Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:36



Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Aangezien mijn boxster 981 een pcm 3.1.unit heeft zonder telefoon module en verouderde navigatie kaarten heb ik, in plaats van geld uitgeven voor een update van de navigatie software, een module gekocht waarbij de pcm uitgebreid word met Apple carplay en Android auto. Hierdoor kan ik op het scherm van de pcm de navigatie gebruiken van de telefoon en ook andere apps gebruiken zoals flitsmeister, spotify enz. Voordeel is ook dat er een microfoon bijgeleverd word, waardoor het ontbreken van de telefoonmodule in de mijn pcm meteen is opgelost. Dit is de nieuwste versie van deze module waarbij er alleen een extra printplaat in de pcm ingebouwd moet worden zonder dat er een extra los kastje bij komt. Een en ander komt uit China, dus het duurt nog even voordat het binnen is.

Op internet en ook Youtube heb ik diverse positieve reviews gelezen over dit soort modules, echter hier op dit forum nog niet. Daarom leek het me misschien interessant om dit met jullie te delen.


30 mei 2021 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Verleden: Porsche Boxster S 987 2006 Porsche Cayman S 987 mk2 2009 Heden: Porsche Boxster 981 GTS 2015
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Werkt top, heb dit ook ingebouwd in mijn pcm 3.1.
Easy en zoals gezegd werkt dit echt geweldig. Ik had echter wel een extra unit nodig welke ik onder het stuur weggewerkt heb.
Dus printplaat erbij + extra module onder het stuur. Merk was geloof ik joyeauto, en zit er inmiddels een jaar in.


31 mei 2021 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Wilp-Achterhoek
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Hallo Daves
ben er ook mee bezig, hier kijk ik naar, omdat er vanuit China nog extra kosten bij komen.
in Nederland te koop: https://motrade.nl/nl/carplay-android-m ... 0-20000280
_________________________________________
944
986S
944
981


03 jun 2021 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
P-991.1-2CS-Cab
Rhoon
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Hallo Tritus, waar kan je zo'n modele bestellen?


03 jun 2021 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
henkhifi schreef:
Hallo Daves
ben er ook mee bezig, hier kijk ik naar, omdat er vanuit China nog extra kosten bij komen.
in Nederland te koop: https://motrade.nl/nl/carplay-android-m ... 0-20000280

Daar uitverkocht. Wel zo lui om de foto te pikken van https://www.icartizan.com/
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 jun 2021 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik heb hem besteld via aliexpress. Eerst het nodige gelezen/gezien op internet over dit soort systemen, en eigenlijk alleen maar positieve reacties. Dit is als het goed is alleen wel een uitvoering zonder dat extra kastje erbij die in de post van henkhifi wel aanwezig is. Had die daar ook gezien, en is hetzelfde die bij aliexpress e.d.word aangeboden.

Isudar Carplay Module Voor Porsche/Panamera/Cayenne/Macan/Cayman/Boxster 911 718 Pcm 3.1 Android auto Ai Box Camera Multimedia
https://a.aliexpress.com/_msGbs9F


03 jun 2021 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Verleden: Porsche Boxster S 987 2006 Porsche Cayman S 987 mk2 2009 Heden: Porsche Boxster 981 GTS 2015
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Bij mij kwamen er geen inklaringskosten meer bij, denk dat ik er tussendoor ben geglipt. :cheers:


04 jun 2021 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik zag te laat dat via de website van Isudar.Com je ook kunt bestellen. Die hebben ook een magazijn in Duitsland en Polen. Dan weet je dus zeker dat je geen invoerkosten hoeft te betalen.

Die van mij komt uit China. Nog even afwachten dus.


04 jun 2021 14:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik heb er net ook een besteld voor een Cayman 981, vanuit Polen. Binnen Europa, dus geen tax en kan nog binnen 14 dagen retour.

Let op, bij bestellen kan je eenvoudig een $20 USD discount code krijgen als je in de chat box kijkt.


08 jun 2021 8:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Als goed is komt de mijne einde deze week!


08 jun 2021 18:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Door dit topic getriggert heb ik vorige week via https://motrade.nl/nl/carplay-android-m ... 0-20000280 de (laatste) op voorraad liggende CarPlay module gekocht. Volgende dag in huis en direct ingebouwd in mijn 981S. Na inbouw werkte het niet zoals zou moeten :bang: en Michel van motrade.nl heeft perfect meegeholpen om het probleem te traceren. Uiteindelijk bleek dat ik (sukkel) per ongeluk een dipswitch had omgezet waardoor de boel natuurlijk niet werkte. Na het omzetten werkte het perfect! Hulde aan Michel en Mototrade!! :cheers:


11 jun 2021 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Wilp-Achterhoek
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
hallo
Heb ook de printplaat van Isudar besteld, EU dus geen extra kosten.
Ben benieuwd, Heeft iemand al een gebruikers handleiding?
Als hij ingebouwd zal ik mij weer melden.
_________________________________________
944
986S
944
981


14 jun 2021 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Zo, gisteravond en vanavond bezig geweest met inbouwen van het systeem. Was even prutsen zonder handleiding, maar het is gelukt! Alles lijkt naar behoren te werken. Ik gebruik een Android telefoon dus voorlopig nog Android auto via kabel aangesloten. Moet ook draadloos kunnen maar dat moet ik nog even uitvogelen. Telefoon werkt ook prima!

