Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 20:12



Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 C2 ('09), 991 C4S ('13)
Achterhoek
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
stak schreef:
Dit ziet er wel aardig uit. Is het weer even makkelijk uit- als in- te bouwen? Dit in verband met nog lopende Porsche Approved.

Als ik even door de installatie handleiding heen scrol lijkt het niet alsof je dingen 'onomkeerbaar' wijzigt. Iemand?


Naar aanleiding van het vetgedrukte maar eens navraag gedaan bij PCG. Dit is de reactie "Indien er bij een garantie opdracht wordt vastgesteld dat het defect wordt veroorzaakt door een niet origineel onderdeel / accessoire kan die reparatie niet onder het huidige Approved garantie worden uitgevoerd"

Ik leg het uit als wanneer je iets met je PCM zou krijgen, en je hebt Apple Carplay ingebouwd, dan kun je geen beroep doen op de PA garantie. Voor al het overige van de auto blijft de PA garantie gewoon van toepassing.


20 okt 2021 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Zit er ook weer naar te kijken en die plaat van Isodar (de nieuwe) is wel mooi. Geen box meee buiten de pcm en alleen maar kabeltjes. Knap gedaan en ook nog eens niets duur.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


30 okt 2021 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik zie toevallig net dat er een firmware update beschikbaar is om het probleem op te lossen mbt het regelen van het volume.
Zelf nog niet geprobeerd overigens.

Download link: https://www.isudar.com/blogs/download/download

Filmpje

https://youtu.be/iNn28d5-if4


18 nov 2021 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Bedankt! :thumleft:
Ga ik proberen.
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


19 nov 2021 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Zojuist getest en het werkt. Wel handig om eerst het volume van de module zo in te stellen dat deze net zo hard klinkt als de radio. Dit kan in het settings menu (op het scherm waar je ook kunt kiezen tussen Apple carplay of android auto). Na de update werkt de volume knop zoals je zou verwachten en zit er ook geen verschil meer tussen de stuurbediening en knop op de pcm. Update is maar een heel klein bestand en is ook zo gebeurt. Je doet dit ook via het settings menu. Dan ga je naar information, vervolgens about version. En dan onderaan het scherm staat update. Wel eerst een usbstickje met de nieuwe firmware insteken natuurlijk.


20 nov 2021 14:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik heb firmware versie BSJ1210926-0927. Is dit de laatste update?


20 nov 2021 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Zojuist ook geprobeerd, maar vlakje “ update” blijft donker in het settings menu. Klopt het dat de update maar 30 kb groot is? Meer geeft hij bij mij niet aan nl.
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


20 nov 2021 16:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
29,12 kb om precies te zijn maar wat is jouw firmware versie?


20 nov 2021 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Bestanden waren inderdaad maar 30kb groot. Ik heb deze bestanden uitgepakt met winrar en los op een lege usb gezet, dus niet in een map


20 nov 2021 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Onlangs een 981 Boxster GTS aangeschaft, de 1e eigenaar had bijna alle opties (en meer) aangevinkt, behalve . . . de telefoonmodule.
Hij wilde niet worden gebeld in de auto, logisch wij zijn tenslotte aan het :drive:

Maar als ik het goed begrijp kan ik met deze module, naast alle voordelen van Apple Carplay, ook gewoon bellen (de levering is incl. microfoon).
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


14 nov 2023 2:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ja klopt, je kunt dan bellen ook al heb je geen telefoon module.


21 nov 2023 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik heb 'm inmiddels bij Isudar besteld.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


22 nov 2023 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Hi Tritus, zou je eens een foto van jouw scherm willen maken met de systeem versie. Ik heb deze ook al meer dan een jaar maar heb toch het idee dat ik op een of andere manier een hele andere versie heb. Ik hem hè, voor de pcm 3.1.

Dank!

Ps. MR12volt is echt mooie oplossing. Die doet zich gewoon als tv voor en niets geen gedoe met moeilijk switchen en nu ook met Porsche microfoon ondersteuning.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


22 nov 2023 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Hoi Arnoud, dat lukt helaas niet want ik heb de auto 2 weken geleden verkocht. Ik rij nu een 991.2 met pcm 4


22 nov 2023 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Haha, dat is nog heel wat mooier!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


22 nov 2023 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een Isudar PCM3.1 set, ik heb de mijne onlangs uitgebouwd om evt gezeur met Porsche Approved te voorkomen


22 nov 2023 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Je kan ook een hele 4.0 module erin zetten. Schijnt te werken.

https://www.nmautomotive.co.uk/product-page/pcm4-0-head-unit-991-2-718-all-variants
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


