Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:25



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Beste 2 din navigatie systeem 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Beste 2 din navigatie systeem
Niet direct Porsche vraag maar wel navigatie. Zit veel kennis hier en hetzelfde topic dat ik vond is van 2014. Zal wel niet meer up to date zijn.
Wil een 2 din navigatie systeem laten inbouwen in de S6. Bluetooth (oa muziek van Iphone X) en carkit geintegreerd. Wat zou op dit moment het beste systeem zijn (most bang for the buck)? Hoeft niet goedkoop, hoeft ook niet perse het duurste systeem te zijn.

Dank alvast. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 jan 2019 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Ik heb in mijn 2008 Jeep Commander Hemi een Alpine iLX-702D ingebouwd, met adapter voor het gebruik van de knoppen op het stuur, een achteruitrijcamera en een DAB+ antenne. Meeste werk was het leggen van de kabel voor de camera, want je hele binnenkant moet uit elkaar wil je het netjes doen. Gelukkig heeft zon Jeep veel plastic dus het is netjes gelukt.

Ben er tevreden over, navi met Apple Car Play werkt erg goed. Enige nadelen zijn dat je iPhone moet aansluiten met een kabel en dat de lijnen die je ziet als je de camera gebruikt voor achteruitrijden niet kan verstellen. Ligt aan mijn bus systeem denk ik.

Er is ook een nieuwe versie met draadloze car play volgens mij.

Afbeelding
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


16 jan 2019 9:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Dank :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 jan 2019 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Bocaloco schreef:
de lijnen die je ziet als je de camera gebruikt voor achteruitrijden niet kan verstellen. Ligt aan mijn bus systeem denk ik.


Bij mij worden de lijnen door de camera al in het beeld gezet. Mijn Alpine INE-D987 uit 2015 heeft wel pilonnen in het beeld bij het achteruit rijden. Die pilonnen kan je wel programmeren op “stoepranden”. Ik heb geen ervaring met de meest recente modellen. Ik zag toen wel een groot prijs verschil bij in de unit ingebouwde navi (duur) tov navi via de telefoon met Carplay. Duurzaamheid van de Alpine is goed. Maar dat zal met Pioneer en Kenwood ook goed zijn.


16 jan 2019 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Heel tevreden van mijn in 2015 aangekochte Caliber.
Was ook tevreden over mijn Kenwood, maar die is langer geleden en kostte quasi het dubbele.
Serieus ontevreden over de China rommel die ik me ooit liet aansmeren.
Doe het aub niet!!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 jan 2019 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Pioneer AVIC-Z710DAB. Top apparaat! Draadloos Apple CarPlay en kunstof van radio lijkt exact op dashboard van 996. Meeste mensen denken dat het een af fabriek unit is!


17 jan 2019 23:24
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Heb net Pioneer AVH-Z9100DAB besteld. Dank voor alle info. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 jan 2019 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Horn, bevalt deze Pioneer? Zelf ingebouwd?


02 maart 2019 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Jos,

ik heb een 2 din pioneer zelf ingebouwd in mijn C4S.
aardig klusje om te doen, wel aircounit etc om moeten zetten en bijhorende spullen aan moeten schaffen.
ik heb de pioneer zonder navi genomen en Zonder DAB+
Bij DAB+ moet je voor een goede plaatst van de DAB+ antenne hebben, rechtsboven de ruit bv. En moet geaard worden op chassis. Wat best lastig is.
Ook een goede (lees niet goedkope) DAB+ antenne aanschaffen voor goed bereik.
Ik ben tevreden over de pioneer die ik heb, soms met bellen verstaat men mij niet.
Komt misschien doordat ik microfoon bij stuurkolom heb.

Pic van de inbouw:

Afbeelding
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


02 maart 2019 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Henk,
Ziet er prima uit.! Gelukkig zit de aircounit al op de goed plek.
Ik ben wel een beetje handig maar laat graag dit soort dingen door andere doen.

Ik wil zeker wel Apple Carplay, hierdoor hoef ik geen Pioneer met navaigatie. Navigatie gaat dan via de telefoon.
Misschien wordt het de Pioneer 5100 ipv 9100.
Wordt vervolgd.


