Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:23



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellader 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellader
Ik heb sinds kort een Noco Genius GB70 Booster voor onder de stoel in de 996.
Afbeelding

Heeft een 12V uitgang (bv. USB).
Afbeelding

Is het een idee om daar een druppelladermodule op aan te sluiten om via de cigarettenaansteker de batterij op peil te houden. Al is het maar voor een weekje of twee dat de batterij extra op peil wordt gehouden.

Ik ben soms een paar weken weg en dan staat de auto op een plek waar er geen stopcontact beschikbaar is. Of is de capaciteit van deze booster te licht om een tijdje extra power aan de batterij te geven.

Bestaat zo een druppelladermodule die gevoed wordt via een 12V USB aansluiting?


11 jan 2019 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Hoi Kheldar,
Helaas weet ik het antwoord niet op je vraag, maar misschien mag ik een aanvullende vraag stellen? Om de accu op peil te houden maakt het dan uit of je de druppellader aansluit op de sigarettenaansteker (mits geschikt) of is het beter om dit rechtstreeks op de accu te doen?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


11 jan 2019 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
De sigarettenaansteker zit bij mijn 996 niet achter het contactslot. Er blijft dus spanning over staan. Ik zou dus vandaar de batterij op peil kunnen houden.

Rechtstreeks aan de accu zou ook kunnen maar dan moet ik een aansluiting maken tot in de auto. Booster pack is net zo handig dat als de accu leeg is en je de koffiekleur niet meer open krijgt, je met de booster via de zekeringskast de klep weer open krijgt.

Ben ik niet afhankelijk van een auto met startkabels waarmee het soms lastig is de klep open te krijgen is want dikwijls zijn de kabels net te kort om er bij te raken.

Ik heb trouwens ook een C-tek druppellader. Heb daarvoor op al mijn auto’s zo een C-tek stekker op de accu-polen aangesloten waar je direct de druppellader op aansluit. Eventueel met een c-tek verlengsnoer.

Het is net dat de 996 soms een tijdje op een stroomloze plek staat. Laatst was de batterij na 1,5 week leeg. Was een heel gedoe om weg te komen want lastig bereikbaar. Om met startkabrls tot aan de zekeringskast te komen. Dus vandaar Booster onder de stoel. Altijd handig om te hebben denk ik dan.

Ik vermoed dat zo een booster pack eigenlijk helemaal niet zo veel energie stockeert. Op de website staat dat je er 1.9x je iPad mee kan laden.


11 jan 2019 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Om nog beter op je vraag te antwoorden. Ja je kan de accu via de aansteker aansluiting laden. Houd wel in gedachten dat deze op een 5A of anders een 10A zekering zit aangesloten. Als je een volledig lege accu hebt duurt het dus wel eventjes vooraleer de accu min of meer op peil is en je kan starten. Proberen te starten via de aansteker aansluiting is dus ook geen goed idee. Het elektrisch circuit is niet voorzien voor de benodigde ampères.

De accu op peil houden lijkt me de meest voor de hand liggend gebruik van zo een aansluiting. Let wel, in geval l je aansteker-plug achter het contactslot zit zal je de sleutel in contact aan stand moeten draaien.


11 jan 2019 23:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Dank voor je toelichting. Bij de 997 gaat (bij)laden (zo te zien) prima via de sigarettenaansteker.

lijkt me dat je een degelijke starthulp/powerpack hebt aangeschaft. :cheers:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


11 jan 2019 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 PDK ex 997-2 PDK, ex 987-2 PDK
Doetinchem
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Citaat:
Bestaat zo een druppelladermodule die gevoed wordt via een 12V USB aansluiting?


Een heel goed idee/ vraag Kheldar. :salut: Zit met precies hetzelfde probleem. Ik ga zoeken.
_________________________________________
Met vriendelijke groet,

Frank


12 jan 2019 11:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Van Noco:
Citaat:
Internal Battery 56 Watt-Hour Lithium-Ion

Een normale 92 Ah 12 volt autobatterij heeft 92×12=1104 wattuur.
Je gaat je capaciteit van 1104 wattuur verhogen met 56 wattuur, dat is een verhoging met 5%. Een druppel op een gloeiende plaat ;)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


12 jan 2019 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Ja, je hebt gelijk, dat rekensommetje had ik daarnet ook al gemaakt. Met het resultaat dat boost pack ook leeg is en ik alsnog die eerst ergens moet gaan laden vooraleer weg te kunnen rijden.