22 nov 2023 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik heb de Isudar Carplay ontvangen. De inbouw is door een beetje handige Henkie absoluut te doen. Helaas geen papieren handleiding, dus je hebt voortdurend het instructie videootje op Youtube nodig. Tot zover het positieve verhaal. Dan komt het moment van proberen. Helaas is het mij tot nu toe zeer tegengevallen. Vooral het beeld van bijvoorbeeld Google Maps. Wazig, te weinig resolutie of hoe dat ook heet. En daardoor heel matig afleesbaar. De foto vertekent weliswaar iets, maar het geeft heel behoorlijk weer hoe het eruit ziet.
Teleurstellend en vooral, er is vermoedelijk niks aan te doen. Het scherm van de 997.2 (pcm 3.0) is kennelijk niet opgewassen tegen de moderne elektronica. Het schijnt met een Iphone iets beter te gaan dan met Android, maar ja ik heb geen Iphone dus dan houdt het op. Jammer want ik had goeie verwachtingen. Zeker ook omdat ik dan een camera zou kunnen aansluiten ivm het slechte zicht naar achteren. Het systeem is natuurlijk mooi. De "oude systemen" blijven ook gewoon werken.
Tenzij iemand nog een list weet te verzinnen (ik heb al contact gehad met onze goeroe Johann hoor :D ) gaat het spul terug. Althans ik hoop dat dat lukt want ik heb al vervelende verhalen gelezen op bijvoorbeeld Rennlist. Ik ben nog maar niet begonnen met de montage van de achteruitrijcamera en het trekken van de bedrading van voor naar achter of omgekeerd.

Afbeelding


25 nov 2023 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Met een pcm 3.0.heb ik geen ervaring, maar met een pcm 3.1 en een android telefoon werkt het super goed. Scherp beeld alsof het af fabriek is ingebouwd.

Dus het onscherpe beeld word veroorzaakt door de pcm 3.0 of door een foutje bij het inbouwen. Of wellicht een fout in de printplaat zelf?


27 nov 2023 8:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik vermoed, dat de oorzaak inderdaad ligt aan het verouderde beeldscherm. Dan resten er nog een paar mogelijkheden:
- Isudar eruit en weer met tomtom op de voorruit. Maar dan heb ik nog geen achteruitrijcamera.
- Compleet ander dubbel DIN plaatsen, maar dan ben ik de originele layout in de console kwijt.
- Isudar gewoon laten zitten. Want op zich is het systeem heel handig omdat ook het oude pcm systeem werkbaar blijft. De wat
mindere beeldkwaliteit voor lief nemen, camera aansluiten (dat is dan de winst want ik kan geen camera op de PCM zelf aansluiten). Ik ga vandaag nog maar eens kijken wat ik in de instellingen allemaal nog kan aanpassen. Iets met de microfoon en het volume.

Gelet op het feit, dat op vragen van technische aard snel beantwoord werden, maar nu het op retourneren aankomt, de reacties uitblijven, denk ik dat ik vast zit aan de laatste optie. Sometimes you win, sometimes you lose.


27 nov 2023 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Wanneer je op YouTube googled naar pcm3.0 en Android, dan vind je een aantal filmjes waarbij je kunt zien dat het scherm een fatsoenlijke resolutie heeft. Lijkt er dus op dat de pcm 3.0 dit aan zou moeten kunnen.

Ik zou in jouw geval de pcm nog een keer uitbouwen en alle stekker/kabel verbinden nog een keer goed nalopen. Verder kan stof tussen een verbinding bij een flatcable ook nog voor problemen zorgen.


27 nov 2023 11:35
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Controleer ook je firmware versie, ik heb begrepen dat daar ook flink vebetering in kunnen zitten.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 nov 2023 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Kan het niet zo zijn dat de flat cables er gewoon niet 100% goed in zitten?
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


27 nov 2023 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Allemaal bedankt voor het meedenken. Maar nee, dat is het allemaal niet. De flatcables zitten er goed in, de overige bekabeling is ook goed aangesloten. De Isudar Carplay is eigenlijk net iets te modern voor de pcm 3.0. De 3.1 kan er duidelijk veel beter mee overweg. Ik heb uitgebreid contact gehad met een van een medewerker van Isudar en hij erkent het probleem. Aan de beeldkwaliteit valt helaas niets te verbeteren. Ik kan de spulletjes gelukkig weer terugsturen. Daarmee komt er een eind aan mijn perikelen met de carplay.


27 nov 2023 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
vervelend want je verwacht er iets van op voorhand.
Maar wel goede info voor iedereen met 3.0


27 nov 2023 13:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.