Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:12



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Tellerplaten 964 vervangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Tellerplaten 964 vervangen
Vanmiddag maar eens aan het vervangen van de tellerplaten begonnen.
Afbeelding Afbeelding

Ik had mijzelf al wat ingelezen en o.a. de truc met de vork gezien om de wijzernaald te verwijderen.

Echter zitten deze bij mijn klokken muurvast :twisted:

De snelheidsmeter kwam eindelijk los nadat ik de föhn er nog even opgezet had, alleen bij het terugplaatsen brak
dus het asje af.... :pale: :bang: Ik heb al 2 mailtjes uit staan naar KMS en Tellerwerk.nl maar verwacht daar i.v.m.
de feestdagen pas begin volgend jaar reactie op.....

Ben maar doorgegaan met de Toerenteller maar ook daar wil de naald van geen wijken weten ook niet met behulp van de föhn..

Iemand nog tips om de naald los te krijgen :?: :?:


24 dec 2020 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Uitdagende klus willem :thumleft: alvast fijne feestdagen voor jullie.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


24 dec 2020 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Thanks René, jij/jullie hetzelfde gewenst :thumleft:

Update.... inmiddels de toerentellernaald wel los gekregen...... nu er weer op zien te krijgen.... :pale:


24 dec 2020 18:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Ik blijf het een rotklus vinden ,bij mij was het asje ook gebroken omdat de wijzer er niet af ging.
Toen met lood in de schoenen maar naar George van tellerwerk geweest,die heeft het asje nog kunnen redden omdat er een paar mm as nog uitstak,en tevens was die krom door het geweld wat erop gekomen was met het losmaken van de wijzers.
Kortom mijn advies is en blijft er niet zelf aan beginnen ,maar wegbrengen naar iemand met verstand van zaken.


24 dec 2020 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
En ik maar denken dat ik het lastig heb, aan boord met de feestdagen.... :scratch:
Suc6 Willem ! :cheers:
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


24 dec 2020 20:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Citaat:
Kortom mijn advies is en blijft er niet zelf aan beginnen ,maar wegbrengen naar iemand met verstand van zaken.


Ik wacht ook eerst de reacties van Tellerwerk.nl en KMS even af....

De wijzers eraf is wel te doen met veel prutsen en verwarmen maar er terug op lijkt onbegonnen werk (of ik doe iets
helemaal verkeerd :wink: ) Het lijkt net of het asje veel dikker is dan het gaatje in de wijzernaald :scratch:

Ben er maar even mee gestopt....... heb nog wel even voordat we weer gaan/kunnen rijden... :drive:


24 dec 2020 21:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Ik lees op veel plekken dat je de naald tegen de klok in moeten draaien?

Citaat:
rotate it counterclockwise against the stop. Otherwise it will keep sticking. I have done this about 15 times on mine and it works great everytime. The first time I tried a fork and I got nowhere.


Ik ben ook deze alternatief tegen gekomen

Citaat:
for the faint of heart.. you can do it without removing the needle. It takes a bit more time but here's how it works.

You remove the two screws that hold the face plate on and slide it up against the back of the needle. From there you can see the heads of the 4 screws under the face plate. A small (or slightly modified) screwdriver and just get at these. Do each corner about 2 turns at a time and separate the gauge as they loosen.

Adds about a half hour to your project but you don't have to remove the needle.

Oh, and BTW. Needle pullers are for needles that have a hole all the way though the center. The speedometer shops use pry bars like what was explained a few posts up.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 dec 2020 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Johann, bedankt voor je speurwerk :thumleft:

Dat linksom draaien ben ik ook al eerder tegen gekomen, maar maakte bij mij weinig uit..

Ga 2e Kerstdag nog wel eens even prutsen. Ga nu eerst kijken hoe ik de toerenteller wijzer weer
terug op z'n asje krijg :pale:


24 dec 2020 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Afbeelding


25 dec 2020 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Oh, ik zie het al :!: ik heb een veel te grote hamer gebruikt :bang: :mrgreen:

On Topic, vanavond al even mail contact met George van Tellerwerk gehad, wacht zijn verdere antwoord rustig
nog even af maar hij is bereid m'n snelheids meter asje te repareren (indien mogelijk) of te vervangen.


25 dec 2020 0:19
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Ik heb iets meer onderzoek gedaan (waar een lockdown allemaal niet goed voor is :lol: ) en ik heb ook gelezen je beter twee theelepels kunnen gebruiken i.p.v. een vork. Ze zeggen dat je de asje aan tegenovergestelde kanten moeten wrikken. Als hij niet precies naar boven gaan loop je de risico dat je de asje breekt.

Afbeelding

Ik leef met je mee :D
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 dec 2020 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Johann, bedankt voor je research en geestelijke ondersteuning :mrgreen: :thumleft:

Mijn grootste probleem nu (even afgezien van het afgebroken asje van de snelheidsmeter) is dat ik de naald
van de toerenteller niet terug op het asje krijg. Ik durf gewoon niet harder te drukken omdat ik bang ben dat
dit asje anders ook nog afbreekt.

