Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

Aansluiten continental radio in 993

19 jul 2021 15:04

Hoewel ik altijd roep dat de radio in een 911 voornamelijk voor de sier is begin ik wel een beetje te balen van de Blaupunkt die ik nu heb. Daar kan ik alleen maar gewoon cd's mee afspelen. En ik wil wel wat meer muziek dan wat er op een cd staat. Dus MP3. Kan niet op mijn ouwe Blaupunkt. Ik heb mijn oog laten vallen op de Continental serie. Eenvoudige mooie uitstraling en vrijwel zonder glimmers. Wel MP3 en Bluetooth.
Maar ik ben er na het aansluiten van de Blaupunkt achter gekomen, dat mijn luidsprekers worden aangestuurd door een versterker. die standaard in de auto zit. En die versterker heeft een spanninkje nodig. De standaard stekker van de auto moet dus niet aangesloten worden op de luidspreker uitgang van de radio. Bij de Blaupunkt werd deze stekker in de bovenste uitsparing van de radio gestoken. Ik had eerst wel de luidsprekeruitgang gebruikt met als gevolg dat die radio bloedheet werd. Iemand ervaring met de aansluiting van de Continental radio's op een systeem met versterker?

Re: Aansluiten continental radio in 993

19 jul 2021 15:36

Gewoon bij Tore bestellen

https://www.bergvillfx.com/products/iso ... e-993-m490

Re: Aansluiten continental radio in 993

19 jul 2021 15:45

Zo'n Continental radio heeft toch gewoon ISO aansluitingen aan de achterzijde :?:

ISO A
ISO B
ISO C (D &E)


ISO C - daar sluit je de versterker op aan …

1 = line-out links achter
2 = line-out rechts achter
3 = line-out massa
4 = line-out links voor
5 = line-out rechts voor
6 = geschakelde +12V uit, voor sturing van de versterker

Re: Aansluiten continental radio in 993

19 jul 2021 15:53

Zo dacht ik ook Olaf. Maar ik zie dat bij diverse aansluitschema's, dat in die C-kamer de telefoon, stuurbediening en weet ik al niet meer wordt aangesloten. Misschien heb ik het goeie schema nog niet gevonden.

Re: Aansluiten continental radio in 993

19 jul 2021 17:48

… dat kan, de C kamer wil nog weleens afwijken :|

Re: Aansluiten continental radio in 993

20 jul 2021 10:50

Ik heb even gekeken bij BergvillFX. Gelet op de beschrijving kun je dus niet de bestaande connectors gebruiken als je auto is uitgerust met een M490 amplifier. Die Tore biedt voor een bizar bedrag een zelf gemodificeerd kabeltje aan wat gemaakt is van bestaande Iso kabel+stekkers van pakweg €5. Daar wordt een ander stekkertje aan geprutst. En dan kost dat kabeltje opeens €60.......... :(

Re: Aansluiten continental radio in 993

20 jul 2021 11:03

Porsche prijzen dus :D

Re: Aansluiten continental radio in 993

20 jul 2021 11:05

Ja dat slaat echt nergens op. Ik zal eens kijken dat ik aan de hand van de schema's van de auto en radio dit zelf ga maken.

Re: Aansluiten continental radio in 993

22 jul 2021 8:52

https://rennlist.com/forums/993-forum/8 ... dio-2.html

wellicht ook nog handig

Re: Aansluiten continental radio in 993

22 jul 2021 9:44

Ja dit draadje had ik ook gevonden. Niettemin bedankt. Geeft dus aan dat het zonder een conversie inderdaad niet lukt met een Nokia versterker.

Re: Aansluiten continental radio in 993

26 jun 2023 13:38

Hoi

Ik heb dit weekend ook een continental TRD7412UB-OR radio ingebouwd, je moet er dus twee Line Level Converter (LOC) inbouwen om naar je versterker te gaan. dus als die stekker oplossing van Bergvill de oplossing is voor twee LOC apparaten is het geen dure en geen goedkope oplossing, je bent hier in nederland net zoveel kwijt als je verzendkosten van Bergvill erbij op telt.
Ik heb het geluk dat we in de buurt nog een Carcenter Hifi Systems in Rosmalen hebben die gasten hebben er daar wel verstand van, ben 5 min binnen geweest en toen stond ik alweer buiten met de goede componenten.
Verder harstikke blij met de Handsfree telefoon en mijn Spotify Muziek

gr

Ferry
Plaats een reactie