Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:17



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
911 / 3.2 af fabriek alarm afkoppelen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 911 / 3.2 af fabriek alarm afkoppelen
De periode rond de feestdagen gebruikt om weer eens wat aan de 911 te werken.

Af fabriek heeft mijn 3.2 uit 1988 een eenvoudig alarm systeem, dat in- / uitgeschakeld wordt met een sleutel schakelaar in de linker deur. De sleutel hiervan heb ik nooit gehad (ik heb de auto bijna 23 jaar geleden gekocht). Dat ding wordt dus al lang niet meer gebruikt, maar ik was eens nieuwsgierig in hoeverre deze nog aangesloten was - dat bleek dus wel het geval.

Het "alarm steuergerät" voorziet in een startblokkering door het onderbreken van de aansturing van het DME relais, en indien het op "scherp" staat gaan de pinkers knipperen en een aparte claxon tetteren bij het openen van één van de deuren of de voorklep.

Ik hou er niet van om zoiets in m'n systeem te hebben als het geen functie meer heeft.
De aan- / uit schakelaar in de deur werkt met 2 verschillende weerstandswaarden, hiermee ziet het steuergerät of het alarm aan of uit moet. Als in deze schakelaar of in het steuergerät door veroudering o.i.d. een fout zou ontstaan dan heb je een probleem.

Om die reden heb ik het systeem permanent buiten werking gezet. Het steuergerät zit onder de parafan, achter het ventilatorhuis. Door de connector los te trekken, en pin 31 en pin 15 door de verbinden is de aansturing van het DME relais gewaarborgd en kan het geen ellende meer veroorzaken. Ik heb de draden losgehaald van de connector en netjes afgewerkt met krimpkous.

Het later ingebouwde Klasse-3 alarm staat hier geheel los van en werkt dus nog gewoon zoals het hoort :-)


Afbeelding
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 jan 2022 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 911 / 3.2 af fabriek alarm afkoppelen
Interessant.
Heb het op mijn ‘87-er 911 en (ook) ‘87-er 944S ook, beide werken nog gewoon. Gebruik het weliswaar nooit maar het functioneert nog als ik dat wil.
Best indrukwekkend eigenlijk, na 35 jaar. Zeker als je bedenkt dat het alarm van mijn 6 maanden oude Taycan al 6 maanden niet (naar behoren) werkt…………


10 jan 2022 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: 911 / 3.2 af fabriek alarm afkoppelen
lindemans schreef:
een eenvoudig alarmsysteem dat in- / uitgeschakeld wordt met een sleutelschakelaar in de linker deur.
Ik heb hetzelfde, alleen werkt dat van mij op het deurslot. Ik heb geen aparte sleutelschakelaar.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


10 jan 2022 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 / 3.2 af fabriek alarm afkoppelen
Het oude alarm systeem is vaak gelijk aan een Bosch Auto Alarm (2)

Er zijn nog sets te koop, dan kan je onderdelen vervangen, inclusief het deurslot met nieuwe sleutels.


11 jan 2022 1:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.