Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:21



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Samsung S20 Externe SIM modus probleem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Iemand enig idee hoe ik hier mee om moet gaan? Recent een S20 gekocht, via Bluetooth gekoppeld met de 997.2 PCM. Al paar keer gehad dat ik niet kan bellen, "geen netwerk" zegt het display. Raar is, dat ik het idee heb dat ik WEL gebeld kan worden. Bij toeval zag ik op de S20 de melding "Externe SIM modus Geactiveerd" of iets dergelijks. Er is geen externe SIM in de PCM (heb ik wel, maar druk ik er alleen in wanneer ik mijn telefoon vergeten ben, zit een dual nummer optie in mijn abonnement)

Met mijn Galaxy S7 heb ik dit nooit gehad. Erg hinderlijk want moet je bellen, dan gaat dat meestal niet dus...

Benieuwd of ik ergens iets kan configureren?


03 feb 2021 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Niemand die problemen heeft met een Samsung S20 en een PCM?

Kan toch bijna niet...


09 feb 2021 20:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Sorry, enige Samsungs die ik heb zijn de TV’s hier :twisted: Succes!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 feb 2021 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Dank Horn. Ja dit is een lastige. PCR heeft geen idee, op het net gezocht en niets treffends gevonden, de telefoon lijkt geen instellingen te hebben die relevant kunnen zijn (en in de Bimmer F11 werkt alles volledig normaal). De provider (VFz) weet waarschijnlijk niet eens waarover ik het heb.
Bottom line, kan ik de nieuwe S20 in de P dus niet gebruiken. En dat is een lelijke streep door de rekening. ..


09 feb 2021 23:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Maar als je een duelsim hebt kun je die toch gewoon in je pcm laten zitten? Dan werkt het toch altijd.


10 feb 2021 0:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Wat misschien ook nog voor een oplossing kan zorgen is om de pcm te laten updaten.


10 feb 2021 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Gebruik je dual-sim op je S20 ?
Als dat zo is kan dat je probleem zijn.


20 feb 2021 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Ja heb wel dual SIM maar niet in de S20. Een in de PCM, de ander in de S20. Samen geactiveerd gaat ook niet.
Drama allemaal..

PCM update? Geen idee of dat er is. Oud ding natuurlijk, 2011 of 2012.. voor een auto niet echt oud, maar voor een stuk electronica pre-historisch.

Dat laatste zie ik sowiso als een issue voor al die "gadget auto's". Leuk de eerste 3 tot 5 jaar, daarna hopeloos verouderd...


23 feb 2021 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Er een navikaart vorig jaar voor de pcm uit gekomen en volgens mij updaten ze dan ook je pcm.


24 feb 2021 1:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Oh dat wist ik niet. Even checken met PCR.
Dank!


24 feb 2021 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Kan toch te maken hebben met dat je 2 simkaarten gebruikt. Ik had dat na een van de laatste android updates met android-auto.
De preferente sim stond op "kiezen" en als je dan in de auto belt weet android niet welke sim je wil gebruiken en je ziet dat dus ook niet op je scherm in de auto.
Ofwel: check je sim instellingen in de mobiel eens


25 feb 2021 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Als je nu met 2 simkaarten werkt, één in de mobiel en één in de auto. Je stapt in de auto en vóór je start zet je de mobiel op vliegtuistand. Dan komt toch automatisch de sim van de auto als enige on line. Of heb ik dat verkeerd op het netvlies?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 feb 2021 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Zit er ook een console met de porsche telefoon er op in de auto? Ik heb die telefoon er uit gehaalt en daar zit nu mijn mobiel op. Waarom zou je duel sim willen?
Wat is daar tegenwoordig nog het voordeel van, bij mij werkt alles perfect via bluethoot


25 feb 2021 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Jij hebt een 2nd gen 997 Anton, ik een 1st gen, dus geen bluetooth. TS zegt dat koppelen via bluetooth niet lukt.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 feb 2021 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Moet zeggen dat koppelen met Bluetooth niet MEER lukt, met mijn S7 jaren perfect gebruikt. Op vliegtuigstand zetten is iets wat ik nog niet heb geprobeerd. Overigens zat de SIM in de PCM er vroeger nooit in. Half in het slot gestoken, kon ik hem er zo induwen wanneer geen telefoon bij me. Toch een paar keer handig gebleken. Overigens maakt Vodafone wel een puinhoop van SMS afleveren in dat geval maar die kwaal is me bekend en stoorde me verder niet. De problemen waarmee ik nu worstel zijn erger: het systeem is feitelijk onbruikbaar en er is niemand op aan te spreken. Kan op internet ook niets vinden.


26 feb 2021 0:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
GinnFizz schreef:
Jij hebt een 2nd gen 997 Anton, ik een 1st gen, dus geen bluetooth. TS zegt dat koppelen via bluetooth niet lukt.



Nee er staat duidelijk in het eerste bericht dat het om een 997.2 pcm gaat


26 feb 2021 1:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Ja, klopt, ik haal twee dingen door mekaar.
Ik antwoord met het 2 SIM verhaal vanuit het 997.1 standpunt (geen bluetooth mogelijkheid) en,
ik stel de 2 SIM oplossing voor om TS, die geen bluetooth verbinding meer kan maken met zijn 997.2 een alternatief aan te bieden.

Beste oplossing is natuurlijk om de PCM 3.0 terug aan de praat te krijgen, maar dan moet eerst uitgevogeld worden of het probleem in de PCM zit of in de Samsung mobiel.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


26 feb 2021 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Ik zal eens in mij optielijst van de auto kijken. Volgens mij staat bluetooth als losse optie aangevinkt


26 feb 2021 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Samsung S20 Externe SIM modus probleem
Ze geven het wel aan als optie 669 draadloze telefoon module. Onderdeel nr 955.044.902.77


26 feb 2021 20:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.