Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:14



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Digitale klokje Porsche 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Digitale klokje Porsche 996
Gister in mijn 996 uit 2005 een nieuwe accu geplaatst door Porsche Rdam.
Nu staat de datum op 5 februari 2000, maar dat schijnt te komen door een verandering in het gps systeem deze zomer en ik denk dat dat dus al was, eigenlijk nooit op gelet.
Maar, het klokje bij de meters gaat nu steeds terug naar 10.00 ?
Als ik het dan weer op de goede tijd zet, dan staat hij later weer op 10.00 en gaat van af die tijd lopen.
Zal Porsche bellen, die moeten het uiteraard in orde maken, maar herkent iemand dit probleem ?

Groeten, Emjee


01 okt 2019 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Ik heb hetzelfde probleem met een Cayenne van 2004, datum is naar februari 2000 versprongen en GPS positie zit er bijna 1000 km naast.
Ik ben benieuwd wat de oplossing hiervoor is.


02 okt 2019 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Kijk hier even (heel verhaal).. https://rennlist.com/forums/997-forum/9 ... set-4.html


02 okt 2019 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Bij mij stond ie ook al een paar weken op een datum in 2000. Gisteren ineens zonder dat ik iets gedaan heb gaf hij weer de correcte datum weer... :scratch:
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


09 okt 2019 9:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Het klokje in het instrumentenpaneel blijft nu weer keurig op de juiste tijd staan. Spontaan gegaan.
De datum op het infoscherm telt rustig door vanaf februari 2000 en staat intussen al op maart 2000.
Volgens Porsche Rdam alleen op te lossen door nieuwe kostbare navigatie unit te plaatsen. Die van mij werkt nog met een dvd.
Oorzaak is het loskoppelen van de accu, wegens vervanging, volgens Porsche Rdam.
Misschien dat die van mij ook spontaan naar 2019 springt :D

Weet iemand trouwens of er nog een dvd te krijgen is met de recente gegevens. Porsche kan hem niet leveren.

Groet Emjee


22 okt 2019 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Nou vreugde was van korte duur..nu weer vrolijk op 2000..soms geeft ie heel even de juiste datum aan om weer te verspringen..denk dat ik die zooi eruit haal, nette conti radio ofzo en console delete kit..
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


22 okt 2019 21:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Emjee schreef:
Volgens Porsche Rdam alleen op te lossen door nieuwe kostbare navigatie unit te plaatsen. Die van mij werkt nog met een dvd.
Oorzaak is het loskoppelen van de accu, wegens vervanging, volgens Porsche Rdam.

Lekkere rukkers dan daar. Eerst je accu vervangen en dan roepen dat de ellende die dat veroorzaakt niet verholpen kan worden... :shock: :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 okt 2019 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Horn. Moet die ellende niet worden gezocht in de kwaliteit van de auto in plaats van bij die rukkers daar? Hoevaak gaat het bij die nieuwerwetse Porsches niet fout als er een accu gewisseld wordt? Te gek voor woorden.


23 okt 2019 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Nee nee, de datum terugval heeft te maken met compatibiliteit van de gps satellieten. Die zijn na 1024 weken weer terug gezet....en daar kan ons systeem niet tegen. Is hier ergens ook een draadje van met verwijzing naar Rennlist forum. Is imho de enige verklaring


23 okt 2019 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Digitale klokje Porsche 996
Mijn batterij werd niet losgekoppeld en mijn datum staat op 9 maart 2000, mijn GPS positie zit er ook een stuk naast


24 okt 2019 19:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.