Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 9:37



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
magneethouder GSM 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht magneethouder GSM 996
https://www.ebay.co.uk/itm/ExactFit-Magnetic-Phone-Mount-Porsche-986-Boxster-996/124351015209?hash=item1cf3e5e929:g:S5oAAOSwutVf9MXj

Weet iemand een Nederlands of Duits adres waar zo'n magneethouder voor je GSM te bestellen is?
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


17 jan 2021 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Ken je deze Robbert ?

Ik gebruik het in mijn 996 en BMW en werkt prima :
https://www.coolblue.be/nl/product/8724 ... gneet.html
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


17 jan 2021 14:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: magneethouder GSM 996
ja, die ken ik, montage op rooster. En dat is net wat ik niet wil ;-) op rooster minder stabiel, blokt je luchtstroom uit de roosters. De variant die ik zoek wordt stevig gemonteerd aan de zijkant van de middentunnel.
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


17 jan 2021 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Brodit heeft ook zoiets op de zelfde plaats zitten die,
Moet je er nog wel zeff een houder op schroeven of magneetstrip opplakken.
Ik zelf heb de originelle telefoon console er in zitten en daar een houder opgezet.
Die dingen op je luchtrooster is link. Zijn allemaal maar
Dunne pinnetjes waar het scharniert en breekt zo af.

Gr anton


17 jan 2021 15:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Op Ali voor een scheet en 3 knikkers.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2021 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Ik heb een Magbak hoesje
Afbeelding
Klein magneetje op het dashboard geplakt.
De pasjeshouder die magnetisch aan het hoesje klikt kan evt. blijven zitten als je de telefoon aan het dashboard hangt.
En een inductielader erbij die ook weer magnetisch tussen de telefoon en de magneetstrip op het dashboard kan.
Afbeelding
Enige nadeel is dat je in Amerika moet bestellen, ik heb het niet in Europa kunnen vinden.
Is eigenlijk niet echt een antwoord op de vraag :bang:


17 jan 2021 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Ik gebruik deze al 5jr in de 996.
Past perfect in de bekerhouder. Ook met telefoon in hardcase. Telefoon goed binnen bereik!
https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J168/


18 jan 2021 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bericht Re: magneethouder GSM 996
@kheldar

Zit dat in de bekerhouder onder het luchtrooster? Heb je misschien een fototje die je kunt plaatsen?


18 jan 2021 11:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: magneethouder GSM 996
hehe schreef:
Ik heb een Magbak hoesje
Afbeelding
Klein magneetje op het dashboard geplakt.
De pasjeshouder die magnetisch aan het hoesje klikt kan evt. blijven zitten als je de telefoon aan het dashboard hangt.

Wellicht vreemde vraag, maar hebben je pasjes geen last van die magneet? Weet nog dat ik ooit een project deed bij een grote magneten ‘verwerker’ in Son & Breugel en een aantal keren dat ik daar kwam en vergat mijn pasjes achter te laten zorgde er voor dat ik weer nieuwe pasjes en creditcards kon aanvragen.... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 jan 2021 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Heb je eigenlijk nog wel magnetisme nodig in de pasjes van tegenwoordig? Dat gaat toch allemaal met een chip nu
En zou in zo’n sterk magnetisch veld werken de hele dag echt onschadelijk zijn?


18 jan 2021 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: magneethouder GSM 996
https://www.design911.co.uk/fu/prod134438/ExactFit-Magnetic-Phone-Mount-Porsche-986-Boxster---996/

Ik heb deze gewoon maar besteld, vanuit Engeland, moet kunnen met de Brexit :drive: niet goedkoop, maar wel erg netjes en stevig gemonteerd zonder dat het teveel opvalt.
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


18 jan 2021 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Ja je zou denken dat hij dan ook gelijk zou moeten kunnen opladen tegenwoordig. Daar was ik al een tijdje naar op zoek.

Gr anton


18 jan 2021 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Ik heb deze met de 3D-printer gemaakt: werkt prima met een stukje stoffen (electra)tape er omheen.

https://www.thingiverse.com/thing:3967222

Niet mijn design!


19 jan 2021 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: magneethouder GSM 996
horn schreef:
Wellicht vreemde vraag, maar hebben je pasjes geen last van die magneet? Weet nog dat ik ooit een project deed bij een grote magneten ‘verwerker’ in Son & Breugel en een aantal keren dat ik daar kwam en vergat mijn pasjes achter te laten zorgde er voor dat ik weer nieuwe pasjes en creditcards kon aanvragen.... :roll:


Chip in huidige pasje heeft er geen last van (wordt er zelf op getest). De pasjes van vroeger hadden een magneetstip en die konden na contact met een sterke magneet problemen veroorzaken.

Ik heb een silicone case voor mijn iPhone met magneet voor plaatsing in de auto en mijn pasjes er bij en tot op heden geen problemen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 jan 2021 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Verde schreef:
Ik heb deze met de 3D-printer gemaakt: werkt prima met een stukje stoffen (electra)tape er omheen.

https://www.thingiverse.com/thing:3967222

Niet mijn design!


Hoe moet dit er in de auto uitzien?
_________________________________________
vroem vroem.......


