Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 20:48



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Koplampset 986 (of niet ?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Koplampset 986 (of niet ?)
Ik hoop dat een 986 eigenaar of iemand die beschikt over de PET files wellicht (letterlijk :wink: ) licht in de zaak kan brengen.

Op m'n werk hebben ze 2 weken geleden een compleet inventaris van een schadebedrijf opgekocht en leeggehaald. Bij deze spullen zat een set ( :?: ) van 2 koplampen van een Boxter 986. Na het verwijderen van een dikke laag stof zagen we dat van de linker en rechter koplamp de lenzen er verschillend uit zien :?

Mijn vraag is nu of we hier te maken hebben met een set of dat het 2 verschillende koplampen (uit verschillende oid modeljaren zijn) :?:

Het onderdeel nummer van de rechter is 986.631.032.03, de linker heeft nummer 986.631.031.07.

De rechter heeft een andere lens, er zit een soort uitsteeksel in de lens, zie onderstaande foto....
Afbeelding


11 maart 2019 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Staat er toevallig iets van DOT op de lamp?
Lijkt mij een Amerikaanse uitvoering gezien de volledig 'dichte' lens (=sealed beam).


11 maart 2019 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Bedankt voor je reactie :thumleft: De lampen liggen nog op de zaak :( , maar ik kan op de foto's die ik heb gemaakt geen DOT code vinden.

Je kan wel eens in de goede richting zitten want de rechter koplamp (die hierboven op de foto staat) heeft een Bosch stikker met
een SAE markering Afbeelding

Terwijl de linker koplamp een E13 code heeft Afbeelding

SAE staat voor Society of Automotive Engineers wat een Amerikaan instituut is dus ik ben bang dat we een EU en US koplamp hebben :cry: en dus geen setje......


11 maart 2019 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
klopt, SAE dus Amerikaans.
Alleen érg vroege 986's hadden dit type lampen.

Indien de rest van de lamp nog in nette staat is een kandidaat voor een Xenon projector retrofit?


11 maart 2019 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Bedankt voor je hulp :thumleft:

De koplamp is in redelijk nette staat maar heeft wel bovenin op het "glas" een gele waas....
Afbeelding Afbeelding

Volgens mij is dit nog wel te polijsten, wij verkopen daar ook setjes voor, dus dat kan ik nog een keer proberen om hem wat
"frisser" te krijgen.

Maar ik weet nu zeker dat we geen set EU lampen hebben, nogmaals dank voor je hulp :thumleft:


11 maart 2019 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Ik hoorde eens van ClassicGarage dat de doorschijnende voorkant voor de spiegeleieren kan vervangen worden. Heb ik dat goed begrepen Dennis?


12 maart 2019 8:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Die gele gloed is er inderdaad zo af te schuren!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


12 maart 2019 10:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Meguiars PlastX is een goed middel hiervoor. Trouwens ook om de zacht plastic achterruitjes van een cabrio weer mooi te maken.

Afbeelding


12 maart 2019 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Wij verkopen een set die bestaat uit 4 stappen schuren (Korrel 500, 700, 1500 en als laatste 3000 nat) en dan nog wat polijsten
met een speciale polycarbonaat polijst pasta.

Je krijgt hiermee zelfs hele matte koplampen weer helder en ook (diepere) krassen en (steenslag) putjes zijn weg. Is wel een kwartiertje a 20 minuten werk per lamp even afhankelijk hoe diep de krassen en of putjes zitten, dus voor hele goedkope koplampen niet lonend, maar het aanzicht van een auto kan er wel mee veranderen.


12 maart 2019 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Kheldar schreef:
Ik hoorde eens van ClassicGarage dat de doorschijnende voorkant voor de spiegeleieren kan vervangen worden. Heb ik dat goed begrepen Dennis?

Klopt Kheldar, ik kan ze ook weer helemaal helder krijgen en eventueel het oranje onderaan helder/wit maken...


14 maart 2019 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Koplampset 986 (of niet ?)
Voor de mk2 zijn ze niet te vinden zeker?


14 maart 2019 21:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gerard83


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.