Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:44



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
996 4S accu leeg bij stilstand auto 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Ik heb een 996 Carrera 4S.
Hoe lang kunnen jullie de auto ongebruikt laten staan voordat de accu leeg is.
Valt mij op dat dit bij mij niet echt lang is.Is het zo dat het alarm etc. zoveel neemt?


06 sep 2018 0:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Normaal toch wel minstens 2-3 weken. Maar is bekend dat ze wel redelijk wat stroom verbruiken.

Laat je de auto vaak lange periodes ongebruikt staan? Hoe oud is de huidige accu? Elke 3-4 jaar een accu moeten vervangen is niet ongebruikelijk. Tussendoor regelmatig aan de druppellader kan de levensduur verlengen.

De ontvanger van de afstandsbediening schakelt zich na 5? dagen uit om stroomverbruik te sparen. Die kan je weer activeren door het slot van het portier te openen en weer te sluiten met de sleutel.

Als de accu (steeds) sneller leeg gaat heb je misschien een nieuwe nodig. Even nameten nadat je een stuk gereden hebt en/of de accu bijgeladen hebt.

Als de accu goed is heb je misschien ergens een grotere lekstroom dan normaal. Zal je moeten zoeken waar.

Kijk ook even of de dynamo/spanningsregelaar goed is. Als de accu nooit goed opgeladen wordt kan hij sneller leeg lopen. Spanning (met verbruikers aan) met lopende motor moet toch ergens tss de 13.2-14V liggen. Niet veel hoger en ook niet veel lager. Ook als je toerental op laat lopen mag die niet ver uit dit gebied oplopen wegzakken.

Doe bovenstaande ook eens bij goed warme motor. Als je ergens gecorrodeerde aansluitpunten hebt in de motor beïnvloed dat de spanningsverliezen het meest bij hoge temperaturen.


06 sep 2018 5:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Dat is een mooie samenvatting, Kheldar :thumleft:

Edwin70 schreef:
Valt mij op dat dit bij mij niet echt lang is.


Wat is niet echt lang :?:

De Boxster S hield het hier zeker 3 weken uit - langer hebben we de auto nooit stil laten staan.

Verder kan ik alleen maar meepraten over luchtgekoelde 911's - en daarbij varieerde het sterk.
De accu van m'n SC hield het geen week uit, die van m'n carrera 3.2 wel 6 maanden.

De 964's en 993 waren voorzien van een massa sleutel - wellicht dat dat bij jou uitkomst biedt als je een stroomvreter hebt die je niet kunt vinden/verwijderen :idea:

Succes :!:


06 sep 2018 8:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Mijn accu houdt het ongeveer 2 weken uit.. vroeg me af of het normaal is dat ie zo snel leeg gaat.


06 sep 2018 8:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
is niet abnormaal, maar is ook niet erg lang. Heb dat ooit ook gehad bij mijn 4S en toen laten nameten bij de specislist. Bleek dat mijn alarm (klasse 5) de boel redelijk leegtrok. Dat verwijderd en toen ging het veel beter.

Dus je kunt het altijd even laten nameten. Om te zorgen dat je accu het langer vol houdt, zoals gezegd hierboven, een druppellader doet wonderen.


06 sep 2018 10:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Ook ik heb een alarm klasse 5 ..
Wat nog meer stroom neemt is natuurlijk het geheugen van de radio, de op afstand bedienbare deurvergrendeling.. zal waarschijnlijk normaal zijn dat dan de accu in 2 weken leeg is. Even snel gerekend neemt het dan bijna 3A per etmaal.


06 sep 2018 11:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
het zal vooral jouw alarm zijn, de rest is normaal gesproken niet de boosdoener. Maar dat weet je pas zeker als je het laat doormeten. Een druppellader erop en je bent af van dit gedoe..


06 sep 2018 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Je kan ook je alarm niet activeren en dan kijken of de accu langer meegaat.
Dat had ik vroeger weleens gedaan en dan deed ie het nog zelfs na een half jaar ofzo.


06 sep 2018 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Na 2 weken stilstand merk je wel dat de accu wat aan kracht heeft ingeboet, maar start dan nog prima. Bij langere stilstand gaat hij aan de druppellader. Hoewel ik denk dat 3 a 4 weken geen probleem zou moeten zijn.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


06 sep 2018 13:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Ik zet auto's en motor na het rijden aan de Ctek en nooit geen gedoe als ik na weken of maanden ermee wil rijden.


