Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:41



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
Hallo,
Ik post dit bericht voor een vriend die een Porsche tellerunit in zijn eigenbouw motorfiets wil bouwen. De beugels en houders zijn klaar maar hij kan helaas nergens het bedradingsschema van de unit vinden en daarom de elektronica nog niet aansluiten. Ik hoop dat jullie die informatie met me delen zodat ik dit aan hem door kan geven. Het betreft het instrument 98764132301D07, blijkbaar van een Porsche Boxter 987.
Wie heeft het schema van deze tellerunit en deelt hem met ons?
Dank en vriendelijke groet,
Otto.


11 apr 2019 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
bedoel je de bedrading tot de bak of in de bak zelf?

Indien het eerste: LINK


12 apr 2019 19:15
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
Ik zoek het schema van de bak zelf omdat deze in een ander voertuig gebouwd wordt.
Maar: ik mail 'm eerst de PDF uit de link (dank!), misschien voldoet dat al. Zo ja, dan meld ik dat hier, zo nee ... dan ook. :)


12 apr 2019 22:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
De bedrading van een Porsche 986 is beduidend anders dan die van een 987: de 986 heeft drie stekkers naar de tellerunit, en de 987 (die ik zoek) heeft er eentje met 32 polen. Hopelijk heeft iemand die van de 987 voor ons...


13 apr 2019 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
He jammer, had gehoopt dat je met die schema's verder kon.

Een pinout van de 987 zoek je dus. Is dit wat? https://www.scribd.com/doc/241196186/Cayman-987-2006-Wiring-Diagrams
(heb even geen zin in zelf die link nalopen en kijken wat daar allemaal wel of niet staat waar je wat aan hebt)

32 pins, is dat een blauwe? of was dat de 24 pins. Die blauwe is gelijk aan een BMW stekker, en die zijn los wel aan te komen. Of heb je alle stekkers al klaar.


16 apr 2019 21:55
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
Dank je, BMtouring! Ik heb een account aangemaakt op scribd.com (en kan daar binnen een maand onbetaald van af, hoop ik :wink: ) en de PDF doorgestuurd aan m'n maat. Ik heb goede hoop dat dit de juiste is.
Het is inderdaad een 32 polige blauwe stekker, met een paarse klem boven en onder.


17 apr 2019 21:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
Helaas: wat ontbreekt in het schema is de essentiƫle informatie over bedrading van de snelheidsmeter en de toerenteller. :(


18 apr 2019 7:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
die schema's van de link zijn elders ook wel te downloaden.

Maar de schema's van de printplaten zelf, oei dat is andere koek. Maar om een bak in een andere auto aan te sluiten lijkt mij dat dat te ver gaat eigenlijk. Ik bedoel; de input via de genoemde stekkers moet toch voldoende zijn? Tenzij er intern iets anders mee berekend/weergegeven wordt dan in het model waar de bak uit komt maar dan nog: dat pas je op de print niet zomaar even aan lijkt mij.

Heb geen bijzonder verstand van die bakken hoor, ik demonteer er wel eens eentje half om de microfoon te bereiken als 'mijn' bluetooth module het niet doet maar meer heb ik er nooit mee gedaan. Ik vond opeens toen ik een Boxster had alles aan knopjes, pixelsfoutjes, schrammetjes en andere onvolkomenheden totaal niet meer relevant.

Buiten motor, onderstel en bak dan.

Velen op dit forum rijden gewoon veel te weinig zoals waar een Porsche voor gemaakt is: de bundesstrasse en de autobahn. ;)


20 apr 2019 18:22
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
Zo ver als de printplaat hoeft het niet te gaan: ik ben 'slechts' op zoek naar de stekkerlay-out, dus welke pen is voor de toerenteller en welke voor de snelheidsmeter.


20 apr 2019 20:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bedradingsschema gezocht van tellerunit Boxter 987
Ik probeer een schopje: iemand het bedradingscodering / pinout van de tellerunit (specifiek: de toerenteller en snelheidsmeter) van de Porsche 987?


05 mei 2019 11:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.