Lastigste was nog het terugbouwen van de pcm ivm alle kabels die extra aan de unit zitten. Maar naar het nodige gepruts is ook dat uiteindelijk gelukt.


15 jun 2021 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
henkhifi schreef:
hallo
Heb ook de printplaat van Isudar besteld, EU dus geen extra kosten.
Ben benieuwd, Heeft iemand al een gebruikers handleiding?
Als hij ingebouwd zal ik mij weer melden.
op YouTube kun je het nodige vinden van andere systemen. Het idee is hetzelfde, iets andere kabeltjes maar dat wijst zichzelf. Ik zou nog wel een filmpje opgestuurd krijgen via Isudar, maar dat is dus niet meer nodig.


15 jun 2021 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
@henkhifi misschien heb je hier wat aan?

79045

Ik heb deze video als ondersteuning gebruikt. https://www.youtube.com/watch?v=d_OiB6B7GlU&t=166s


16 jun 2021 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Ik heb een filmpje ontvangen van Isudar hoe de printplaat in de pcm 3.1 gebouwd moet worden. Omdat er over dit specifieke model nog niet veel te vinden is heb ik het op YouTube gezet voor de liefhebbers.
https://youtu.be/rLnxrH41wHQ


16 jun 2021 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Wilp-Achterhoek
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Nog niet binnen, maar deze video gaat zeker helpen.
Dank je wel, Porsche groeten, Henk
_________________________________________
944
986S
944
981


17 jun 2021 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Heren bedankt voor de tips en links, heb er ook 1 besteld……kijken of het me lukt :thumleft:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


17 jun 2021 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Gaaf, ik heb een 997.2 met PCM 3.0. Zie op de website dat de Isudar hiervoor ook kan. Is enkel een andere printplaat voldoende? Of heb je ook een extra module nodig?


20 jun 2021 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Wanneer ik de website lees, is deze ook geschikt voor de 3.0. Inderdaad alleen een printplaat inbouwen in de pcm en geen extra box. Het wegwerken van de extra kabels is nog wel een aardig gefreubel.


20 jun 2021 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Bedankt Tritus,

Kan ik jou drie gebruikersvragen stellen.
1 Hoe start je CarPlay op?
2 Wordt de telefoon elke keer automatisch verbonden?
3 werkt vervolgens alles nog op PCM?

Hoor wel even. Groeten

Chris


21 jun 2021 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Schakelen naar het nieuwe systeem doe je door de info knop even in te drukken. Vervolgens kun je daar kiezen voor android, Apple en ook wat andere keuzes. Eenmaal gekoppeld zal hij iedere keer automatisch opstarten. Op de pcm wel eerst via source de aux ingang kiezen, anders heb je geen geluid.

Pcm blijft gewoon werken, in feite krijg je dus gewoon extra functies op je systeem. Android wireless heb ik inmiddels ook werkend. Alleen mijn telefoon werkt op android 10 en dan moet je dit eerst via developers instellingen de draadloze verbinding activeren. Via WiFi maakt de telefoon dan verbinding met het systeem. Probleem is alleen dat de data verbinding met 4g dan wegvalt. Dit schijn je ook ergens in te kunnen stellen maar dat moet ik nog uitzoeken.

Geluid sterkte kun je op 2 plaatsen regelen namelijk volume van de pcm en volume van het systeem dat kan soms even verwarrend zijn. Via mijn stuur bedien ik nu het volume van het systeem en via de draaiknop op de pcm de volume van de pcm.


22 jun 2021 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Perfect, ik ga het ook bestellen en inbouwen. Bedankt voor de uitleg. Ik houd jullie op de hoogte, groeten Chris


23 jun 2021 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Vanmorgen nog even verder aan het proberen gegaan om Wireless android auto aan de praat te krijgen. Heb een telefoon waarop Android 10 draait. Hier zit officieel geen wireless android auto. Door in de ontwikkelaarmodus te gaan, 10x helemaal onderaan op "informatie over versies en rechten" klikken. Even uit android auto app gaan en weer opnieuw opstarten en je kunt dan draadloos Android auto wel activeren. Vervolgens had ik wel verbinding maar geen internet. Dus spotify werkte bijvoorbeeld niet.

Dit bleek uit eindelijk heel eenvoudig op te lossen zijn. In de wifi instellingen van de telefoon staat het netwerk van de carplay module. Kies dese en druk op vergeten. Dan opnieuw verbinding maken. Een komt dan op de telefoon een vraag of je met dit netwerk wilt verbinden. Druk dan op annuleren! Anders gaat de telefoon dit netwerk gebruiken om verbinding met internet te maken. Daarna werkt alles naar behoren.


04 jul 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Apple carplay / Android auto module voor pcm 3.1
Dit ziet er wel aardig uit. Is het weer even makkelijk uit- als in- te bouwen? Dit in verband met nog lopende Porsche Approved.

Als ik even door de installatie handleiding heen scrol lijkt het niet alsof je dingen 'onomkeerbaar' wijzigt. Iemand?


04 jul 2021 14:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.