Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 3:04



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Contactslot issues porsche 996 mk2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht Contactslot issues porsche 996 mk2
Beste porschisten,
Na een poosje probleemloos rondgereden te hebben heeft zich helaas een probleem geopenbaard. Bij terugkomst van familiebezoek viel me op dat de lichtopbrengst niet was wat ik gewend was. Na te zijn gestopt bleek alleen de stadsverlichting het te doen. Verder werkte de airco niet en ook de ruitenwisser(s :lol: ) weigerden dienst. Eerder die dag was me al opgevallen dat de sleutel 'speling had'/doordraaide Bovendien ging de sleutel er lastig uit bij thuiskomst en toen deze er eindelijk uit was gaf de auto aan dat deze er nog steeds inzat. Ik had wel eens wat gehoord over falende contactsloten bij de 996 en Boxster en dacht dus meteen de diagnose te hebben. Het blokje/switch achter het contactslot had waarschijnlijk teveel slijtage. Het betreffende OEM onderdeel besteld en aan de slag gegaan met behulp van onderstaande instructies;
http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Repl ... witch.html

Hoewel het een krap prutswerkje is, toch redelijk vlot het nieuwe onderdeel erin. Tijd voor een proefritje. Alles zou nu weer moeten werken. Maar helaas...
Hoewel de sleutel er nu gewoon uit gaat met de bijbehorende klik werken de elektrische systemen nog steeds alleen bij iets terug draaien van de sleutel. Het lijkt of het eerste stuk van de draaiende beweging van de sleutel geen effect heeft op het opstarten van de systemen. Ook geeft de auto nog steeds aan dat de sleutel er nog in zit wat mn accu inmiddels al dusdanig snel heeft leeggetrokken waardoor deze nu ook niet meer volledig bijlaadt en vervangen moet worden :evil: En er zat net een nieuwe in :(

Vraag is nu, wat kan ik nog doen? Heeft iemand nog een suggestie? Is het bijvoorbeeld een kwestie van het schakelblokje wat het contactslot met de switch verbindt in de juiste positie zetten? En wat zou deze positie dan moeten zijn en hoe dit te doen? Of zit er niks anders op dan het hele contactslot te vervangen? Zo ja, is dit zelf te doen en welke onderdelen heb ik hier voor nodig? Ik heb begrepen dat de dealer hier de hoofdprijs voor vraagt en zou dit dan ook liever zelf doen als dat mogelijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Gr. Hendrik


15 jul 2020 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Contactslot issues porsche 996 mk2
Heb dit deel ook zelf vervangen een tijdje terug. Bedoel je met 'stukje terugdraaien' een paar millimeters, of echt terug tot de eerstvolgende 'klik'? Weet je zeker dat je het juiste deel hebt? Ik vond het lastig uitzoeken of ik nou het goede deel had. Ik heb destijds dit deel besteld:

Afbeelding


15 jul 2020 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht Re: Contactslot issues porsche 996 mk2
Hoi,
Bedankt voor je respons.
Ik heb de onderdeelnummers vergeleken op het oude en nieuwe onderdeel en deze kwamen overeen. Was alleen een andere leverancier/producent dan die van jouw (JP Group volgens mij). Ref nummers zijn identiek. Zou dus de juiste moeten zijn.

Om de verlichting etc in te schakelen moet ik een paar mm terugdraaien. Maar het eerste deel waarin er geen respons komt bij het draaien van de sleutel is een stuk langer.
Gr. Hendrik


16 jul 2020 10:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Contactslot issues porsche 996 mk2
Je hebt inderdaad hetzelfde onderdeel vervangen als ik een aantal jaren geleden heb gedaan.

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=42209&p=1104750&hilit=contactslot#p1104750

Echt voornamelijk het onderdeel dat je hebt vervangen zorgt voor problemen. Niet de overige onderdelen. Het is het plastic van het deel dat je hebt vervangen dat slijt.

Mijn 1e ingeving is, doe de stappen nog eens opnieuw. Zorg dat je de sleutel goed recht uit het contact haalt. Het onderdeel eruit halen en weer vastzetten.


16 jul 2020 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht Re: Contactslot issues porsche 996 mk2
Inmiddels heb ik meerdere malen het onderdeel opnieuw gemonteert. Met sleutel in contact, zonder sleutel in contact, met sleutel op positie 1... Resultaat blijft hetzelfde. Ik probeer vandaag het originele onderdeel bij de VAG te bestellen en dit te monteren. Biedt dit geen soelaas dan ben ik bang dat het volledige contactslot er aan moet geloven tenzij er nog iemand is met een suggestie.
Auto rijdt verder overigens gewoon en kan er dus nog steeds gebruik van maken :drive: . Dat scheelt in ieder geval.


20 jul 2020 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht Re: Contactslot issues porsche 996 mk2
hehe... het is opgelost! :cheers: Ik heb wederom bewezen dat goedkoop duurkoop is en dat origineel vaak beter is dan aftermarket! Inmiddels ben ik dusdanig geoefend in dit klusje dat ik de switch er binnen 10 minuten in had zitten. En hij draait weer als een zonnetje! Ben langer bezig geweest met de airconduct terug op zn plek krijgen dan met de switch.
Dank voor jullie adviezen (ook via pb! :thumleft: ) en nu weer lekker :drive:

En een nieuwe accu :flush:


24 jul 2020 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Contactslot issues porsche 996 mk2
:thumleft:


24 jul 2020 14:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.