Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

996 Alarm (inbouw?)

25 okt 2021 7:19

Hi allemaal,

Ik heb een hulpvraag. Mijn 996 4s uit 2003 heeft een alarm ingebouwd vanuit de fabriek. Echter om de auto goed te verzekeren wordt het volgende gevraagd vanuit de verzekeraar:

—-

Alarminstallatie eventueel met hellinghoekdetectie (SCM gecertificeerd of af-fabriek of nadien ingebouwd. Bij de laatste

twee moet een verklaring van een SCM-inbouwstation van een goed omschreven functionerend alarmsysteem worden overlegd).

Of

Mechanische beveiliging of startonderbreker (af-fabriek of SCM gecertificeerd of verklaring van SCM-inbouwstation dat

startonderbreker goed functioneert).

—-

Ik ben wars van inbouw alarmen achteraf (bang voor storingen en prutswerk qua electronica). Hoe nu verder?

1. Is er een mogelijkheid met het huidige alarm vanuit de fabriek een scm certificaat te krijgen?
2. Als toch alarm noodzakelijk is, wat zijn de tips? Merk en model van alarm en goede ervaringen met inbouw station?

Alvast hartelijk dank!

Harm

Re: 996 Alarm (inbouw?)

25 okt 2021 8:56

Gewoon alarm laten testen bij garagebedrijf dat SCM cert. mag afgeven. Of : Andere verzekeraar.......
Voor onze 991 uit eind 2015 geen alarm nodig bij CB, zit overigens wel SCM3 plus voertuigvolgsysteem in.

Re: 996 Alarm (inbouw?)

25 okt 2021 9:14

De regels omtrent een SCM alarm zijn aangescherpt zoals ik het begreep.
Dit kwam erop neer dat het alarm welke af fabriek geplaatst is voldeed aan klasse 3 wanneer hij geplaatst was, maar zou je hem vandaag de dag plaatsen voldoet hij niet meer.
Wanneer jou auto origineel is uitgerust met een klasse 3 alarm af fabriek moet jij gewoon een SCM keur kunnen krijgen.
Deze moet je overigens elk jaar opnieuw laten keuren.

Maw, gewoon even lang porsche of een scm keurings station rijden om hem te keuren.
Porsche kan overigens terugzien of het alarm origineel is geleverd op jouw auto of niet, dus misschien handig om de eerste keer via de porsche dealer te laten lopen.

Re: 996 Alarm (inbouw?)

25 okt 2021 9:47

Lo Jack een optie? Was bij mijn Japan import S6 Avant de makkelijkste optie en geaccepteerd door de verzekering

Re: 996 Alarm (inbouw?)

25 okt 2021 10:55

Als je de Porsche tegen taxatiewaarde laat verzekeren is een klasse 3 alarm een must. Bij een erkend inbouwstation laten inbouwen dan heb je voorlopig geen problemen met het alarm en ieder jaar scm laten keuren. Succes

Re: 996 Alarm (inbouw?)

25 okt 2021 12:22

Heb sinds LoJack geen alarmeis meer op mn taxatiepolis.

Re: 996 Alarm (inbouw?)

25 okt 2021 16:51

Check even bij BJ-Electronics in Apeldoorn. Ik heb net bij mijn 997 een SCM-3 in laten bouwen. Erg netjes gedaan, zeker geen prutswerk. Bjorn kan je helpen door het juiste advies te geven, en heeft veel ervaring met Porsche.

Re: 996 Alarm (inbouw?)

30 okt 2021 10:31

Top! Dank voor de reacties allemaal.

Re: 996 Alarm (inbouw?)

30 okt 2021 14:34

Ik heb ook de LoJack en dat is een super oplossing om alles te omzeilen.
Plaats een reactie