Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:42



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 c4, ex-911 3.2 1985, ex 924, ex-911 T targa sportomatic '67, Volvo c70 en XC90
Geleen
Bericht 993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start niet
Sinds een paar weken knippert het immobilizer lampje op het dashboard. Ik heb er gewoon mee kunnen rijden, tot....

De 993 (c4 handgeschakeld 1996) niet, meer startte net op het moment dat deze uit de garage moest ivm het storten van de nieuwe vloer. Gelukkig heeft PC Maastricht goed geholpen en de 993 opgehaald. Volgens hun analyse moesten de sleutels opnieuw worden ingelezen en de accu worden vervangen. Dit is dan ook gebeurd, ik heb de auto opgehaald, terug in de garage gezet en hier heeft de auto een week gestaan voor ik weer weg Rou rijden. De accu was vol (voorheen was de accu inderdaad minder goed), maar wilde niet aanslaan.
De portieren openen, het lijkt erop dat de startonderbreker ontgrendeld wordt, het cobra connect systeem is uitgeschakeld, de motor draait rond, maar slaat niet aan.
Het immobilizer lampje knippert.

Volgende week wordt de auto weer door PC Maastricht opgehaald, maar ik wil voor die tijd zelf alles uitsluiten. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? De af-fabriek startonderbreking heb ik niet nodig, er zit een nieuw alarm in.

Controle op vocht onder de stoelen heb ik al gecontroleerd.


13 dec 2018 16:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start
Normaliter gaat het ledje uit bij het ontgrendelen, dan moet de auto toch normaal functioneren.... :drive:

Als hij blijft knipperen ondanks ontgrendelen dan is er fout in het alarmsysteem lijkt mij. Maar met een nieuwe alarm heb je garantie, dus ik zou verder van afblijven....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


13 dec 2018 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 c4, ex-911 3.2 1985, ex 924, ex-911 T targa sportomatic '67, Volvo c70 en XC90
Geleen
Bericht Re: 993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start
het is niet het ledje in de deur maar het waarschuwingslampje boven die van de airbag in de klok.

Ik weet namelijk niet of het aan het alarm ligt, kan natuurlijk wel, maar volgens de app schakelt deze goed in en uit.
Het ledje in de deur gaat wel gewoon uit, cv werkt ook normaal.

Brandstofpomp hoor ik lopen, startmotor draait rond, maar geen lopende motor.....


13 dec 2018 20:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start
Dan ontsteking controleren...bougiedop eruit trekken en een losse bougie tegen aarde leggen en kijken of hij vonkt.

Blijft lastig zonder aansluitschema van je alarmsysteem want welke onderbrekingen en waar hebben ze het geknipt.

Wel met soldersleeves de onderbrekingen aangebracht ipv goedkope ampā€™tjes hoop ik..... :scratch:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


13 dec 2018 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 c4, ex-911 3.2 1985, ex 924, ex-911 T targa sportomatic '67, Volvo c70 en XC90
Geleen
Bericht Re: 993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start
Ga ik proberen. Het is ingebouwd door de dealer, dus ga er vanuit dat het wel in orde is.


13 dec 2018 21:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start
Met dat laatste (ihkv kwaliteit) vertrouwen is goed controleren is beter....... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


13 dec 2018 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 c4, ex-911 3.2 1985, ex 924, ex-911 T targa sportomatic '67, Volvo c70 en XC90
Geleen
Bericht 993 Immobilizer/startonderbreking lampje knippert/start OPGE
Onverwacht opgelost. Er is vlak voor het probleem begon een nieuwe accu geplaatst. Hierna is er weinig mee gereden. Na het aansluiten van een druppellader waarmee de accu volledig is geladen is het probleem ook weg. Lijkt dus te maken te hebben met een lage spanning.

Overigens weet ik niet of deze gevoeligheid duidt op een komend probleem, ik heb eerder wel eens een lege accu gehad, maar nooit eerder dit probleem..

Voorlopig dus verholpen.


18 dec 2018 17:19
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.