Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:21



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
Ik rijd sinds kort in een 2007 Cayman 2.7 met 6-bak en PASM. Een hele fijne auto die eigenlijk maar 1 optie echt mist, helemaal als we straks 100 moeten gaan rijden.. Cruise Control!

Daarop begin december Porsche Centrum Amsterdam binnen gelopen om een afspraak te maken. Geen probleem, ik kan op 24 januari terecht, uurtje werk met de volgende set:

https://www.porsche-shop.nl/auto-access ... ol&o=score

Wordt ik vandaag gebeld door de service adviseur van PCA: 'Helaas moeten we uw afspraak afzeggen, inbouw van cruise control blijkt niet mogelijk te zijn in uw type auto'. Uitleg waarom dit zo is (technisch gezien of voorraad onderdelen) wordt niet gegeven, ook niet na doorvragen. Hier moet volgens de service adviseur verder onderzoek naar worden gedaan maar Amsterdam heeft het zo druk dat het geen prioriteit heeft en ik citeer 'we gaan ten onder aan ons eigen succes'. Let wel, de afspraak is al 5 weken geleden gemaakt..!

Ik kan online geen enkel voorbeeld vinden waar het niet mogelijk was om Cruise Control in een 987/997 achteraf in te bouwen. Zie ik iets over het hoofd? En wie kan mij in omgeving Amsterdam wel van dienst zijn?

Alvast bedankt!


22 jan 2020 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayman S
Bericht Re: Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
Hoi Maurice,

Dit kan wel later worden ingebouwd

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd dan kan ik je verder helpen.

Gr


22 jan 2020 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
Volgens mij spreken ze niet helemaal de waarheid!! Ik denk dat dit te maken heeft met de computer van de auto. Ik heb ook een cayman 2.7 H6 met PASM en heb daar ook cruise control in laten bouwen door mijn eigen monteur.
Na 20 min was hij klaar met het inbouwen van de originele cruise control, maar had wat meer moeite om hem te programmeren.

Het enige wat ik niet kan zien is het groene lampje van de cruise control want die blijkt niet in mijn instrumentarium te zitten.

Als je meer info wilt dan stuur je maar een PM of een leuk ritje naar het noorden van het land.


22 jan 2020 17:40
Profiel
PorscheForum Rookie
997 C2 cabrio Black on Black ex Cayman 987 (2007) Atlas grey ex Boxter 987 Black Cayenne (2007) Titanium grey ex Boxster 987 (2005) Black
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
Had exact hetzelfde in mijn 2.7 Cayman (2007), en heb het kitje besteld via de dealer, inbouwen is heel eenvoudig: kapje onderzijde stuurkolom verwijderen (er zit een nieuwe in de kit die ruimte heeft voor de extra bedieningshandle) de cruisecontrole schakelaar klikt onder de bestaande schakelaar en kan met een bijgeleverd boutje worden vastgezet. Stekkerte inpluggen, nieuwe kapje er op en klaar. 20 minuten werk als je het langzaam doet. Volgens Porsche moet je het stuur verwijderen (er zit ook een nieuwe stuurbout in de kit) maar dat hoeft niet.
Programmeren vergde het PIWIS systeem waarbij de cc officieel op chassisnummer moet worden aangemeld in Duitsland, heb ik me laten vertellen, en dat vergde enig gedoe met een code die dan bij je auto past of zoiets. Dat heb ik via de dealer laten doen. Ik vindt het persoonlijk een waardevolle toevoeging, zeker op de langere stukken.
_________________________________________
Hodi Mihi, Cras Tibi


22 jan 2020 21:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
Jullie bevestigen wat ik al dacht, waarvoor dank!

Het ergste vind ik nog dat de afspraak al stond en dat een bedrijf als Porsche Centrum Amsterdam het gewoon afzegt omdat ze of geen interesse in de klus hebben of nog erger; niet meer de kennis in huis hebben voor een 987 uit 2007. Erg teleurstellend, zeker gezien het uurtarief en het glazen paleis.

Ik ga het buiten de Porsche NL organisatie om proberen te regelen, verdere tips zijn welkom!


22 jan 2020 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Twente
Bericht Re: Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... ontrol.htm
_________________________________________
Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt


22 jan 2020 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
robert987 schreef:
Had exact hetzelfde in mijn 2.7 Cayman (2007), en heb het kitje besteld via de dealer, inbouwen is heel eenvoudig: kapje onderzijde stuurkolom verwijderen (er zit een nieuwe in de kit die ruimte heeft voor de extra bedieningshandle) de cruisecontrole schakelaar klikt onder de bestaande schakelaar en kan met een bijgeleverd boutje worden vastgezet. Stekkerte inpluggen, nieuwe kapje er op en klaar. 20 minuten werk als je het langzaam doet. Volgens Porsche moet je het stuur verwijderen (er zit ook een nieuwe stuurbout in de kit) maar dat hoeft niet.
Programmeren vergde het PIWIS systeem waarbij de cc officieel op chassisnummer moet worden aangemeld in Duitsland, heb ik me laten vertellen, en dat vergde enig gedoe met een code die dan bij je auto past of zoiets. Dat heb ik via de dealer laten doen. Ik vindt het persoonlijk een waardevolle toevoeging, zeker op de langere stukken.



Het lijkt me wel verstandig om het stuur te verwijderen. dan kun je overal veel makkelijker bij. ik was bij elkaar 100 euro kwijt om het in te laten bouwen. En dat was inclusief programmeren. Dat laatste vergde de meeste tijd.

Je moet er wel een ritje naar drenthe voor over hebben. Laat het maar weten of ik iets voor je kan betekenen.


24 jan 2020 13:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cruise Control Inbouwen Cayman 987.1
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik heb inmiddels antwoord gekregen vanuit de importeur, Pon Porsche Import, welke schriftelijk heeft bevestigd dat er geen aanleiding is waarom de afspraak is afgezegd door Porsche Centrum Amsterdam en dat inbouw geen enkel probleem is.

Teleurstellend en heel merkwaardig hoe hier door PCA mee is omgegaan. Ik weet niet heel goed wat ik hiervan moet denken..


27 jan 2020 11:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.