Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:29



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Accu of iets anders? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Accu of iets anders?
Mart WTL schreef:
O ja, eerst zien dan geloven, bij mijn andere auto's kwam geen oplader kijken. Es kijken dan of mijn 'nieuwe' Vartas daar wel tegen kunnen dan. Of ze langer mee gaan dan 10 maanden ... En inderdaad de ctek geeft dan aan dat alles oke is, alleen zit er totaal geen peut in die accu meer dan. Ik ben gestopt met ze terugbrengen en weer een nieuwe krijgen (24 maanden garantie) ... ik was het zat ... want het probleem doet zich precies voor als je lekker denkt te gaan sturen sinds een tijdje ...


Mart, onze 964's hebben een nare eigenschap om ook in ruststand stroom te "zuipen" (zgn. lekstroom), de ene erger dan de andere. Je zou eens moeten meten
wat de lekstroom in jouw geval is. Het kan zijn dat de Ctek er niet tegenop kan werken en dat kan jouw situatie met de lege accu's verklaren... :idea: Een ander veel voorkomend probleem zijn de massakabel aansluitingen aan de carrosserie. Ik heb met mijn 964 al deze zaken gedurende de afgelopen jaren nagelopen en opgelost cq verbeterd en mijn 964 kan nu zeker 3 weken zonder aangesloten druppellader stil staan en nog steeds aanslaan. Maar het feit blijft dat het stroom zuipers zijn in ruststand :wink: Het zal de leeftijd wel zijn.....Ouderdom komt met gebreken.... :D


25 maart 2020 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Accu of iets anders?
Das dan wel weer een voordeel van Hybride en EV: genoeg accu's aan boord :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


25 maart 2020 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Accu of iets anders?
Jazeker Willem, zo schijnt de sensor van de kofferbak ook te verbruiken als ie niet volledig gesloten is. Heb tijden gehad dat ie denk ik nog geen 2 weken zonder oplader kon staan (met kofferklep los). Als ie op alarm staat, gaat het helemaal hard. Maar momenteel red ik ook 4 weken zonder lader. Zo'n beetje elke 3 weken een nachtje of iets opladen.

Maaaaaaarrrrrrrrrrrrr, ik heb er dus praktisch veel mee te maken gehad met accu's (gezeik) maar technisch is de kennis beperkt. Vooral praktisch denkend dan, daar moet ik het veelal van hebben. Ik heb altijd begrepen dat het goed is voor een accu als ie verbruikt (zoals ook dat ie cycli doorloopt aan de druppelaar). De Elf verbruikt (of lekt, maar dat is feitelijk hetzelfde zou je zeggen) altijd stroom, dan is dat toch Prima voor die accu, zo lang je maar niet start in ongeladen toestand, want dan klappen de platen tegen mekaar of kapot, en heb je structurel capaciteitsschade in ieder geval.

Ofwel, mijn benadering momenteel, altijd starten met volle accu, en op stalling elke 3 weken ongeveer 8 uur tot een nachtje opladen, zodat de accu nooit te leeg (laag gespannen) raakt. De tijd zal het leren of dit werkt ... ik ben hoopvol!!
_________________________________________
'Life is what you make it!'


26 maart 2020 7:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Accu of iets anders?
Hoelang gaat een Originele Porsche druppelaar eigenlijk mee ? Ik heb deze druppelaar nu al 13 jaar en werkt volgens mij nog prima??
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


08 sep 2020 16:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Accu of iets anders?
In het algemeen kun je zeggen dat ze het doen tot ze kapot gaan.


08 sep 2020 17:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Accu of iets anders?
Ik denk zomaar dat een druppellader langer meegaat als een accu, maar je weet het natuurlijk nooit.... :mrgreen:


08 sep 2020 17:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.