Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

26 dec 2019 15:22

Hallo

de elektrische zijspiegels werken niet. ik heb ze nu gedemonteerd en met een losse accu binnen aan het testen. De spiegels werken wel maar ik weet niet de juiste aansluiting hier van. Heeft iemand een schema hier van.

hoor graag, groet Ab

Re: elektrische zijspiegels

26 dec 2019 18:47

Van een Carrera 3.2 neem ik aan :?:

Re: elektrische zijspiegels

26 dec 2019 20:49

nee van een 3.0 SC

Re: elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

26 dec 2019 21:30

Ik heb de topic-titel conform aangepast :idea:

Re: elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

27 dec 2019 10:43

Klikkerdeklik :salut:

Houd er wel even rekening mee dat Porsche ook binnen de model jaren (tot en met de 964) nog wel eens met de draadkleuren heeft lopen rommelen :twisted:

Re: elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

28 dec 2019 13:02

oké bedankt ik ga even klikedeklikken :D

Re: elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

16 jun 2022 21:14

Na de restauratie van de body van mijn 1980 SC ben ik alle onderdelen weer aan het monteren, inclusief nieuwe draadbomen voor de spiegels. Aansluitschema's voor de spiegels zijn beschikbaar, maar niet voor de toggle switch (is door iemand anders gedemonteerd zonder de aansluitingen te documenteren). De linker spiegel werkt goed, maar na omzetten van de links/rechts schakelaar gebeuren er vreemde dingen. Bij het naar boven drukken van de toggle switch hoor ik in beide spiegels een klik, maar verder gebeurt er niets. Bediening in andere richtingen geeft geen effect. De zekeringen blijven heel. Voor de restauratie werkten beide spiegels prima.
Uit de schema's begrijp ik, dat de L/R schakelaar alleen een schakeldraad naar de spiegelmotoren omschakelt. Verder werkt alles L/R hetzelfde. Raadsel dus. Bekend is, dat kleurcodes en aansluitingen per bouwjaar kunnen verschillen.
Geduld is een schone zaak. Eerst nogmaals alle draadbomen en stekkers controleren. Daarna misschien eens beginnen met meten.

Re: elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

18 jun 2022 21:10

Op basis van oude stukken kabel met connectors en een aansluitschema voor een 84er heb ik voor mijn 80er een aansluitschema gemaakt, rekening houdend met de afwijkende draadkleuren in de nieuw geleverde kabelboompjes. Daarmee heb ik alle aansluitingen gecontroleerd. Alles in orde, maar de spiegels werkten nog steeds niet goed.
Het viel me op dat de accu zeer weinig spanning had, dus maar meteen een acculader gemonteerd. Nog maar eens proberen met die spiegels. Alles werkt! Twee dagen besteed aan tekenen, redeneren, controleren, etc. Maar ik heb nu wel een goed aansluitschema!

Re: elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

19 jun 2022 13:27

Goed bezig. Dat geeft voldoening :thumleft:

Re: elektrische zijspiegels 911 SC aansluitschema

01 okt 2022 13:31

in de linkse spiegel moet blauw en zwart aan elkaar zitten voor de rest kleur aan kleur
Plaats een reactie