Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 8:37



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Xenon projector retrofit voor 986/996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Xenon projector retrofit voor 986/996
Heeft iemand hier ervaring met het ombouwen van 986/996 halogeen koplampen naar bi-xenon/HID projectors? Dit lijkt me namelijk een mooie klus voor dit jaar.

Op diverse porschefora staan prachtige projectors, maar deze worden helaas al sinds een lange tijd niet meer gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vraag me namelijk af hoe het zit met het stadslichtje en wat mooie alternatieven van deze designs zijn, aangezien ze niet meer worden gemaakt. Op Retrofitlabs staan een aantal alternatieven, maar ik vind ze eigenlijk nét niet mooi genoeg..


22 maart 2019 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'01 Porsche Boxster 986 2.7
Steenwijk
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Ik wil ook; dit topic volg ik met grote belangstelling..!!


22 maart 2019 11:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Heb ik gedaan, met een set van retrofitlab. Eindresultaat is geweldig, lichtopbrengst super en ziet er een stuk beter uit dan de halogeen lampen.
Heb zelf de iris(?) shroud gekozen, na het op maat maken ziet het er OEM uit (uiteraard anders dan OEM Porsche, maar ze vallen minder op dan de door jou aangedragen shrouds).

Stadslampje heb ik vervangen door een witte 'xenon-look' en zit bij mij achter de shroud verstopt op de originele plek. Door de nog aanwezige halogeen projector voldoende stadslicht.
Je kan ook een standslamp IN de projector bouwen (zie o.a. Aliexpress) of angel eyes inbouwen. Ik heb het standaard gehouden zodat het lampje nog gemakkelijk te vervangen is zonder de lamp wéér open te bakken in de oven.

zie hier:

Afbeelding


22 maart 2019 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Gaaf, ziet er goed uit Verde! En idd een OEM-look!

Heb je de 2,5" of 3" projector gebruikt? En heb je de afgeplatte kant van de Iris-shroud boven of onder zitten?


22 maart 2019 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
De mini h1 set, had met een dremel een stukje van de reflector moeten afhalen (daar zat een uitsteeksel in de weg).
Volgens mij zit de platte kant bovenaan, deze verdwijnt zowat volledig onder het niet doorzichtige deel van de lamp en er moet een flink stuk vanaf gehaald worden. Blijft niet veel plat van over :wink:


22 maart 2019 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
@Verde: Kunnen die retrofitlab projectors er zonder al te veel knutselen in? Heb er al naar zitten kijken. Voor de mk2 lampen staat het dat zo om te wisselen zijn langs de achterkant van de koplamp. Maar als ik daar kijk geloof ik dat niet.

Enige info over de belangrijkste stappen in de conversie.

Wat bedoel je met de Iris en shroud?


23 maart 2019 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Ziet er goed uit verde!! Ik heb hetzelfde gedaan met mijn lampen. Ook nog wat dingen mat zwart gemaakt in de lamp en dagrijverlichting ingebouwd. Ben dus best handig maar foto's op dit forum plaatsen blijft een ramp voor mij! (en uitleg niet nodig want het lukt mij gewoon niet..)


23 maart 2019 0:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Ik zal eens zoeken naar de handleiding die ik destijds heb gebruikt. Een dremel is aan te raden/noodzakelijk.

Handige info:
Bij de 986 moet de koplamp open en dit moet via een oven. Dit is ook het spannendste deel waarbij de lamp kan scheuren.
Als de lamp eenmaal open is haal je de oude halogeen spullen weg en moet je een 'heuveltje' weg frezen/schuren tussen de gaten voor de lampen (halogeen/stadslicht).
Bij het plaatsen van de projector even testen op de auto en zorgen dat deze goed recht staan (voordat je de lampen weer dicht sealed!)
Haal alle oude 'permaseal' lijm weg en gebruik nieuwe butyl kit (makkelijker te openen in toekomst). Het mooiste is op lagere temperatuur voorverwarmen in de oven en dan warm samendrukken totdat de lijm afkoelt.
Ballast e.d. past achterop de deksel van de koplamp met wat lijm.

Openen koplamp: https://www.youtube.com/watch?v=-sjOnfMHED0


Als je het aan durft de lampen open te maken is dit een upgrade die ik iedereen ten zeerste kan aanraden.
Hoogste bang-for-buck modificatie van mijn 986!

Ter info, shroud = afdekkap rondom de projector. Iris= naam van de door mij gebruikte shroud


23 maart 2019 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
ClassicGarage schreef:
Ben dus best handig maar foto's op dit forum plaatsen blijft een ramp voor mij! (en uitleg niet nodig want het lukt mij gewoon niet..)
Probeer tinypic.com om daar de foto te uploaden. Kopieer dan de codevariant met [img.. aan het begin. Plak die complete code in je bericht en klaar :)

Zou mooi zijn als het lukt, want ik ben wel benieuwd naar jouw lampen!


Verde schreef:
Bij de 986 moet de koplamp open en dit moet via een oven.
Bij gebrek aan een grote oven ( zoals bij mij), had ik nog een alternatieve methode gevonden; grote kartonnen doos met een hittepistool eraan.


