Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 17:04



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Xenon D2S koplampen 997.1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Xenon D2S koplampen 997.1
Hi all,

met de zoekfunctie niets gevonden dus gooi ik mijn vraag hier ff in de groep:

De xenon koplampen van een 997.1 zijn van fabriek af Philips D2S 35W. Die in mijn auto zijn ondertussen zeker 5 en misschien al 12 jaren oud.
Ondertussen zijn er lampen van hetzelfde type en van andere merken verkrijgbaar die meer lichtopbrengst, of een andere kleurtemperatuur hebben dan de originele.
Ik zou niets willen wijzigen aan de kleurtemperatuur (5500°K) maar de lichtopbrengst wel. Osram (uiteraard eveneens D2S 35W) scoort daar blijkbaar het beste.
Nu las ik dat het veranderen van merk lamp invloed zou kunnen hebben op de balast die de xenon lamp opstart en stuurt, maar dat lijkt me sterk. Een xenon lamp is een xenon lamp, toch?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor uw reacties,

Ginne.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


23 dec 2019 15:05
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Xenon D2S koplampen 997.1
Volgens mij zit er af fabriek Osram lampen in. Dat was in ieder geval zo bij mijn 996 uit 2004. Ik heb ze vervangen voor Philips White Vision D2S en ze zijn echt wit. Geen blauwe of gele schijnsel.

De night breaker laser van Osram is ook goed maar ik wou een compleet setje met hetzelfde kelvin rating. Als alle lampen niet hetzelfde kleurtemperaturen hebben ziet het er niet uit. Mijn speurtocht leverde daar dan alleen de White visions van Philips op.

Over een match qua merk tussen de ballast en gloeilamp zou ik me niet druk maken.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


23 dec 2019 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Xenon D2S koplampen 997.1
Heb zelf goede ervaringen met de osram night breaker xenarc unlimited.

Bak licht, goede specs conform origineel. Komt ook goed uit de diverse tests.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


23 dec 2019 22:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Xenon D2S koplampen 997.1
Hi allen,

bedankt voor jullie feedback.
Aan de hand van jullie bevindingen, die in grote mate overeenkomen met de mijne (met vorige auto's), heb ik mijn zoektocht verder gezet.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Philips Extreme Vision D2S.
Qua kleurtemperatuur slechts 300° K verschil met de White Vision, dus net wat minder puur wit, maar een lichtopbrengst van 150% tegenover oem lampen.
Ik heb me gebaseerd op verschillende tests, uitgevoerd door verschillende testers. Een van de bevindingen die ik verschillende keren tegenkwam is dat 4700° K de ideale lichttemperatuur is om in minder goeie weersomstandigheden (lees regen, sneeuw, mist) te rijden. Vermits mijn P mijn daily driver is en we allemaal het weer hier in de lage landen kennen was dat voor mij een no brainer gezien de goede lichtopbrengst.
Vanmorgen gemonteerd en zojuist hier rond Retie de donkerste baantjes opgezocht (en zo zijn er vele) en het resultaat mag er zijn. Kleurtemperatuur bevalt me goed, en de lichtbundel is mooi afgetekend en zeer helder.
Goede koop (voor mij althans). Ik wou jullie hierover ff informeren.

Groet, Ginne.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 jan 2020 20:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.