Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:48



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
H7 Xenon lamp vervangen 986/996 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Gisteren ging het lampje van het rechter dimlicht kapot en na de koplampunit er uit gehaald te hebben gisterenavond kwam ik er achter dat het omgezet is naar xenon dmv van een kit met ballast en een H7 xenon lampje dat in de originele halogeen fitting past. Geen D2S zoals de OEM Litronics.

Ter referentie het gaat dus om zo een setje dat nu is ingebouwd. De lamp zit daarbij vast aan de bedrading. Lampje kapot betekent eigenlijk de hele bedrading te vernieuwen (evt. incl. de ballast?)
Afbeelding
Bron: Pelican Parts Installing a HID Lighting System on the Porsche 911 Carrera

Ter referentie kwam ik deze tegen op Design911, lamp, kabelboom en ballast
https://www.design911.co.uk/fu/prod793/ ... --Cayenne/
Kwam ook een set lampjes incl kabelboom tegen hier
https://hottuning.nl/xenon-kit/xenonlamp-h7-6000k-7829/

Iemand ervaring met deze soort lampen qua kwaliteit? Waar moet ik op letten? Alternatieven?
Is het aangewezen om gelijk de ballasts te vervangen. Ik weet niet hoe lang die er al inzitten.

Heb ook al maar de twee plastic adapterringen (onderdeelnr. 996 631 128 00) gekocht om de lampjes weer vast te kunnen zetten in de lens want die waren door de hitte helemaal bros geworden.


30 okt 2018 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Ik heb mijn halogeen lampen omgebouwd naar xenon projectors (986).
Daarbij worden ook lampen met losse ballasten gebruikt (in mijn geval h1)

Set destijds gekocht bij retrofitlab met hun huismerk lampen, nu meer dan een jaar verder en met dagelijks gebruik nog geen problemen gehad.


30 okt 2018 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Ja hier dus ook, maar doordat ze een H7 equivalent lampje gerbuiken blijft de originele projector.
De volledige ombouw naar OEM-like litronic incl. hoogteregeling kost erg veel heb ik gelezen.
Ben op zich erg tevreden met deze set. Heb er zelf nu na 3jr de auto in bezit 60.000km mee gereden. En rij meestal met dimlicht aan overdag. Setje is geinstalleerd door een vorige eigenaar dus wie weet hoe lang het er al in zat.

De Retrofitlab optie ziet er ook wel ok uit. Voordeel is dan dat er D2S lampjes kunnenvgebruikt worden en via een connector worden aangesloten ipv van de H7 met vaste aansluitdraden.


30 okt 2018 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Waarom naar Xenon en niet naar LED?

Is veel makkelijker te installeren en geeft heel veel meer licht.
_________________________________________
Mvg,

René


30 okt 2018 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Grootste obstakel is dat de koeling voor de lampjes te ver naar achter uitsteekt en dat het daardoor niet past in de unit. Je krijgt de kap er aan de achterkant niet op. Verder nog maar de vraag hoe ik de klem die de lamp op huidigede projector klemt om de lamp module heen krijg de LEDSdie ik zo tegenkom zijn allemaal vrijspraak uitgevoerd aan de achterkant om de warmte weg te krijgen.

Heb me er verder niet meer in verdiept. Als jij er meer over weet hoe het retrofit past in een 911 met halogeen dan hoor ik dat graag.


30 okt 2018 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Helaas heb ik geen informatie voor je erover.
_________________________________________
Mvg,

René


30 okt 2018 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Verde schreef:
Ik heb mijn halogeen lampen omgebouwd naar xenon projectors (986).
Daarbij worden ook lampen met losse ballasten gebruikt (in mijn geval h1)

Set destijds gekocht bij retrofitlab met hun huismerk lampen, nu meer dan een jaar verder en met dagelijks gebruik nog geen problemen gehad.


Beetje offtopic, maar weet je nog welke set projectors je destijds hebt gekocht?

Ik overweeg namelijk al een tijdje om als winterprojectje mijn 986 halogeenlampen om te bouwen. Dan ben ik namelijk meteen van de lelijke ingebrande lenzen af.

In de VS waren ooit prachtige setjes tekoop van een hobbyist, maar helaas niet meer verkrijgbaar.


31 okt 2018 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Waarschijnlijk deze
https://www.retrofitlab.com/en/bi-xenon ... kit-1.html
Anders stuur je ze een mailje.

Navraag ivm 996 mk2 wijst uit dat normaal gezien deze past:
https://www.retrofitlab.com/nl/xenon-pr ... esign.html
Ga de projectors waarschijnlijk bestellen. Als de informatie juist is is de bestaande Hella projector te 1 op 1 te vervangen door deze.


