Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 10:42



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Interieur verlichting 964 blijft branden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Interieur verlichting 964 blijft branden
Ik heb een probleem met de interieur verlichting van m'n 964.

Als het lampje van de interieur verlichting in de middelste stand staat zou deze uit moeten gaan op het moment dat je de deur dicht doet, bij mij blijft ie momenteel vrolijk aan.

Ik heb de (beide) deur schakelaars er al uit gehad en ook dan blijft de verlichting aan. De (massa) draad zit goed bevestigd aan beide schakelaars.

Pas als ik zekering 11 eruit trek gaat de verlichting uit.

Ik ben dus bang dat een van de (massa) draden naar de portier schakelaars ergens anders massa maakt en dat daardoor de interieur verlichting aan blijft.....

Iemand nog andere tips voordat ik allerlei bekleding ga weghalen om de draad op te zoeken?


22 aug 2020 18:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Als ik het mij goed herinner dan zit de binnenverlichting gekoppeld aan de lichten in de kofferbak en in de motorruimte.
M.a.w. de kofferbak- of motorruimte schakelaar kunnen, indien defect of niet goed ingedrukt, ervoor zorgen dat je binnenverlichting aan blijft.


22 aug 2020 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Alfred, de tip van de verlichting schakelaar in de kofferbak kreeg ik net ook via de 964 FB groep.

Als ik die schakelaar indruk gaat de verlichting in de kofferbak klep wel uit maar zal dit nog een keer controleren en ook de verlichting (schakelaar) van de
motorruimte.

Thanks voor de tips :thumleft:


22 aug 2020 19:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Kijk ook even of het lampje niet perongeluk massa maakt op de koets zelf, hij zit daar namelijk in geklikt.

Gr anton


22 aug 2020 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Net nog even wat gecontroleerd, maar de schakelaar op de kofferbak klep werkt correct, als je die induwt gaat het lampje
in de kofferklep uit.

Ook het lampje en schakelaar in de motorklep gecontroleerd, deze gaat niet UIT als je de schakelaar induwt, schakelaar los gehad, maar dan
blijf het lampje ook nog branden. Ook als ik de hele lampunit uit de motorklep haal blijft ie branden, dus de lichtunit zelf maakt geen onbedoelde massa

Dacht eerst het probleem gevonden te hebben, de stekker en contra stekker van de kabelboom van de achterklep zat niet helemaal goed, dus die losgehaald en opnieuw (goed) gemonteerd maar ook dat maakt geen verschil.

Ga morgen de lampunits in het interieur nog eens goed nakijken op eventuele onbedoelde massa en anders maar de multimeter erbij gaan pakken.


22 aug 2020 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Ik heb het zelfde wel eens in de kofferruimte gehad.
Het lampje bleek omgedraaid te zitten waardoor de stekkertjes tegen de klep massa maakte, denk zomaar dat dit ook zoiets is. ( zit er wel het juiste wattage lamp in?)

Gr anton


22 aug 2020 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Ik heb aan de lampjes het laatste jaar niks veranderd, zitten in de kofferklep en motorklep LED's in die al
jaren probleemloos functioneren.

Ik heb in de motorklep de schakelaar en de lampunit zelf ook los laten bungelen aan de draden en nog bleef de lamp branden, dus moet mi
de ongewenste massa niet in die schakelaar of lampunit zitten.

Heb nu het LED lampje maar even uit de motor klep gehaald en de interieur lampjes op helemaal uit gezet.

Ga morgen alles (deur- en klep-schakelaars en lampunits zelf) wel eens los halen en kijken of er dan nog iets blijft branden.


22 aug 2020 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Alfred & anton964 bedankt voor de tips :thumleft:

Vanmiddag eindelijk even tijd om met de 964 aan de gang te gaan. In nog geen half uurtje de storing op kunnen lossen, de interieurverlichting gaat weer uit, kan de 964 nu weer gewoon op het alarm zetten en de deuren sluiten met de AB zonder dat het alarm gaat loeien na een paar seconden.

Probleem had 2 oorzaken, 1e was het steuntje wat de schakelaar van de kofferklep moet indrukken zat net iets te ver naar beneden verbogen waardoor de
schakelaar net niet ver genoeg werd ingedrukt. Waarschijnlijk gebeurd met het het de-monteren van de klep.

De 2e zat in de interieurverlichting zelf, aan de bestuurderszijde maakte die massa met de koets.

De interieurverlichting zit dus inderdaad ook op de koffer- en motor-klep geschakeld.


29 aug 2020 15:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
:thumleft:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


29 aug 2020 19:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Altijd fijn als het iets "simpel" is. :ba: Meestal lekker goedkoop als je je sleuteltijd niet gaat meerekenen.


29 aug 2020 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
Dit zijn van het soort topics waar mede forummers in de toekomst ook geholpen mee zullen zijn :thumleft: goed gedaan WillemB
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


30 aug 2020 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Interieur verlichting 964 blijft branden
@2.2vtec, geen dank :salut: .

Ik heb zelf ook een hekel aan niet afgeronde (technische) topic's waardoor je er niks mee opschiet :bang:


30 aug 2020 13:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.