Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:57



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Raamantenne 964 doet het niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Raamantenne 964 doet het niet
Als ik de radio (nieuwe blaupunkt Bremen SQR 46 DAB) op FM zet kan ik geen zenders vinden, dus ben ik gaan zoeken hoe het zit met de raamantenne en versterker. Ik heb de versterker links achter in de kofferbak gevonden, er zat een kabeltje met stekker om de draad heen geknoopt :( Afbeelding geen goed teken. Maar hoe moet ik nu verder gaan zoeken :?: Er zit wel een kabeltje aan de versterker die in het chassis loopt (is er denk ik opnieuw aan gesoldeerd (dat dan weer wel netjes met een doorzichtig kousje), maar hoe kan ik zien of de antenne in het voorraam goed aangesloten zit?
Ik heb trouwens een Porsche 911 964 cabriolet van 1985.
Ik zat anders te denken aan een bumper antenne, heeft er iemand ervaring mee?
Afbeelding


13 jun 2020 19:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Uit m’n hoofd zit de stroom voor de antenne versterker op A5 van je ISO stekker, deze wordt aangestuurd door de radio.

Ik heb nog niet meegemaakt dat de raamantennes of versterkers niet goed waren. Wel dat de stroom naar de versterker niet aangekoppeld was - of dat de radio deze niet schakelde. Je zou hem dan op de geschakelde plus kunnen zetten.


13 jun 2020 20:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Heb geen ervaring met bumper antenna's maar als je er een aanschaft kijk dan of deze ook geschikt is voor DAB ontvangst. (170 -220 Mhz en 1450 Mhz)

Groet
Hans


14 jun 2020 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Hoort hij ook niet op dat draadeindje tezitten daar achter in? Misschien moet hij daar wel massa maken?

Gr anton


14 jun 2020 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Heb even gekeken voor je en het voetje van de versterker is de massa hoort op het m 6 draadeindje te zitten

Gr anton


14 jun 2020 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
De ISO stekker heeft eraf gelegen en is er weer aan gesoldeerd. De antenne kabel heeft wel een voedingskabeltje eraan hangen die nu op de spanning is aangesloten, zou dus moeten werken!
Ik heb met mijn kleine ruimte camera een foto gemaakt, er loopt een kabel onder van de versterker naar rechts onder de kofferruimte, ik kan niet zien waar deze naar toe loopt.

Afbeelding

Het kabeltje wat gesoldeerd is loopt door een gat in de carrosserie en ik denk dat deze naar het stekkertje links onder het raam loopt.

Afbeelding

Klopt het dat daar de aansluiting zit voor de raam antenne?

Afbeelding


14 jun 2020 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Wat jij de de kabel van onder versterker noemt zijn eigenlijk twee kabels, de antenna kabel zelf en de voedingskabel van de versterker zef die op de 12V aansluiting van de radio hoort. Deze loopt door de bovenkant van je dashboard en komt via een kabelgat achter je radio uit. De kabel die aan het mannetje-vrouwtje stekkertje zit gaat door een rond gat van ongeveer 15mm doorsnede naar het raam.

Ik weet niet of er aan de raamkant wel een stekkertje zit, ik heb altijd begrepen dat de antenna kabel aan de raamkant zelf er vast aan zit, zie bijvoorbeeld hier:

https://www.rosepassion.com/en/parts-po ... -548-45319

Bij mijn 964 bleek er helemaal geen kabel meer aan de ruit vast te zitten. Wat ik her en der lees is dat soms bij het verwijderen van de voorruit deze kabel wordt doorgeknipt of anderszins gesloopt. Het kan dus geen kwaad om even te controleren of de kabel nog heel is.


15 jun 2020 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Nou DG dank voor je reactie, maakte voor mij een heleboel duidelijk. Gisteren de antenne versterker eruit gehaald en open gemaakt, zag er allemaal prima uit. Bekabeling doorgemeten van versterker naar antenne in het raam (top dat je die link erbij hebt gezet, want daardoor klopte mijn foto ook met de foto van rosepasion voor de locatie van de aansluiting), de antenne kabel van de versterker naar de radio en de voedingskabel, allemaal goedgekeurd :cheers: Nog eens alles aangesloten en wat denk je :arrow: radio werkt prima :ba: Ik denk dat bij het plaatsen van de nieuwe Blaupunkt SQR 46 DAB radio de stekker van de antenne niet lekker in de adapter stekker heeft gezeten! Nou dit probleem is opgelost, bedankt iedereen :res:

Neemt niet weg dat mijn DAB ontvangst nog wel te wensen overlaat. Ik heb de antenne zo geplaatst:

Afbeelding

Zit deze zo goed? Heeft iemand ook ervaring met deze radio en DAB ontvangst?


16 jun 2020 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Ik weet niet of ie goed zit. Bij mijn dab antenne (geen blaupunkt) stond dat ik m eerst goed moest testen op welke plek hij t beste bereik had. Dat scheelde veel. Maar blijf onderweg wel ontvangstproblemen houden.


16 jun 2020 22:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Je hebt 'm nu vlak langs je antenne draad in de ruit zitten … ik weet niet of dat invloed op de ontvangst heeft …

… kan die DAB antenne niet achter het kunststof van de voorbumper :?:


17 jun 2020 7:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Raamantenne 964 doet het niet
Ik heb hem boven de binnenspiegel geplakt. Met een extra dubbelzijdig plakbandje achter het kleine kastje.


25 jun 2020 8:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.