Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 18:48



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997
Kon niet vinden via de search, en wat ik vond is al wel wat gedateerd en ben even benieuwd wat de laatste ontwikkelingen zijn op dit gebied:

In mijn 997.1 GT3 wil ik gebruiken maken van mijn Iphone voor bellen en muziek streamen. Als ik langere tijd onderweg ben klem ik een brodit vast op het dash voor navigatie en kan dan ook muziek kiezen / bedienen en bellen. De telefoon opladen is niet nodig en de telefoon hoeft ook niet "verborgen" te worden in een armsteun met bekabeling oid.

Nu zoek ik een systeem wat automatisch mijn iphone verbindt met het bestaande audiosysteem, wat niet zichtbaar is in het interieur. Het enige wat ik nu kan vinden is de parrot 9200i, maar weet niet of er betere opties voorhanden zijn.

Wie zou mij een duw in de juiste richting kunnen geven? En als iemand in omgeving Alkmaar een goed adres weet voor montage, zou dat fijn zijn.

Afbeelding


18 feb 2020 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997
In een BMW E60 heb ik eens een Dension adapter ingebouwd, in mijn vorige 997 zat volgens mij een Mobridge module.

Wat van belang is: Heb je een wisselaar? (dit ivm Most aansluiting)

Hierbij enkele opties:

https://www.carinterface.nl/bluetooth-m ... dr23-cdr24

https://www.dension.com/automotive/comp ... .1_DVD.png

https://mobridge.us/product/m2-connect-most/
_________________________________________
Porsche 997 GT3


20 feb 2020 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997
De module uit bovenste link uit de post hierboven heb ik.

Ik had geen wisselaar, wel telefoon en Bose. Dan hoeft een wisselaar schijnbaar niet geactiveerd te worden. Ben er uitermate tevreden over.

Met inbouw was ik het langst bezig om de radio te demonteren.

Wil je het werkend zien dan moet je ff langs Apeldoorn rijden :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 feb 2020 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997
djw schreef:
........... En als iemand in omgeving Alkmaar een goed adres weet voor montage, zou dat fijn zijn.


Ben ooit eens bij Franke Car Electronics in Noord-Scharwoude geweest met een soortgelijke vraag , maar dan voor onze Mini. Ik werd daar prettig geholpen en kreeg prima uitleg. Uiteindelijk heb ik systeem niet gekocht want Mini is verkocht....
Ik hoop dat je er iets mee kunt. (is al weer even geleden, weet niet of ze nog actief zijn.)

Succes.


21 feb 2020 2:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997
Citaat:
In een BMW E60 heb ik eens een Dension adapter ingebouwd, in mijn vorige 997 zat volgens mij een Mobridge module.

Wat van belang is: Heb je een wisselaar? (dit ivm Most aansluiting)

Hierbij enkele opties:

https://www.carinterface.nl/bluetooth-m ... dr23-cdr24

https://www.dension.com/automotive/comp ... .1_DVD.png

https://mobridge.us/product/m2-connect-most/


Dank! Ik ga even speuren (zie nu trouwens dat je zelf ook met een update bezig bent).


26 feb 2020 12:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997
Zelf heb ik heb vaak gewisseld van auto, de afgelopen 10 jaar. Mijn huidige Boxster is mijn 42e auto...

Regelmatig heb ik dan ook een iPhone connectivity oplossing gezocht voor verschillende type auto's.

De Brodits, Parrots, Chinese Android 2-dins, Bluetooth=>Audio adapters, antenneadapters, cassetteadapters: ik heb het allemaal al een keer gedaan.

Uitgangspunt is: is de huidige installatie in de auto voldoende voor mij of niet (behalve dan de iPhone verbinding).

Afhankelijk hiervan:
- een AUX ingang creeren
- een USB of Bluetooth verbinding creeren

Randverschijnselen:
- Veelal bij oudere auto's is navigatie afwezig, niet meer functioneel, of veel te duur om jaarlijks bij te houden (kaartupdates, kaargebieden)
- Uitbreiden naar DAB is een belangrijke verbetering van je systeem
- Bij Porsches vanaf 1996 (e.g. 996, 986 en later), is veelal een 2-din oplossing aanwezig of mogelijk.

Alhoewel Porsche/Becker systemen al of niet met aanvullende versterker prima werken, houden met name de oudere systemen je nog vast in lapmiddelen als Brodits, Parrots, Chinese Android 2-dins, Bluetooth=>Audio adapters, antenneadapters, cassetteadapters. De oudere systemen hebben bovendien geen aanvullende functies, zoals bediening van de verwarming, auto-settings e.d.

Bovendien is mijn andere auto een Tesla Model X, dus daar ben ik al erg verwend met de schermweergave.

Bij de huidige prijzen, is daarom vervanging door een 2-DIN (double DIN) eenheid zinvol:
- kunnen eventueel via Andriod een berg van applicaties draaien
- kunnen eventueel via Apple CarPlay of Android Auto je telefoon mirroren (voor daartoe passende apps).

Voor mijn huidige Boxster heb ik daarom gekozen voor:
- een gerenomeerd merk en type: Pioneer SPH-DA230DAB, met DAB+, Apple CarPlay of Android Auto, hedendaags al voor ca. 340 Euro te koop bij een bekende Rotterdamse audiowinkel en andere.
- DAB+ antenne (moet wel los worden aangeschaft)
- inbouwen van een achteruitrijcamera met ingebouwde parkeersensor ik vond voor deze voor onder de 20 Euro:
https://www.ebay.nl/itm/3-in1-Car-Parking-Reversing-Radar-Sensors-Rear-View-Backup-170-Camera-es-S/324010599405
- een complete oplossing voor het inbouwframe en het verplaatsen van de temperatuurbediening:
https://www.ebay.nl/itm/Metra-99-9605B-Facia-Dash-Kit-1DIN-2DIN-for-Porsche-911-996-Boxster-986/352516196665

Grote voordelen van deze set zijn:
- Geluidsweergave is uitstekend
- Mengen van verschillende audiobronnen (bijv. muziek met navigatiestem) is automatisch.
- De kaartupdates staan op je telefoon (Apple Maps, Google Maps, eventueel TomTom en dergelijke), en zijn makkelijk bij te houden.
- Je kunt ook eenvoudigweg al thuis of vanuit je adresboek of kalender je bestemming voorbereiden.
- Het apparaat veroudert daarom nauwelijks en hoeft daarom geen regelmatige updates.

Het inbouwen moet nog plaatsvinden:
- ik heb een tweede midden dashboard console gekocht (24 Euro op eBay), zodat ik de huidige origineel kan houden
- deze tweede console moet worden aangepast om bovenstaande 2-din houder in te bouwen (veel videos zijn hierover te vinden op Youtube)
- bovenstaande kit heeft ook een oplossing om de temperatuurregeling naar de lage middenconsole te verplaatsen (enig werk om de kabel naar beneden te krijgen).
- inbouw van de camera/sensoren met juiste stroomvoorzieningen (achteruit, handrem, etc.)

Ik laat weten wanneer ik wat vorderingen heb.


26 feb 2020 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: inbouwen aftermarket systeem ICE GT3 997
Heb er nix aan, maar super bijdrage :thumleft:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


26 feb 2020 14:45
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.