12 jan 2019 16:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Ja het is een ramp als je geen stroom hebt.
Een mogelijkheid is een tweede accu inbouwen zoals campers hebben. Zodat het alarm de startaccu niet kan leegtrekken.
Maar dat wordt dan wel een projectje :?
Kun je niet met een haspel ergens stroom vandaan halen?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


12 jan 2019 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Nope ... is op kantoor. En in de parkeergarage hebben we wel genoeg stopcontacten maar sinds een paar maanden zijn die standaard afgeschakeld omdat mensen er allemaal hun plug in hybrid aan hingen om op te laden. Wat dus niet de bedoeling is. De parkeergarage heeft 600-700 plaatsen en er zijn nu al wel 6 dedicated laadplekken maar dat is dus ook een druppel op een hete plaat.

Ga geen extra accu inbouwen. Het is een paar keer per jaar dat ik 2-3 weken weg ben, een keer misschien 5 weken. Nu laatst was het maar 1,5 week en de accu was leeg. Wel vergeten alarm uit te zetten bij sluiten en mijn aanstekerlader voor de telefoon met een ledje zat er ook nog in. Voldoende om de boel versneld leeg te trekken.

Accu is nu twee jaar oud en op zich nog goed. De volgende wordt denk ik een AGM versie die zijn wat beter bestand tegen dieper ontladen.


12 jan 2019 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Komt er wel 12 volt uit die USB? Lijkt me vrij veel. Meestal (bij opladers etc) is t toch 5 volt?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


13 jan 2019 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Uit de USB zal idd maar 5volt komen. Naast de USB zit wel een 12v aansluiting.

Ben benieuwd of er een druppellader is die op de 12v werkt. Ik vermoed dat die er niet zijn. Je hebt immers meer dan de 12v nodig om een accu bij te kunnen laden, ook als druppellader.


13 jan 2019 10:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Jumpstarter is toch voor kortstondig flinke stroom te kunnen leveren....en niet weken lang aangekoppeld.

Hier heb je een lader welke gevoed kan worden uit een accu....zegmaar car-to-car configuratie...laden en daarna in druppel mode.

https://www.amazon.co.uk/OptiMATE-TM-50 ... B011J76CFE.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


13 jan 2019 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Targa Floriaan schreef:
Komt er wel 12 volt uit die USB? Lijkt me vrij veel. Meestal (bij opladers etc) is t toch 5 volt?


Ja klopt. Moet dus eigenlijk aansluiten op de 12V output.

Ik ga het maar aankijken hoe het loopt. In ieder geval heb ik nu iets in de auto waarmee ik hopelijk de kofferklep open krijg en daarna de boel aan de praat.

Ik neem het maar voor lief dat ik dan maar wat eerder een nieuwe accu moet plaatsen doordat de accu een paar keer diep ontlaadt.


13 jan 2019 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Is het geen optie een massa accupool te (laten) monteren met een snelsluiting, zodat je hem los kan koppelen als je langere tijd weg gaat?
Auto op slot zetten en daarna pool loshalen en klep dicht doen.
Met de booster kun je dan de klep weer openen. Een losgekoppeld accu ontlaad niet met een paar weken. (althans, niet als de accu goed is)

Let wel: Je hebt dan alleen GEEN alarm!


13 jan 2019 14:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Ik lees voor de tweede keer dat je met de booster de klep kunt openen.
Hoe werkt dat? Je moet toch aan die hendel trekken? Mis ik iets? :o
Ik zou overigens nooit mijn Porsche ergens weken wegzetten bewust zonder alarm.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


13 jan 2019 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Ja, bij die ouwe meuk van jou wel, lekker simpel. :mrgreen:


13 jan 2019 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
NordRack2 schreef:
Ik lees voor de tweede keer dat je met de booster de klep kunt openen.
Hoe werkt dat? Je moet toch aan die hendel trekken? Mis ik iets? :o
Ik zou overigens nooit mijn Porsche ergens weken wegzetten bewust zonder alarm.


