geen probleem. O ja vergeet niet de voedingsdraad voor de antenneversterker aan te sluiten, want anders doet de radio het niet( heb je geen ontvangst)
Je kunt ook een cd emulator kopen:dan dekt de radio dat er een cd speler is aangesloten. Bijvoorbeeld Dension. Is volgens mij het makkelijkst. Maar kost al gauw €500.
Succes.

Re: Radio cayenne

22 jul 2018 12:22

Ff off topic: elke keer als ik de topic titel lees, moet ik denken aan Koot en Bie:
Radio Giraffe :mrgreen:

Re: Radio cayenne

22 jul 2018 14:22

Het station dat ze nek uitsteekt!

Re: Radio cayenne

22 jul 2018 14:35

Tombalabomba schreef:Je kunt ook een cd emulator kopen:dan dekt de radio dat er een cd speler is aangesloten. Bijvoorbeeld Dension. Is volgens mij het makkelijkst. Maar kost al gauw €500.
Succes.

Dan moet je wel de CD-wisselaar in de PCM geactiveerd hebben, anders hoor je nog niets.

Re: Radio cayenne

23 jul 2018 1:22

http://www.carinterface.nl/porsche/blue ... dr23-cdr24

Re: Radio cayenne

23 jul 2018 1:22

Dit systeem aangeschaft en het probleem is opgelost

Re: Radio cayenne

20 jan 2019 21:15

Wie o Wie kan helpen; mijn Cayenne S 955 uit 2008 heeft standaard audio. Kan ik op internet een Bose set speakers met versterker en subwoofer kopen en ‘gewoon’ monteren? Of ligt er een andere / geen geschikte bedrading?

@zutphen: bedankt voor je tip!

Re: Radio cayenne

14 jan 2023 13:31

Ik hoor alleen maar zwaar bas geluid uit speakers van mijn porsche cayenne 2012, wat is het probleem en wie kan dit repareren / oplossen ???
Plaats een reactie