Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 6:01



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Geschakelde plus 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Geschakelde plus 997
In plaats de PCM2 die nu in de GT3 zit ben ik een Alpine toestel in de GT3 aan het monteren. Dit ivm de navi en carkit, optisch vind ik het nog niet mooier dan de originele maar goed dat zien we wel of ik er aan kan wennen.

Maar op de ISO stekker achter de originele radio zit geen geschakelde plus, heeft iemand een tip voor me waar ik een geschakelde plus vandaan kan halen?
_________________________________________
Porsche 997 GT3


26 feb 2020 10:05
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 feb 2020 10:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Wacht,radio in een GT3 ? :scratch:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


26 feb 2020 12:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Spelfout gemaakt: moest sportuitlaat zijn :mrgreen:

Ik vond het bij mij ook lastig een geschakelde plus te vinden voor mijn 'radio' inbouw. Porsche gebruikt maar weinig een geschakelde plus.
Uiteindelijk heb ik een draad getrokken vanuit de zekeringenkast van een andere geschakelde plus (stoelverwarming dacht ik).


26 feb 2020 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Geschakelde plus 997
"Meneer, ies heel handig: als u stoelverwarming aanzet, is ook gelijk muziekje...heel gezellig" :lol:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 feb 2020 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Citaat:
In plaats de PCM2 die nu in de GT3 zit ben ik een Alpine toestel in de GT3 aan het monteren. Dit ivm de navi en carkit, optisch vind ik het nog niet mooier dan de originele maar goed dat zien we wel of ik er aan kan wennen.

Maar op de ISO stekker achter de originele radio zit geen geschakelde plus, heeft iemand een tip voor me waar ik een geschakelde plus vandaan kan halen?


ik volg graag je installatie- ben benieuwd naar het resultaat.


26 feb 2020 12:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Geen gepruts en Plug & Play als je de juiste adapterkabels hebt.. Ik heb zelf de volgende gebruikt, werkt perfect met en zonder SPP+: https://incartec.co.uk/product/20-187-I ... -iso-cable


27 feb 2020 12:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Kom ook net terug van het circuit Zandvoort met de GT3, wat een kraaienkastje dat geluid :scratch:
Maarja hij is verschrikkelijk mooi en origineel dat ik er nauwelijks aan wil klooien :oops:
De vorige eigenaar heeft in de 993 zo’n mooie installatie ingebouwd dan ben je echt verwend en wat te denken in de BMW :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


27 feb 2020 13:23
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Ik vind de radio zoals jij hem in de RS hebt zo mooi. 8)

Navi doe je met je smartphone and muziek komt uit de uitlaat. De radio gaan bij mij alleen aan als ik in een verkeersinfarct zit, en dan is de magere geluid geen enkele issue.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 feb 2020 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Maurice987 schreef:
Geen gepruts en Plug & Play als je de juiste adapterkabels hebt.. Ik heb zelf de volgende gebruikt, werkt perfect met en zonder SPP+: https://incartec.co.uk/product/20-187-I ... -iso-cable



Ziet er goed uit! In combinatie met wat voor toestel gebruik je deze?
De functie van de output voor de geschakelde draad zou voor mij de hoofdreden zijn, maar de speedpuls kan ook wel gebruiken bij dit toestel.

Ondanks dat de meeste een 'radio' onnodig vinden in een GT3 heb ik de keuze toch gemaakt, de originele ging vaak uit maar ik miste een carkit en een fatsoenlijke navi. Aangezien ik ook regelmatig zakelijk rijd vind ik die opties wel prettig.
Daarbij komt dat (car)audio altijd een hobby van me is geweest, zodoende denk ik er ook bij de GT3 aan de speakers te vervangen en een DSP met versterker te plaatsen.
_________________________________________
Porsche 997 GT3


27 feb 2020 23:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Ik heb een Sony XAV met Apple CarPlay ingebouwd. Relatief voordelig via Amazon te bestellen en doet alles wat ik wil. Ook in de niet dagelijkse auto is het een verademing om een goede handsfree functie te hebben, Google Maps, Spotify en Flitsmeister. Gevoelsmatig is ook de geluidskwaliteit beter geworden ten opzichte van de CDR24. Aanrader!


29 feb 2020 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: Geschakelde plus 997
Ondertussen zit het Alpine toestel erin (foto's volgen), heb getwijfeld om een geschakelde plus af te takken ergens maar uiteindelijk toch een compleet iso kabel gebruikt met CAN adapter voor de geschakelde plus. Ook heeft deze meteen speedpuls aansluiting.

https://shop.acvgmbh.de/index.php?siteI ... il,flextor)&_edit=165&search=12-1323-42-15

Volgende stappen worden:
- 2 versterker inbouwen voor aansturing van de woofers in de deur, mid en tweeters. Alles actief aangestuurd
- Speakers worden vervangen voor pasklare speaker en pasklare houders, alles compleet via originele stekkers. De speakers en adapters zullen waarschijnlijk voor elke 997 later op de markt komen.
_________________________________________
Porsche 997 GT3


19 apr 2020 19:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.