02 maart 2019 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Dank Jos.
Die heb ik verplaatst en cd rek laten vervallen.

oude situatie:


Afbeelding
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


03 maart 2019 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Ik heb een Dynavin in de BMW en die ziet er op zich goed (als in: lijkt net af fabriek) uit maar functionaliteit is mwoah
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 maart 2019 22:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
heb de 9100 Pioneer met draadloze apple carplay de afgelopen week heen en weer naar Oostenrijk getest en ben er wel tevreden over.
Moet nog effe uitzoeken welke navi ik wil gaan gebruiken. Flitsmeister werkt prima incl camera controles etc, google maps en kaarten werken ook. iedere app heeft zo zijn voor- en nadelen. Bijzondere was wel dat bij vertrek uit Oostenrijk FM er meer dan een uur langer over zou doen dan ‘Kaarten’. Kon niet snel zien waar dat verschil in zat. Kilometers waren ook niet helemaal gelijk, maar niet zoveel dat het een uur zou moeten schelen.
Zaterdag haalden we de hond op in Streefkerk en toen bleek ook dat FM een andere ‘kortste route’ opgaf dan Google maps. :scratch:

Qua muziek, dab+ en samenwerking met Iphone X niets te klagen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 maart 2019 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
vraagje, kan apple CarPlay ook meerder apps tegelijk draaien ? FM op de achtergrond en apple kaarten in beeld?
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


04 maart 2019 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
@Horn mooi te horen dat het je bevalt. Ik wil eigenlijk Google Maps gaan gebruiken., heb ik ook gedaan vorig jaar op de reis in Schotland, Beviel me toen super! Raar dat er zoveel verschil zit tussen de navigatie apps.

@Sunnyfunny Goede vraag! Ga ik uitzoeken. Maar Horn kan het vast wel zeggen.


04 maart 2019 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Heb een Sony xav met DAB gestoken in mijn 996 MK1
Werkt perfect
_________________________________________
991.2 GT3
996 GT3
996 C2 tip
964 tip
911 2,4S


31 dec 2019 13:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
sunnyfunny schreef:
vraagje, kan apple CarPlay ook meerder apps tegelijk draaien ? FM op de achtergrond en apple kaarten in beeld?

Sorry, lees dit nu pas. Bij mijn weten wel. Ik krijg als ik FM aan heb staan en navigeer met Waze wél de meldingen van FM.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2019 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
Zonde van de PCM1 looks, voor bellen en streamen is een module voor achterop de PCM. Zeker als je de navigatie toch niet gaat doen op die dubbeldin.

navi op je telefoon, kun je TT, Waze, Google inzetten naar gelang je ergens terecht komt waar de een beter of minder lekker werkt.

Zet je een houder op de voormalige telefoonhoorn console, bouw er een 12V oplader (met accusaver) onzichtbaar in de middenconsole en je klassieker is helemaal bij zonder dat je het ziet.

Dat alles terzijde: Pioneer is altijd al de beste op dat gebied. Support bagger, informatie matig maar produkt prima.


08 jan 2020 0:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
horn schreef:
Niet direct Porsche vraag maar wel navigatie. Zit veel kennis hier en hetzelfde topic dat ik vond is van 2014. Zal wel niet meer up to date zijn.
Wil een 2 din navigatie systeem laten inbouwen in de S6. Bluetooth (oa muziek van Iphone X) en carkit geintegreerd. Wat zou op dit moment het beste systeem zijn (most bang for the buck)? Hoeft niet goedkoop, hoeft ook niet perse het duurste systeem te zijn.

Dank alvast. :salut:



Hoe oud is de S6 en wat voor audio systeem zit er af fabriek in? Het is niet bij elke auto even makkelijk om de HU te vervangen.
Overigens vind ik Alpine altijd de beste op HU gebied, maar ik denk dat dit persoonlijke smaak is.
_________________________________________
Porsche 997 GT3


08 jan 2020 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
horn schreef:
sunnyfunny schreef:
vraagje, kan apple CarPlay ook meerder apps tegelijk draaien ? FM op de achtergrond en apple kaarten in beeld?

Sorry, lees dit nu pas. Bij mijn weten wel. Ik krijg als ik FM aan heb staan en navigeer met Waze wél de meldingen van FM.


Ja je kunt ondertussen ook spotify luisteren en bellen als je wilt. Niet alles tegelijk natuurlijk.

Hier ook goede ervaringen met zowel pioneer als alpine
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


08 jan 2020 20:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Beste 2 din navigatie systeem
BMtouring schreef:
Zonde van de PCM1 looks, voor bellen en streamen is een module voor achterop de PCM. Zeker als je de navigatie toch niet gaat doen op die dubbeldin.


Lang zitten twijfelen om de PCM1 te upgraden met een mooi passende 2DIN alternatief. Aangezien ik de telefoon icm de bekerhoudermount van Belkin erg fijn bereikbaar en goed in het zicht heb (merkte dat de telefoonconsole echt te ver rechts en naar beneden is om veilig genoeg te kunnen bedienen) beslist om de PCM1 BT module via elektronikidee te bestellen. Vind het niet goedkoop! Maar hoop dus dat het wel goed werkt. Volgende week maar eens aan de gang met inbouwen.


16 jan 2020 12:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.