19 jan 2021 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Sjeezerrr schreef:
@kheldar

Zit dat in de bekerhouder onder het luchtrooster? Heb je misschien een fototje die je kunt plaatsen?


Ja die zit in de bekerhouder. De positie vind ik ideaal. Misschien esthetisch niet de meest mooie plek. Maar heb de telefoon ook een tijd zo rechts beneden gemonteerd gehad maar vond dat onpraktisch en te veel uit het zicht.

Zal een keer een foto maken.

Ik ben ook wel fan van het quadlock systeem. Is een hardcase met bij horende mounts voor op de fiets auto etc. Erg stevig en goede fitting. Beter dan magneet. Maar je hebt dan wel niet je bankkaarten er bij.

https://quadlockcase.eu


19 jan 2021 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: magneethouder GSM 996
anton964 schreef:
Ja je zou denken dat hij dan ook gelijk zou moeten kunnen opladen tegenwoordig. Daar was ik al een tijdje naar op zoek.

Zie mijn tip voor de www.Magbak.com
Als je korte stukjes rijdt dan kun je de telefoon zonder oplader aan het dashboard hangen.
Rijd je een keer wat verder, dan kan eenvoudig de oplader ertussen:
Afbeelding

Apple heeft nu zelf ook een dergelijk systeem, Magsafe, maar de magneet daarvan schijnt niet erg sterk te zijn.


19 jan 2021 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: magneethouder GSM 996
:bang: :bang: :evil: :evil:

Even vergeten, Brexit. Dus terwijl bestelde item al onderweg en betaald is, komt DHL met een rekening voor de invoerrechten (alleen 13 euro BTW, want bedrag onder de 150 euro) maar daar doen ze, DHL, ook gewoon even een 'advance palmet fee' van 17,55 euro ex de btw overheen voor het faciliteren van die 13 euro btw......

Is nu wel een erg duur onderdeel geworden, dat ik er maar extra van mag gaan genieten :drive:

En geleerd, die Brexit is killing voor de Engelse handel richting Europa. Ze zijn nu veel te duur geworden. Ik bestel niets meer in het UK.
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


20 jan 2021 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic
Egmond aan den Hoef
Bericht Re: magneethouder GSM 996
natuurlijk veel te duur (o.a. door invoerrechten en DHL import fee), maar dit is echt een top accessoire :cheers: Als ik vooraf had geweten wat ie uiteindelijk zou kosten (€80) dan had ik 'm niet gekocht. Maar dat bedrag ga ik vergeten en wat dan blijft is het plezier van deze top accessoire, zit erg mooi weggewerkt, erg stevig gemonteerd en met een grote sterkte magneet waardoor je telefoon echt heel stevig en stabiel kan worden bevestigd :thumleft:

Voor het opladen van de telefoon gebruik ik de aansluiting op m'n Bluetooth FM transmitter waardoor ik ook met originele radio Spotify kan streamen (storingsvrij, klinkt echt goed).

78206 78207 78208 78209 78205
_________________________________________
996 Carrera 4S Coupé Tiptronic - midnight blue metallic - augustus 2003 - 75.000 km - Japanse import


21 jan 2021 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 c2 cabrio
Voorschoten
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Vraagje, welke telefoon heb jij? In de verschillende beschrijvingen op internet lees is dat je een extra metalen plaat achter je telefoon moet plakken. Dat zie ik niet zo zitten. Als het met de standaard magneet in de iPhone kan is het briljant in mijn optiek.
Dank voor eventuele reacties!


02 aug 2023 7:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Ik heb deze ook in mijn Cayman ziiten maar dan met de extra optie voor een magsafe oplader. Werkt top.

Je hoef ze trouwens niet zelf uit de VS te halen, ze zijn gewoon te koop hier in NL
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


02 aug 2023 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 c2 cabrio
Voorschoten
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Ah thanks Johan! En je hoeft dus niet extra strip op je telefoon te plakken? Top!


03 aug 2023 9:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Dat hangt echt van je telefoon af. Mijn Iphone 12 Mini zonder hoesje plakt wel redelijk, maar met magsafe hoesje is dat een hele stuk beter. Dan zit hij echt secuur en kan ik best hard een bocht om zonder hem kwijt te raken. Laat ik het zo zeggen; gedurende ons jaarlijkse roadtrip van ca 4k km door de Alpen ben ik hem nog nooit kwijt geraakt.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 aug 2023 11:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Mooie oplossing.

Heb zelf een Quad Lock met hoesje om mijn Iphone 13 met zo'n plakhouder op de voorruit en draadloos laden. Voordeel is de rugged hoes icm dat ik zo'n Quad Lock houder ook heb op de scooter, de motor, de racefiets en mijn golfkar. Erg blij mee. Gewoon om even een ander geluid te laten horen :wink:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 aug 2023 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 c2 cabrio
Voorschoten
Bericht Re: magneethouder GSM 996
Top, bedankt voor de tips! Dan weet ik wat ik nodig heb als ik voor deze optie zou kiezen. Alternatief voor mij is brodit houder. Ik moet toch net snoertje er telkens inpluggen voor de carplay van de PCCM+.


04 aug 2023 9:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.