Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:34



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Tellerplaten 964 vervangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Heel voorzichtig :mrgreen:

Ik heb ze heel voorzichtig omgebogen met een klein schroevendraaiertje, maar het ging uiteindelijk het beste met een speciaal
tooltje wat ik heb.

Als je even een stukje naar boven scrolt op pagina 2 zie je halverwege de foto's ervan.


22 feb 2021 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Ah Ok, ja die had ik gezien.

Dank en groet,

Dick


23 feb 2021 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Even een laatste post over de afronding van dit project......

Vorige weekend alle tellers terug geplaatst en alles leek goed te functioneren....

Helaas stopte tijdens de proefrit ineens de kilometer teller ermee (de kilometerstand liep niet op) de snelheidsmeter naald bleef wel
correct functioneren. Ook stopte de brandstofmeter er ineens mee... :bang: :bang:

De snelheidsmeter weer gedemonteerd en na overleg met George van Tellerwerk naar hem opgestuurd begin deze week. Gisteren bericht
van hem dat hij de teller getest heeft en bij hem de teller normaal functioneerde :roll: De teller dus maar terug laten sturen en afgesproken de
teller maar opnieuw te monteren en te kijken wat deze doet terug in de 964 gemonteerd.

De brandstof meter zelf kon ik niks aan meten, op de stekker van de kabelboom kreeg ik wel signaal dus was toch de brandstof meter defect. Bij Erpa een gebruikte brandstof/oliepeilmeter klok met een beschadigde tellerplaat kunnen scoren voor weinig geld. Erpa heeft zelfs voor mij gezocht naar een optisch minder mooie maar wel met de juiste productie datum stempel (november 1990). Hulde voor zo'n bedrijf die met je mee denkt :cheers: :thumleft:

Een collega Forummer heeft voor mij de meter bij Erpa opgehaald (nog bedankt Sander911) omdat hij daar om de hoek woont en ik donderdag niet
voor sluitingstijd bij Erpa kon zijn.

Vanmiddag stond onverwacht tante post.nl voor de deur met de snelheidsmeter (track en Trace gaf aan dinsdag as :bang: ) dus die maar gelijk terug gemonteerd. Eerst de meter van Erpa aangesloten en presto de benzine en oliepeilmeter deden het :cheers:

Toen kwam het spannende gedeelte..... :roll: de wijzers goed van de meters afkrijgen..... :pale:

Gelukkig lukte dit en was de wijzerplaat snel vervangen en ook deze meter terug gemonteerd.

Daarna de grote test...... en een testrit gemaakt en de 964 gelijk afgetankt met verse 98 BP Ultimate en alle tellers werken nu weer zoals het
zou moeten. Ik dacht even m'n rijbewijs kwijt te zijn :pale: omdat ik even de 180 aantikte op de A1 tussen Baarn en Amersfoort maar uit de achtervolgende donkerblauwe Volvo kwamen alleen een paar duimpjes omhoog :thumleft:

Was nu alles de moeite en het geld waard....... :?:

Wat erwin964c4 op de eerste pagina van dit topic al aangeeft, het is een rotklus en het loshalen van de wijzers is en blijft een gok. Het kan goed en
fout gaan. Eerlijk gezegd zat m'n vertrouwen in een goede afloop begin deze week wel even in een dip maar vanmiddag liep alles op rolletjes.

Ik ben alles bij elkaar nu net onder de € 1.000,- gebleven met dit project en ben blij met het resultaat.


27 feb 2021 20:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Mooi Willem,nu hopen dat alles naar behoren blijft werken.
Ikzelf moet ook nog eens naar George omdat ik een teller heb waarbij de km niet meer optellen.
Is het kunststof tandwielen wat de geest gegeven heeft.
Mag hij mooi een keertje repareren.


27 feb 2021 20:59
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C2 & 996 4S
Leiden
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Mooie upgrade!


14 apr 2021 7:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.