Sommige hebben ipv een hendel en kabel een knopje waarmee de klep electronisch ontgrendeld. ;)


14 jan 2019 0:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Bij mij ook de accu plat na enkele weken (gewoon afgesloten met alarm, eens kijken hoe dat zonder kan). Zie ik dit voorbij komen:

http://www.ibood.com/diy-nl/nl/product- ... arter.html

Is dat iets? Mijn garage heeft ook geen stroomvoorziening en kan ook niet.


14 jan 2019 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Is ook een boost pack. It does the trick! Toch voor het starten met zwakke/lege accu.

Het alarm slurpt best veel energie. Voor lange tijd weg is het aan te raden het uit te zetten.

Ik ga ook maar eens kijken of er toch niet een te grote lekstroom ergens zit. Multimeter tussen de - pool van de accu en de massakabel en meten. Zo ja, één voor één de zekeringen uithalen om te kijken waar het precies zit. Is dat de goeie methode?


14 jan 2019 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Kheldar schreef:
Is ook een boost pack. It does the trick! Toch voor het starten met zwakke/lege accu.

Het alarm slurpt best veel energie. Voor lange tijd weg is het aan te raden het uit te zetten.



besteld en ga eens kijken hoe ik het alarm kan uitzetten op de Boxster.


16 jan 2019 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Bij mijn 996 is het de volgende procedure:
de auto eerst sluiten en daarna weer openen met de afstandsbediening.
Na het openen zo laten staan zonder portier, kofferbak of motorconpartiment te openen.
Na 1 of 2 min sluit de auto uit zichzelf weer zonder dat het alarm geactiveerd wordt.

Staat vast en zeker in de handleiding.


16 jan 2019 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Sorry bovenstaande is volgens de handleiding blijkbaar niet juist.

Na openen sluit de auto na 15sec weer automatisch (kan van 10-100sec ingesteld worden door de dealer). In de handleiding staat er niet specifiek bij dat dan het alarm volledig gedeactiveerd zou zijn. Als dat wel zo was hadden ze dat er zeker bij gezet.

Een beetje verder in de handleiding blijkt dat je enkel de senoren in de cabine kan uitschakelen. Ook hier geen vermelding dat het alarm volledig uitgeschakeld kan worden.

Deactivating the passenger compartment monitoring system for one locking process

If a person or animal remains in the car while it is locked, the passenger compartment monitoring system must be switched off.

Quickly lock car twice.
The doors are locked but can be opened from the inside:

1. Pull inner door handle once to unlock door lock.
2. Pull inner door handle again to open door.

Note: Inform any person remaining in the car that the alarm system will be triggered if the door is opened.


Hoe kom ik er dan bij om in voorgaande post het alarm uit kan gezet worden? Ik heb een keer een tijdje een fout in een van de sensoren gehad waardoor bij vergrendelen van de auto het alarm een korte foutmelding gaf, nl. een kort tuutje klinkend als een claxon. Op een gegeven moment was ik dat beu. Ik heb toen eens geprobeerd de auto te sluiten en weer te openen en te wachten tot hij vanzelf weer afsloot en toen was er dat claxon-achtige tuutje niet. Ik vermoedde daarom dus dat het alarm UIT stond.

Iemand die hier eventueel zijn licht kan over laten schijnen?


16 jan 2019 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Dank! Eerst maar eens de booster geleverd krijgen.


16 jan 2019 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Booster Pack als tijdelijke stroomvoorziening druppellad
Een idee: maak een 12v stopcontact extern, dus waar je bij kunt als de accu leeg is. Een simpel waterdicht (kapje) dingetje dus. Is de accu leeg na je reis, dan zet je je booster daarop (die laat je dus niet in de auto liggen) en kun je de boel openen. Vervolgens booster op de accu en starten maar.

Kun je ook doen door een lampglaasje weg te halen en daar 12v op het boordnet te zetten maar dat is zo'n onelegant geklooi.


16 jan 2019 22:03
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.