06 sep 2018 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Bij mij diende een slechte accu zich 2jr geleden aan als volgt. In het begin nooit problemen. 3-4-5 weken en gewoon weer starten. Dan na een keer 2-3 weken vakantie dat het starten toch wel moeizaam ging. De maanden daarna werd die periode steeds korter, tot 2-3 dagen. Nieuwe accu en probleem was opgelost.
Heb vorig jaar ook nog eens de dynamo laten reviseren. Alles weer gestroomlijnd.


06 sep 2018 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
De accu van mijn 987 houdt het een week of 5 vol. Druppellader is helaas geen optie omdat ik in de garage geen stroom heb.
Accu loskoppelen zoals ik dat vroeger succesvol deed bij mijn 944 S2 is bij de 987 geen optie omdat na lange tijd stroomloos staan dingen uit het geheugen kunnen worden gewist. Ik had zoiets met mijn stoelverwarming. Het heeft veel moeite gekost om dat weer te activeren.
De auto schorsen gedurende de winter is dus vooralsnog geen optie...
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


06 sep 2018 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
erwin964c4 schreef:
Ik zet auto's en motor na het rijden aan de Ctek en nooit geen gedoe als ik na weken of maanden ermee wil rijden.


Precies..... perfect, en een snelaansluiting, dus je bent zo los :D
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


06 sep 2018 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
De meeste Porsche hebben zover ik weet sigaretten aanstekers die niet over het contact lopen maar direct op de accu aangesloten zijn dus de snelaansluiting kan ook je sigaretten aansteker stopcontact zijn.


06 sep 2018 20:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Zeker, iig vanaf de 996. Enkel stekkertje in de aansteker ingang, en klaar


06 sep 2018 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Mijn 996 heeft als fabrieksoptie de "extra sterke accu".....voor wat het waard is. Auto staat aan de druppellader dus of het effectief is, geen idee
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


06 sep 2018 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Had ik ook, maar de vorige eigenaar had hem toch laten vervangen door een Bosch silver, zowel bij de C2 als de 4S. Die schijnen nog sterker te zijn, maar heb geen vergelijkingsmateriaal


06 sep 2018 20:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
https://www.kleinezonnepanelen.nl/index ... 5F2N8tNcwA

Ook een idee...


06 sep 2018 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Buiten het feit hoe lang het duurt voordat de accu een te lage spanning heeft om te starten ( bij mijn 996 was dat iets meer dan twee weken) is het natuurlijk beter om een accu aan de druppellader te zetten. Een bijna lege accu heeft een veel hogere weerstand en dit verkort de levensduur. Een grotere capaciteit Ah scheelt natuurlijk ook een beetje
_________________________________________
De precisie 911


06 sep 2018 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Let er bij een zonnepaneel op dat er een diode inzit die, bij "geen licht", de accu niet leegtrekt.

Gebruik al jaren een zonnepaneel voor de accu van de boot. Goede ervaring mee. :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


06 sep 2018 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Ik heb ook een zonnepaneel geprobeerd waar een diode in zou moeten zitten, maar hij trok mooi de accu leeg.
Dus iets klopte niet.... :scratch:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


06 sep 2018 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Ong. 4 weken in de zomer voor mijn 996 C2 Mk1. In de winter 2 tot max. 3 weken.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


07 sep 2018 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Vind 2 weken in de winter maar magertjes, zie:
viewtopic.php?f=9&t=48603
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


07 sep 2018 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Ik had het probleem ook. Na laten kijken door Porsche Gelderland. Het bleek mijn alarm klasse 5 te zijn die volgens de dealer teveel stroom trok (GPS). Ik dacht dat ik een klasse 3 had, bleek een klasse 5 te zijn die was afgewaardeerd te zijn naar klasse 3(abonnement was verlopen). Uiteindelijk leverde dat iets meer tijd voordat de accu leeg ging. Uiteindelijk naar Resto gegaan en daar is de auto een week lang doorgemeten. De radio trok toch teveel stroom, sommige 4S’n schijnen dat te hebben. Eerst een tijdlang zo’n zonnepaneel gebruikt in de garage (zonder stroomaansluiting) die stroom opwekte door de verlichting. Maar dat werkte toch niet voldoende. Nu al weer een tijdje de oplossing. Twee zekeringen met een schakelaar erop. Na het rijden de zekering uitzetten (de zekering er dus niet uit) en er wordt geen stroom gebruikt. Na 4 weken is de accu nog steeds op 12 Volt :cheers: :drive:


09 sep 2018 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 996 4S accu leeg bij stilstand auto
Heb dit zelf ook ozo gedaan, (massaschakelaar), nadeel is dan wel dat bv alarm of centrale vergrendeling ook niet meer werken.


10 sep 2018 14:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.