Het lijkt alsof het uiteinde van het asje veel dikker is dan het gaatje in de naald. Het uiteinde van het asje is meer
een kopje met hele fijne spiebanen die (denk ik) echt in de naald moet "klikken". Op de foto lijkt het heel wat maar het
kopje is maar 1,8 mm dik :pale: .
Afbeelding

Ik moet dus de spiebanen van het asje precies in de banen van de naald krijgen, dit is even een precies
werkje waar voor veel geduld nodig is........ laat dat laatste nou net mijn sterkste kant zijn :bounce: :^:

Ik heb vandaag wat andere culinaire "taken" ga morgen nog wel eens verder met dit "project".


25 dec 2020 11:28
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Ik heb dit gevonden; het is voor een 993 maar voor zover ik weet is de tellers identiek aan de 964. kijk even vanaf 1:50, hij gebruikt een totaal andere techniek. Je zult zien dat dat metalen stukje op je foto er niet meer zitten, volgens mij had dat stukje met de spiebanen met naald mee moeten komen?

_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 dec 2020 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Ik heb destijds idd een theelepeltje gebruik om de wijzer omhoog te wippen. Wel heel voorzichtig te werk gegaan.
Hoe ik de wijzer er weer op terug heb gekregen weet ik niet meer, dus dat zal het makkelijk gegaan zijn.

Succes!


25 dec 2020 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Jij geeft niet snel op hé :mrgreen:

Ik heb het filmpje even een aantal keer bekeken en het is inderdaad een identieke klok ondanks dat dit een 993 is.

Ik ben het alleen niet met je eens dat het asje aan de naald vast blijft zitten. Kijk maar goed op 2.46 en 2.47, daar zie
je het asje nog zitten.

Afbeelding

Hij haalt de teller inderdaad veel verder uit elkaar, ik wilde juist de schroefjes aan de achterkant origineel laten met het
verf blobje erop. Wat je zo wel kan doen als de teller verder uit elkaar ligt dat je het mechanisme kan blokkeren waardoor
het asje niet meer kan draaien. Ik ga dit in ieder geval morgen even proberen om de naald weer op de toerenteller te krijgen.

Heb inmiddels al met George van Tellerwerk afgesproken dat ik in januari de snelheidsmeter bij hem breng voor reparatie :thumleft:


25 dec 2020 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Reesmees schreef:
Ik heb destijds idd een theelepeltje gebruik om de wijzer omhoog te wippen. Wel heel voorzichtig te werk gegaan.
Hoe ik de wijzer er weer op terug heb gekregen weet ik niet meer, dus dat zal het makkelijk gegaan zijn. Succes!


De aanwijsnaald er terug op krijgen is bij mij nu net het probleem :twisted:


25 dec 2020 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Afbeelding

Als gediplomeerd horloge maker heb ik vroeger gewerkt aan mechanische vliegtuiginstrumenten,wijzers zaten klemmend vast en werden met een tool zoals rechts op de foto gedemonteerd.Dus min of meer de lepeltjes methode.


25 dec 2020 13:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Als tip geef ik even door dat voor je ze eraf haalt er een foto van te maken hoe de wijzers staan als het contact op uit staat.
Want als je ze precies op de 0 zet als je ze weer monteert ze te hoog staan want als je het contact op aan zet gaan de wijzers iets omhoog,zet je ze op 0 dan staan ze dus te hoog en kan je de hele boel weer loshalen.


25 dec 2020 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
@Erwin, foto's heb ik gemaakt en ook op de rand de stand van de naald gemarkeerd, dus dat moet goed gaan :wink:


25 dec 2020 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Succes met het gepeuter! maar kan iemand mij uitleggen waarom je in een 964 platen op je kilometerteller wil hebben uit de tijd van de eerste 911? (tenzij dat je een 964 terugbouwt naar een F-type dan zou ik dat nog enigszins kunnen volgen)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


25 dec 2020 15:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Omdat het kan :res:


25 dec 2020 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Respect voor het doorzettingsvermogen. Zelf 2 jaar geleden de wijzerplaten LATEN vervangen door George. Bij km teller is het George ook niet gelukt om wijzers eraf te halen dus helaas is deze plaat niet vervangen. Als George het niet kan dan.....
Succes met vervolg en ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt.


25 dec 2020 19:46
Profiel Twitter 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Hallo, nu we het toch over tellers hebben... ik zou bij mijn 964 graag de teller lampjes vervangen, weet er iemand waar ik deze kan bestellen ?

Alternatief is dat ik de huidige vervang door een LEDje met weerstand in serie.

Alvast dank, Rudi


29 dec 2020 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Ik denk dat je ze o.a. wel bij ALPO kunt bestellen...

On Topic, heb nog geen tijd gehad er weer even aandacht aan de tellerplaten te kunnen besteden....

Zal het wel weer posten als ik vorderingen te melden heb :wink:


29 dec 2020 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Tellerplaten 964 vervangen
Rudi 007 schreef:
ik zou bij mijn 964 graag de teller lampjes vervangen, weet er iemand waar ik deze kan bestellen ?



hier hebben ze 1.1W, 1,2W en 1,5W

Groet
Hans


30 dec 2020 3:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.