Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:00



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Olie temp meter boxster 2.5 1997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Olie temp meter boxster 2.5 1997
Goedemiddag,

Nu mijn blok er toch uit is zit ik te denken om een kleine olie temp meter te verstoppen in de asbak.
Bijv zoiets: https://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=16593

Nu weet ik dat er al een temp sensor opzit die ook het niveau meet (3 draden dacht ik)
Hebben jullie een idee welke draad ik kan aftappen? Of zal het anders moeten?

996 tellers en evt de temp uitlezen via "moeilijke" codes op het display heb ik liever niet.

Bedankt.
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


30 jul 2018 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Ik vrees dat het niet zo simpel is het signaal van de DME af te tappen .. http://rennlist.com/forums/996-forum/827720-oil-temp-gauge-using-the-built-in-oil-temp-sensor.html

Waar zou ik het beste een olie temp sensor kunnen plaatsen? :shock:
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


30 jul 2018 15:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Koop een launch EasyDiag 2.0 OBD dongle en je kan de temperatuur direct via de bijhorende app uitlezen.

Edit: er is ook al een Versie 3.0. Zie ik. 85euro met daarbij twee uitgebreide uitleessoftware voor twee merken naar keuze.

Na een tijd gebruiken en de olietemperatuur te monitoren en te vergelijken met de stationaire oliedruk weet je op een gegeven moment vanzelf ongeveer of je olie warm, heter of heetst is. En heb je de app niet meer nodig. Zeker als je het gaat gebruiken om te weten wanneer je motor nu eigenlijk goed warm gereden is en je op jet gas kan. Dan heb je bijna geen temperatuurweergave meer nodig. Je stationaire oliedruk is dan de referentiewaarde. En anders kan je hem alsnog gewoon snel even loggen en/of uitlezen bij twijfel.

Resto biedt het aan met inbouw in de voltmeter van het dashboard. 4u werk. Geen idee of dit een via een DME aftap is of een aparte sensor. https://m.facebook.com/story.php?story_ ... e_internal


30 jul 2018 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Dank je , maareh.. Let op: dit product werkt niet met Apple producten zoals iPhone of iPad :bang:
996 dash = mooi, maar geen optie voor mij.

Ik zit te denken om een temp sensor te zetten in de cil bank van 456 , daar zit een mooi blind gat in de oliestroom. Hoef ik ook niets aan te passen.
Gezien 456 altijd wat warmer wordt lijkt mij dit ideaal.

Als het werkt kan ik het testen met het uitlees apparaat van mijn zwager.
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


31 jul 2018 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Mijn Launch EasyDiag 2.0 dongle werkt gewoon op iPhone en iPad. VersIe 3 is nog maar net uit, de apple app komt vast en zeker rap.

Als je de auto niet op circuit rijdt is olietemperatuur niet zo belangrijk. Zal niet veel hoger dan 110graden gaan op straat. Mijn ervaring. Nog ruim binnen de veilige marge.

Naar het is natuurlijk wel mooi om ergens een extra metertje te hebben gewoon voor de weet.


31 jul 2018 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Dank je! Opzich wel interessant als je meer kan uitlezen. Kan je bijv ook storingen uitlezen?
Heb je en linkje naar de versie van 85 euro?

Voor de meter zat ik net te kijken, de draad in de deksel is m14x1.5, deze moet naar 1/8, dan een temp sensor en digitale mini meter (gaat tot 120 gr) (ongv 50 euro samen)
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


31 jul 2018 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Zou je de meter niet gelijk ergens links in je dashboard bevestigen. Makkelijk in het zicht. Dan is een analoge wijzer wel mooier i.p.v. van die felle ledjes.

Is de airco-hack geen optie voor de 986?

De EasyDiag is tot nu de enige min if meer generische dingle die ik ben tegengekomen die de olietemperatuur kan uitlezen. Het is een code scanner dus je kan er foutcodes mee uitlezen en resetten.

EasyDiag 2.0 plus komt met twee vrij te kiezen car packages:
https://m.ebay.com/itm/LAUNCH-Easydiag- ... SwFxtbIzg5

De nieuwere EasyDiag 3.0. In de app of software moet je dan per automerk ondersteuning aanschaffen. Denk dat dat nog eens 25euro is. Apple app is in aantocht zeggen ze.
https://m.ebay.com/itm/LAUNCH-Easydiag- ... SweadbGl4z


31 jul 2018 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Oke top dank je wel. Ik vraag mij alleen af of de dongle niet in de weg gaat zitten met mijn lange benen, echter kan ik daar wel wat op verzinnen.
Ik zal eerst het blok weer helemaal inelkaar zetten en als ik terug ben van vakantie in de auto monteren, dan gaan we spelen met bovenstaande tool :thumleft:

Nogmaals dank voor je reactie en info.
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


01 aug 2018 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Olie temp meter boxster 2.5 1997
Het mooiste is idd een los metertje.
Duurt altijd even om de dongle softwarematig aan te koppelen en de auto uit te lezen. Paar menuutjes moet je sowieso door. Maar nogmaals na een paar maanden met de temperatuur in zicht te rijden kan ik ahv watertemperatuur en stationaire druk prima inschatten hoe warm de olie is. En dan bedoel ik natuurlijk niet tot op de graad nauwkeurig.


01 aug 2018 10:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.