Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 8:00



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Gisteren zag ik dat het rode lampje van de druppelaar (origineel Porsche) brandde. Verder geen aandacht aan besteed. Vandaag brandde het lampje nog steeds. Is dat een teken dat de accu het heeft of gaat begeven? De accu is inmiddels al een paar jaartjes oud.


14 feb 2019 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Meet de spanning over de accu polen
Geen idee welke uitvoering je hebt ala ctek of zo’n eenvoudige muuradapter uitvoering maar rood betekent opladen en aangezien het een druppellader is kan het een tijd duren, dus ik zou nog een paar dagen afwachten. Of heb je geen geduld gewoon je auto starten en hoor het vanzelf aan je startmotor wel of je accu het ‘trekt’..... :thumleft:

En onder de 12V is te weinig...maar 13,86V zegt ook niet alles want uiteindelijk gaat het om de spanningsval bij een flinke belasting welke de conditie van je accu geeft....

74645
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


14 feb 2019 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Kan idd op een storing wijzen en op een issue met je accu.

Maar krijg hem ook wel eens op mijn CTEK MXS5 lader op een accu die prima in orde is. Vaak bij het opnieuw aansluiten en opladen/druppelladen. Dan haal ik hem er even vanaf en sluit hem opnieuw en start hem opnieuw. Dan loopt ie meestal gewoon goed door.

Met een rood lampje/foutmelding erop laten zitten heeft weinig zin imho. Dan zou ik hem er dus even vanaf halen en opnieuw aansluiten/opstarten.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 feb 2019 23:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
jo996 schreef:
Gisteren zag ik dat het rode lampje van de druppelaar (origineel Porsche) brandde.


Volgens mij brandt dat lampje, bij de originele Porsche lader, altijd, als deze op de accu is aangesloten :idea:

Afbeelding


15 feb 2019 9:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Dat zou een goede (grap) zijn. :wink:

Ik bedoel het rode storingslampje linksboven.

Afbeelding

Ik dacht dat Porsche ook een “omgekatte” CTEK lader gebruikte.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


15 feb 2019 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster 986 2.5
Ede
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
@Olaf: volgens mij zit je ernaast.
Ik heb mijn Boxster iedere winter op de druppellader staan, maar het lampje is (nadat de accu volledig is bijgeladen) daarna continu uit.

Ik denk dus dat er een probleem met de accu is als het lampje continu blijft branden.


15 feb 2019 10:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
CaseyB schreef:
Ik denk dus dat er een probleem met de accu is als het lampje continu blijft branden.


... of er is een lekstroom :roll:

Mij is nooit opgevallen dat het lampje, bij de door mij geplaatste lader, uit was. Maar ik ben dan ook niet 24/7 in m'n garage --- en stond de toenmalige Porsche aan de lader omdat deze zonder lader binnen 2 weken een lege accu had.

Bij de andere Porsche's heb ik massa-sleutels geinstalleerd, of geen stroomverbruikers met het contact uit :wink:


15 feb 2019 11:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster 986 2.5
Ede
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
@Olaf: inderdaad: als de accu niet kapot is lijkt de een of andere vorm van lekstroom ook volgens mij een logische verklaring.

Mijn Boxster staat bij mij (al jarenlang) in de inpandige garage aan de originele Porsche druppellader, ik loop er iedere dag meermalen langs, en ik kan je verzekeren dat het controlelampje altijd uit is.


