Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 10:43



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
High low converter? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Boxster 986
Dronten
Bericht High low converter?
In de zoektocht naar een andere radio ben ik op een Continental uit gekomen. Deze heeft alles wat ik zou wensen, DAB Bluetooth telefoon en een beetje knappe styling voor een Porsche. Een nadeel, het ding heeft geen line-out.
Nu kan je natuurlijk met een high-low converter een signaal maken voor de org versterker. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het mooiste is natuurlijk een org 1 din PCCM! Wie weet een schade auto waar er een in zit........
Grz Eric.
_________________________________________
Cheap and fast, not reliable.
Reliable and cheap, not fast.
Fast and reliable, not cheap.
Gewoon doen!!


01 maart 2022 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: High low converter?
Zo'n converter heb ik niet zulke goede ervaringen mee, geeft met name een boel ruis en ook kans op stoorsignaal.

Als ik op de Conti site kijk, dan staat er bij een aantal radio's bij dat ze een aux ingang aan de achterkant hebben (CCD uitvoering heeft cd en DAB). Dat is feitelijk een lijn uitgang die je kunt gebruiken (zitten in de iso aansluitingen). 1 nadeel is dat je maar een lijn uitgang voor 2 kanalen krijgt, dus als je m op een 4 kanaals versterker wil aansluiten, dan zul je ze moeten splitten. Maar beter dan een converter te gebruiken.

https://www.continental-automotive.com/ ... en.pdf.pdf


01 maart 2022 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: High low converter?
zag ik vanmorgen.https://www.pff.de/market/entry/16125-porsche-pcm-pcm1-navi-radio-911-996-oder-boxster-986-original/

Wellicht is dit iets

Groet
Hans


01 maart 2022 16:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 986
Dronten
Bericht Re: High low converter?
Dank voor jouw reactie. Ik heb hier ook naar gekeken, op de site van VDO Nederland staat deze beschreven als AUX IN.
De pin out van deze radio is anders dan de “Becker” pin out die wij gewend zijn. De C connector is totaal anders.
Ik heb de vraag over een line out naar VDO gemaild. Ik plaats de reactie hier.
Grz Eric.
_________________________________________
Cheap and fast, not reliable.
Reliable and cheap, not fast.
Fast and reliable, not cheap.
Gewoon doen!!


01 maart 2022 17:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 986
Dronten
Bericht Re: High low converter?
964hans,
Staat idd erg mooi. Niet mijn ding. Porsche Classics heeft een prachtige 1 din met alles. Helaas staat er Porsche op, met bijbehorende prijs.
Grz Eric.
_________________________________________
Cheap and fast, not reliable.
Reliable and cheap, not fast.
Fast and reliable, not cheap.
Gewoon doen!!


01 maart 2022 17:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: High low converter?
Ik heb ook naar een Continental radio gekeken voor mijn 993 met Nokia versterker. Dat gaat dus ook niet. Bij BergvillFX wordt een setje aangeboden waarmee ik de Conti in de 993 zou kunnen monteren. Misschien zou je dat kunnen gebruiken. Volgens mij is dat hier ook al een keer voorbij gekomen toen ik ermee aan de gang ging. Het was wel prijzig voor een paar draadjes...................Ik heb dus maar gekozen voor een ouwe Blaupunkt uit de tijd van mijn auto. Daarmee werkt het wel, maar helaas zonder SD-card of USB. Keuzes, keuzes :D


01 maart 2022 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: High low converter?
eric-986 schreef:
Dank voor jouw reactie. Ik heb hier ook naar gekeken, op de site van VDO Nederland staat deze beschreven als AUX IN.
Grz Eric.


Je hebt helemaal gelijk helaas… het is idd een input en geen output.


01 maart 2022 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: High low converter?
eric-986 schreef:
In de zoektocht naar een andere radio ben ik op een Continental uit gekomen. Deze heeft alles wat ik zou wensen, DAB Bluetooth telefoon en een beetje knappe styling voor een Porsche. Een nadeel, het ding heeft geen line-out.
Nu kan je natuurlijk met een high-low converter een signaal maken voor de org versterker. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het mooiste is natuurlijk een org 1 din PCCM! Wie weet een schade auto waar er een in zit........
Grz Eric.


Mijn ervaring is dat een High-Low converter prima werkt. Het is een passief component die zelf geen storing kan introduceren. Je neemt alleen wat vervorming mee van de versterkingsstap in de radio die niet nodig was. Bouw de converter in bij de versterker dan worden eventueel opgepikte storingen ook mee verzwakt. Verder voorkom je veel storingen door alle componenten van de installatie aan hetzelfde aardpunt te leggen. Succes


01 maart 2022 20:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 986
Dronten
Bericht Re: High low converter?
Vanmiddag reactie van VDO, kort maar duidelijk, er zit geen line out op onze radio’s.
Duidelijk.. Dan is er dus de keuze, een high low converter of nieuwe bedrading naar de speakers.....
_________________________________________
Cheap and fast, not reliable.
Reliable and cheap, not fast.
Fast and reliable, not cheap.
Gewoon doen!!


02 maart 2022 23:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.