Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:41



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Boxster start niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Boxster start niet
De Boxster start weer :cheers:

Uiteindelijk bleek zowel de immobilizer defect als de aftermarket-startonderbreker.

Schmidt Oss heeft alle weer netjes opgelost zodat ik weer kan uitzien naar het voorjaar :drive:


17 jan 2022 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Boxster start niet
mooie berichten! Nu maar wachten tot de zon gaat schijnen 8)


17 jan 2022 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Boxster start niet
dezwijger schreef:
Oss heeft alle
Mooi!
:thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


18 jan 2022 1:51
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Boxster start niet
Ik zit nu met hetzelfde probleem, nu al dik een week. Wat precies de oorzaak was durf ik niet te zeggen. Ik heb iig kortstondig kortsluiting gehad in t circuit van de stereoapparatuur (die mijn raceboster uiteraard niet meer aan boord heeft). Twee zekeringen zijn vervangen. Sluitwerk verwijderd om aan KNAF-regels te voldoen. Wellicht over 't hoofd gezien dat daar ook sensoren aan vast zaten. ODB-scanner levert geen codes.

Alle elektrische systemen functioneren. De Amerikaanse forums hebben 't over de "clutch switch" maar die heeft een Europese 986 2.5 niet.

Symptomen:
- Contact in 'start'-positie: alle dashboardlampjes aan zoals 't hoort, maar helemaal geen reactie van starter of motor.
- Startonderbrekerrelais kortsluite en dan contact omdraaien: startmotor draait, maar geen vonk.
- Ik kan de auto normaal afsluiten en openen met de drukknop op de sleutel.
- Auto vertoont met beide sleutels hetzelfde gedrag

Dus: de alarminstallatie verhindert twee dingen:
-1. Dat de startmotor ueberhaupt 12v op de signaalpool krijgt (via de zwarte draad die z'n oorsprong vindt bij contactslot)
-2. Dat de motor vonkt of brandstof krijgt.

Tijdens het vele sleutelen is het alarm wel eens afgegaan. Ik vermoed dat de alarminstallatie toch nog altijd 'denkt' dat iemand poogt de auto te stelen. Met mijn IcarSoft POR 2.0 scanner krijg ik in elk geval geen meldingen uit de DME, en de alarmunit is niet uit te lezen. Dus ik heb iemand met PIWIS of iets anders moois nodig :)

Ik zie een aantal opties:
-1. alarmunit en/of ECU zijn stuk (dure grap)
-2. er is nog een fault opgeslagen in 1 van de stuurapparaten die verhindert dat de motor start (maar de oorzaak van die fault is weg), dus een reset zou t oplossen.
-3. er is nog steeds 1 van de inputs van het alarmsysteem (M534) die 't stoplicht op rood zet.

Praktisch ten einde raad :)


25 jan 2022 17:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RubenR6


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.