31 okt 2018 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Ik bouw deze retrofit lab optie al een tijdje in bij diverse 986/996 rijders. Zijn zeer tevreden met het resultaat qua looks en lichtopbrengst. Xenon in standaard halogeen reflector geeft verstrooid licht welke vaak hinder geeft aan mede weggebruikers. De retrofit lab projector geeft een superstrak licht/donker afscheiding.

En wat betreft die prachtige aluminium projectoren uit de states. Bijna identieke projectoren heb ik rond voorjaar 2019.


02 nov 2018 1:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Kleine aanvulling, ik heb het hier over de 996 gen 1 koplampen!


02 nov 2018 1:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Hoi Dennis. Is dat lastig zelf inbouwen?
Heb nl. een setje besteld. Bij Retrofitlab zeiden ze dat in mk1 en mk2 met halogeen een mainstream Hella projector zit die normaal gezien plug&play te vervangen is. Deze Evox-R 2.0 projectors dus. Hoe zit het met afstellen van de lampunit voor APK? Misschien kom ik nog een keertje buurten als ik er niet uit kom ;)


02 nov 2018 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
ClassicGarage schreef:
(...) En wat betreft die prachtige aluminium projectoren uit de states. Bijna identieke projectoren heb ik rond voorjaar 2019.


Gaaf, wacht ik die nog even af voordat ik mijn koplampen in de oven leg! :thumleft:


02 nov 2018 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Nou ik heb in de tussentijd om te testen eens de lampjes omgewisseld.
Raad eens ... rechtsvoor geen dimlicht. Linksvoor werkt gewoon.
Het is dus geen kapot lampje.

Heb daarna de ballasten eens omgewisseld. Ook geen verschil. Rechtsvoor blijft uit en linksvoor brandt gewoon. Lampjes en ballast zijn dus in orde.

Vervolgens de zekereinge nagekeken. A9 en A10. Zekeringen zijn in orde. Zekeringen omwisselen heeft verder ook geen resultaat.
Dimlicht rechtsvoor blijft uit.

Zou het de lichtschakelaar kunnen zijn die stuk is?


02 nov 2018 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
^ Kijk eens of de stekker aan de auto (waar de complete lichtunit inschuift) nog wel stevig op z'n plek zit. Deze komt soms ietwat los te zitten waardoor de stekker van de koplampunit er maar half inschuift en dus slecht contact maakt.


02 nov 2018 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Ja dat ga ik nog even testen. Maar stadslicht, grootlicht en knipperlicht doen het gewoon.


02 nov 2018 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Meten = weten, dus even met een voltmeter aan de slag. Mocht je er geen hebben, voor een tientje heb je er al een in de DHZ winkel.


03 nov 2018 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
En? Probleem al gelokaliseerd??


04 nov 2018 0:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Nee nog geen tijd gehad om alles eens door te meten. Maar het andere licht begint nu ook te flikkeren en aan uit te gaan.


04 nov 2018 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
je doelt hiermee op de richtingaanwijzer ????? :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


04 nov 2018 16:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Het is een beetje een raadsel. Maar de auto moest binnen voor wat anders. Gasrespons was wat vreemd en af en toe wat bokken. Tijdens een testrit begaf de brandstofpomp het. Gelukkig nog voor de hoek om.

Ondertussen is de lichtschakelaar vervangen en zitten er nu weer normale normale lampjes in. Had ook een set nieuwe H7 Xenons met nieuwe ballast. Maar daarbij flikkerde het andere licht ook af en toe. Waarschijnlijk Chinese rommel. Dus de oorzaak is nog niet echt gevonden maar verlichting werkt wel weer.


04 dec 2018 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
ClassicGarage schreef:
(...) En wat betreft die prachtige aluminium projectoren uit de states. Bijna identieke projectoren heb ik rond voorjaar 2019.


Ik wacht in spanning af. Heb je al iets meer info of een 'sneak preview'?


18 maart 2019 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Kleine aanvulling over de LED of Xenon aftermarket spullen: heel veel (tot nu toe meer dan 75% van wat ik gezien heb) stoort behoorlijk op de radio. FM en DAB+. De afstandsbediening van de vergrendeling kan er ook last van hebben. Die dingen storen eigenlijk op de gekste frequenties. Bij andere auto's heb ik dat ook al gezien bij simpele w5w lampjes (achteruitrijlicht, dat soort spul) waarbij de DAB+ ontvangst gewoon compleet verdween. En op het boordnet ook twee keer storingen zien komen en gaan bij in- en uitbouw van dat soort lampjes.

Die met E keurmerk zouden dat niet moeten hebben, maar ja, daar is de prijs meestal fors hoger van.


18 maart 2019 15:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: H7 Xenon lamp vervangen 986/996
Een beetje zelfde liedje als met de spaarlamp. Slecht ontworpen elektronica.
https://youtu.be/QPtPX3Wn_qI


19 maart 2019 12:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.