15 feb 2019 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Olaf schreef:

Volgens mij brandt dat lampje, bij de originele Porsche lader, altijd, als deze op de accu is aangesloten :idea:
Afbeelding


Heb deze ook, en lampje brandt altijd als 'ie is aangesloten. (ja, altijd is een groot woord, zit er niet 24/7 naast..)
Kan me ook voorstellen dat het alarm net zoveel verbruikt als dat 'ie bij laadt, dus net nooit vol raakt.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


15 feb 2019 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Ik hoor het al. Ben blij dat ik een CTEK lader heb en niet zo’n “originele Porsche” lader waarvan je niet eens zeker weet of het lampje nou aan of uit is (of moet zijn). Dat is bij CTEK een stuk duidelijker. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


15 feb 2019 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster 986 2.5
Ede
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Het is heel simpel: bij mij in de garage staat de Boxster niet afgesloten, en (dus) werkt het alarm niet en wordt er geen stroom gebruikt.
In die situatie zal het lampje van de druppellader niet (hoeven te) branden.
Vanzelfsprekend brandt het controlelampje WEL als de auto is afgesloten, en het alarm in werking is.

Het is dus helemaal niet ingewikkeld, wat mij betreft.

Ik ben erg blij met mijn originele Porsche druppellader (for the record).


15 feb 2019 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
MarkS schreef:
Ik hoor het al. Ben blij dat ik een CTEK lader heb en niet zo’n “originele Porsche” lader waarvan je niet eens zeker weet of het lampje nou aan of uit is (of moet zijn). Dat is bij CTEK een stuk duidelijker. ;-)


Belangrijkste is dat 't ding 't al 8 jaar zonder problemen doet, heb me echt nog nooit afgevraagd wat dat lampje doet.. :wink:
Gewoon in- en uitpluggen, verder niks. Duidelijker kan niet lijkt me. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


15 feb 2019 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Auto staat in de winterstalling en niet op alarm. Bij mij was het rode lampje van de druppelaar (Porsche) eigenlijk altijd uit. Bij het openen van een deur sprong het aan.

Vanochtend geprobeerd de auto te starten. Helaas, alleen geklik. Er staat dus onvoldoende spanning op de accu. Vermoedelijk einde oefening.

Een aantal jaren geleden heb ik de accu een keer vervangen, wat gepaard ging met een hels kabaal van het alarm.

Hoe verwissel ik de accu zonder dat het alarm afgaat? Druppellader in het contact laten zitten?


15 feb 2019 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Ik heb een originele Porsche druppellader (Cyek) en daar brandt ook af en toe het rode lampje maar ook regelmatig de groene. Dat komt de laadcyclus die de lader uitvoert; houdt ahw de accu in beweging/conditie.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


15 feb 2019 18:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
RTFM :popcorn:


15 feb 2019 19:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
jo996 schreef:
Hoe verwissel ik de accu zonder dat het alarm afgaat? Druppellader in het contact laten zitten?


die druppellader zal mogelijk niet genoeg stroom leveren om de wissel onopgemerkt te laten verlopen. je kunt door een andere accu (uit een andere auto of met auto en al dmv startkabels) met de accuklemmen te verbinden dit wel doen maar kijk donders goed uit met de diverse kabels en (vaak niet helemaal geisoleerde) klemmen. En dan ook graag met een accu die even vol zit als de nieuwe die je gaat plaatsen, en haal onmiddelijk de pool van de oude accu eraf zodra je de ad-interim accu aansluit. Er gaat namelijk een flinke stroom lopen naar de leegste accu. En aangezien je die oude niet voor niets wilt wisselen...

Het kan dus wel maar het is zeker veiliger om even gehoorbschermers te lenen bij de klussende buurman.


19 feb 2019 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Laatst nog een rood lampje bij de Spyker. Andere CTEK erop, na een paar minuten: ook een rood lampje. Accu door laten meten met een testkast, was nog geen 2 jaar oud: kapot.

99% zeker dat de jouwe ook kapot is.


19 feb 2019 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Accu is doorgemeten. Spanning is te laag. Er komt een nieuwe accu in.


20 feb 2019 17:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rood lampje accu druppelaar gaat niet meer uit.
Toevallig een Bosch of Varta? Zijn veel problemen mee. Met de duurdere zelfs meer dan de goedkope. Vaak staan ze ook al een half jaar op voorraad, dus heb je feitelijk maar anderhalf jaar garantie.


20 feb 2019 18:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.