Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

Re: Blaupunkt SQR46 DAB in 911 3.2 cabrio slecht ontvangst

04 dec 2020 11:40

Ja hoor, perfecte FM ontvangst :thumleft:

Re: Blaupunkt SQR46 DAB in 911 3.2 cabrio slecht ontvangst

16 dec 2021 20:16

Ik ga het toch nog een keer proberen, afgelopen zomer zo goed als niet kunnen rijden door een ander restauratie projectje en mijn Porsche lekt olie als een dolle. Nu het restauratie projectje bijna klaar is gezocht naar de olie lekkages, en bleven mijn gedachtes weer terug komen naar het slechte ontvangst van de DAB+ radio. Komende zomer wil ik natuurlijk weer lekker gaan toeren maar zou het wel fijn zijn als ik een goed ontvangst heb. Ja ok FM heb ik altijd nog maar het is toch van de zotte dat als je een nieuwe DAB+ radio koopt het ontvangst ruk is! Hoe hebben ze dit dan opgelost bij de nieuwere Porsche cabrio’s? Niet alleen Porsche maar in het algemeen met cabrios?

Re: Blaupunkt SQR46 DAB in 911 3.2 cabrio slecht ontvangst

16 dec 2021 22:42

Bij speelt dit onderwerp ook nog steeds, en ook nog steeds geen bevredigend antwoord.
Van een medewerker van PC Gelderland begrepen dat het met een splitter goed werkend te maken is icm antenne in raam.

Wat hier voor nodig is, is mij nog steeds niet duidelijk, ook online geen goede oplossing gevonden.

Rond kerstdagen ga ik verder kijken.

Re: Blaupunkt SQR46 DAB in 911 3.2 cabrio slecht ontvangst

17 dec 2021 1:56

Heeft iemand hier al naar gekeken, of nog beter geprobeerd?
https://www.impactbumpers.com/forum/ind ... ab/page/2/

Re: Blaupunkt SQR46 DAB in 911 3.2 cabrio slecht ontvangst

18 dec 2021 0:34

Met iets dergelijks kan het lukken:

https://www.amazon.nl/Eightwood-Antenne ... 6367&psc=1

Re: Blaupunkt SQR46 DAB in 911 3.2 cabrio slecht ontvangst

27 dec 2021 19:31

Heb je daar ervaring mee of is dat een tip? Er zijn namelijk meerdere van dit soort splitters maar of ze echt goed werken wordt er niet bij verteld. Ik hoor dit graag uit ervaringen. En aan welke antenne wordt deze dan aangesloten, ik neem aan de raam antenne!
Plaats een reactie