ClassicGarage schreef:
Ook nog wat dingen mat zwart gemaakt in de lamp en dagrijverlichting ingebouwd.
(Mat)zwart maken van de binnenkant staat bij mij ook op de wensenlijst :) http://986forum.com/forums/boxster-general-discussions/37318-black-hids.html


23 maart 2019 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Mijn oven is ook niet groot genoeg, maar die truuk met karton heb ik ook gebruikt :thumleft:
Ovendeur open laten staan en oven vergroot met een kartonnen doos.
Kartonnen doos wel eerst met aluminiumfolie beplakt om de warmte er beter in te houden.


23 maart 2019 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Nog wel even een vraagje; wat hebben jullie gedaan met het onderste gat? Afgedopt? Of gaat de shroud daar ook overheen?

Ik overweeg nu de mini-gatling shroud (zwart of chroom) met angel-eyes ipv. stadspicht (althans, als deze vervanging van stadslicht voor de apk is toegestaan) en matzwarte koplampbehuizing.


16 apr 2019 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Deze wil ik ook doen! helaas heb ik de oude versie koplampen op mijn boxster en daar lijkt dit mij net minder geslaagd om mee te doen
_________________________________________
My other ride is a Volvo


16 apr 2019 13:49
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Heb retrofit lab projectors in mijn S6 laten bouwen. Wereld van verschil. Echt een aanrader. Mooie prijs ook. Was gelukkig plug-and-pray.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 apr 2019 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayman S
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Ik zag op de website wel de lampen voor een 996 als het goed is zijn dit toch de zelfde voor de 986??

https://www.retrofitlab.com/en/porsche- ... ights.html


17 apr 2019 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Klopt, zal ook op de 986 passen. Dit is echter een (bi-xenon) setje ter vervanging van de Litronic projectors.


17 apr 2019 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
In dat onderste gat zit mijn stadslampje nog gewoon. Mocht die dus ooit kapot gaan dan is dat makkelijk te herstellen én het is nu gewoon apk gekeurd.
Zit verstopt achter de shroud (Iris) dus lampje is niet zichtbaar maar er komt nog voldoende licht vanaf.

Wel opletten met die laatste link, Evan_S heeft al goed gezien dat dit een retrofitset is voor Litronic lampen!

Mr.Borrie schreef:
Deze wil ik ook doen! helaas heb ik de oude versie koplampen op mijn boxster en daar lijkt dit mij net minder geslaagd om mee te doen

Jij hebt toch een RHD 986? Dan zou ik deze ombouw zeker doen, heb je gelijk goed lichtbeeld voor de RDW keuring!


18 apr 2019 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Verde schreef:
In dat onderste gat zit mijn stadslampje nog gewoon.


Ik bedoel eigenlijk het grote gat, waar normaal gesproken de groot-licht lamp zit.


18 apr 2019 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Bij deze mod verwijder je de glazen lens toch? Die van mij hebben aan beide kanten gele aanslag. Heeft een van jullie nu een paar nette lenzen over?


18 apr 2019 18:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
ClassicGarage schreef:
Ben dus best handig maar foto's op dit forum plaatsen blijft een ramp voor mij! (en uitleg niet nodig want het lukt mij gewoon niet..)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 apr 2019 6:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Horn, wederom weer mijn dank voor het plaatsen van de foto's!!!!


19 apr 2019 23:34
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Dag Classic Garage,
Niet de bedoeling om het draadje te stelen maar Ik heb elders gereageerd op je advertentie voor de daldragers maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Zijn deze nog beschikbaar?


21 apr 2019 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Het is me gelukt! Even een fotoverslagje:

Koplampunit openbakken in een geïmproviseerde oven. +/- 15 minuten op 115 graden:
Afbeelding

Weg met die verbrande lens:
Afbeelding

Chroom verwijderen met ovenreiniger:
Afbeelding

Spuitwerk (kunststofprimer met zijdeglans 2K zwarte lak):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Et voila! Inclusief led-dagrijverlichting:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


24 jul 2019 14:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Prachtige rapportage. Die oven is geniaal in eenvoud en uitvoering ;-).
Maar waarom heb je de oven uit je keuken niet gebruikt?
Ben erg benieuwd naar je lichtbeeld trouwens..
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


24 jul 2019 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Dankje! Oven in de keuken, de combimagnetron bedoel je? :D
Best een groot ding, zo'n koplampunit. Paste simpelweg niet, dus even geïmproviseerd :)

Lichtbeeld is superstrak (mooie cut-off line) en helder licht. Binnenkort op het werk nog even afstellen.


24 jul 2019 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4 Cabrio
Drenthe
Bericht Re: Xenon projector retrofit voor 986/996
Evan_S schreef:
Dankje! Oven in de keuken, de combimagnetron bedoel je? :D
Best een groot ding, zo'n koplampunit. Paste simpelweg niet, dus even geïmproviseerd :)

Lichtbeeld is superstrak (mooie cut-off line) en helder licht. Binnenkort op het werk nog even afstellen.


Welk setje heb je nu gebruikt? Deze is niet van Retrofitlab als ik het goed zie...


25 jul 2019 15:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.