Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

18 jun 2021 9:14

Deze gaat in de categorie “oh ja vragen” vallen. Ik zoek me helemaal gek en kan het niet vinden.

Ik gebruik mijn telefoon op Apple CarPlay alleen op lange ritten. Op korte ritten ligt hij gewoon naast me. Mijn iPhone schakelt dan automatisch naar verbinding maken met de Bluetooth van de Porsche (2018 versie, mijn 718 S). Het nadeel is dat ik naar de radio luister en dan dus niets krijg van de telefoonmeldingen.

Ik wil het standaard verbinden met de Porsche uitschakelen zodat de FlitsMeister en zo gewoon uit mijn telefoon komt.

Nu heb ik dit twee jaar geleden gevonden en sindsdien werkte het uitstekend. Sinds volgens mij de laatste beurt werkt het niet meer. Ik kan het nergens meer vinden. Ik kan me niet eens herinneren of het nu een sitting op de PCM was of op de iPhone. Ik begin te oud te worden….

Iemand enig idee hoe ik dit automatisch afspelen via BT kan uitschakelen?????

Re: Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

22 jun 2021 19:09

Weet dat in de FM app bij instellingen en dan geluidsopties het zo in kan stellen dat de geluiden/meldingen gewoon via de telefoonspeaker gaan en de rest van je feun via BT blijft gaan.

Re: Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

22 jun 2021 23:27

Tja dank maar dan werkt het ook weer niet als ik Apple CarPlay aan heb. Het is zo frustrerend. Het heeft gewerkt maar hoe????

Re: Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

23 jun 2021 20:11

Bluetooth uitzetten? 8)

Re: Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

23 jun 2021 20:14

Tja helaas. Dan werk de telefoon ook weer niet…..

Re: Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

23 jun 2021 20:33

Dit moet je hebben

Re: Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

23 jun 2021 21:33

Dat is handig. Werkt het echt goed? Super idee.

Direct ook maar besteld. Als het niet in deze werkt dan wel in de Chinees voor de deur.

Re: Standaard verbinding Bluetooth PCM uitschakelen, hoe?

02 jul 2021 16:01

Ik heb dat apparaatje (110 euro) vandaag binnen gekregen. Installeren was een makkie. Heb nu twee keer gereden en hij vindt de telefoon binnen 10-20 seconden. Werkelijk super. Dank voor de tip!
Plaats een reactie