Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 10:38



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Accu/power booster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Accu/power booster
Beste medeforummers,
Vandaag wilde ik op deze mooie zonnige paasdag en mijn verjaardag lekker met de 964 gaan toeren maar helaas accu dood. Nu heb ik en een hoofdstroomschakelaar die ik altij uit zet als ik de P parkeer en een druppellader. Maar de garage waar de P staat heeft geen 24/7 stroom alleen als licht aan gaat bij beweging en dat is waarschijnlijk niet genoeg om te druppelen. Ik sta te ver van een kant voor een zonnepaneel dus de opties worden minder en minder. 1 vd opties is natuurlijk om meer te gaan rijden, dat ga ik ook proberen (de P heeft nu ruim 8mndn stilgestaan) en de andere is een accu/powerbooster. Die kan ik dan thuis opladen en meenemen naar de P als ik wil gaan rijden.
Dus nu de vraag welke??? Als ik nl het welbekende internet op ga dan wordt het iets met bomen,bos en niet zien.
Dus hellup!!!
Dank!!!
Gr pp964c2


17 apr 2022 13:54
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bericht Re: Accu/power booster
Als je zo lang de auto niet gebruikt en een druppellader op de auto niet lukt. Dan zou ik de accu demonteren en deze thuis aan de druppellader zetten. De accu gaat anders maar kort mee. Een accubooster die weinig gebruikt wordt lijkt me ook geen fijne oplossing. De auto meer gebruiken is dan altijd een goed idee.

Als de periodes minder lang zijn zou ik een accubooster gebruiken. (Bv in de winter demonteren en in de zomer de accubooster als reserve gebruiken)


17 apr 2022 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Accu/power booster
Accu demonteren zou ik ook voor gaan. Dan weet je zeker dat ie straks weer start en net zo belangrijk, de accu houd je zo goed. Accu laten leeglopen en dan met een booster weer tot leven brengen is niet bevordelijk voor de accu.

Enige nadeel van loskoppelen en accu eruit halen, is dat je daarna of de kofferklep op de half open stand moet houden of de kofferklep moet openen met de procedure voor een lege accu. Beide te doen, maar als de P in een openbare garage staat zou ik gaan voor de tweede optie.

Succes en gefeliciteerd, mooie dag om jarig te zijn


17 apr 2022 14:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Accu/power booster
mark996 schreef:
Enige nadeel van loskoppelen en accu eruit halen, is dat je daarna of de kofferklep op de half open stand moet houden of de kofferklep moet openen met de procedure voor een lege accu.


964 heeft gewoon een hendel in de linker footwell met een ontgrendelingskabel daar aan vast ;)

Ik ga er vanuit dat TS zonder accuspanning z’n portier kan openen ….. dat was bijv. bij m’n 968 niet zo :?
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


17 apr 2022 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Accu/power booster
Dank voor tips. Et wordt nu een nieuwe accu geplaatst en dan ga ik idd in winter accu eruithalen en thuis druppelen. In zomer elke maand maar ff checken en klep kan idd met hendel open. Doordat hoofdstroom eraf is zijn deuren niet op slot en kan ik klep openen, die toch al openstaat vanwege draad druppellader.
Tis geen openbare garage maar alleen voor abonn houders met 24/7 toegang met persoonlijke pas.


17 apr 2022 15:01
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Accu/power booster
pp964c2 schreef:
Doordat hoofdstroom eraf is zijn deuren niet op slot en kan ik klep openen, die toch al openstaat vanwege draad druppellader. .


De 964 deuren moeten ook mechanisch open kunnen met de sleutel .... je kan dus :arrow:

  • Het kofferdeksel open zetten
  • De deuren afsluiten met de AB
  • Accu loskoppelen
  • Nu proberen of je de deuren met de sleutel open krijgt - én als dat lukt ...
  • Accu even aansluiten
  • deuren weer op slot met de AB
  • Accu loskoppelen en uit de kofferruimte halen
  • Kofferdeksel sluiten.

:idea:


17 apr 2022 15:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Accu/power booster
Nieuwe accu erin, starten lopen. Garage wel vol met witte rook, geen nieuwe paus. Maar na ruim 7 maanden stilstand is dat we te verwachten. Rondje westland gereden, trillingen weg en rook ook.
Morgen nieuwe poging om in twente de sagenlandroute te rijden :-)


17 apr 2022 16:36
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Accu/power booster
Gefeliciteerd nog. Leuk cadeautje voor jezelf, zo'n nieuwe accu :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 apr 2022 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Accu/power booster
Dank je. En als je niets weet te vragen dan komt er zomaar een oplossing :-).


17 apr 2022 18:45
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Accu/power booster
Als je nog een handzame booster zoekt, ik heb deze Tacklife: https://www.bootman.nl/tacklife-t8-max-startbooster

Ontzettend fijn ding, mooi compact. En startvermogen is echt goed, de Panamera Turbo start meteen, maar ook zware diesels geen probleem.


18 apr 2022 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Accu/power booster
DennisvdB schreef:
Als je nog een handzame booster zoekt, ik heb deze Tacklife: https://www.bootman.nl/tacklife-t8-max-startbooster

Ontzettend fijn ding, mooi compact. En startvermogen is echt goed, de Panamera Turbo start meteen, maar ook zware diesels geen probleem.


Dank voor de tip. Hou het in gedachten.
Vandaag heerlijk wezen toeren in twente, sagenlandroute. Leuke weggetjes en dorpen en dan ook nog mooi weer.
De 964 deed het perfect dus in de zomer wat regelmatiger rijden en in winter idd accu eruit en thuis aan druppellader


18 apr 2022 18:12
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Accu/power booster
DennisvdB schreef:
.....de Panamera Turbo start meteen...........


En dat terwijl ze op de site aangeven dat het apparaat voor auto's tot 200pk is :shock: .

Vraagje:
Weet iemand waarom de leverancier dat er bij zet? Dat auto's met meer vermogen een grotere/zwaardere accu en dynamo hebben is logisch, maar er is toch geen link/verhouding tussen motorvermogen en capaciteit accu?
De 540A en de piek van 2000A is toch veel belangrijker?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


18 apr 2022 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Accu/power booster
Ik heb er op Amazon een paar bekeken en daar stond bij dat het voor motoren tot zoveel liter was,en dan een ander aantal liters voor dieselmotoren, lijkt mij ook handiger dan het aantal PKs, bij mijn Camaro persten ze in de oliecrisis tijd ook maar 147pk ofzo uit het blok, maar blijft toch een 5,7liter 8 cilinder die rondgedraaid moet worden


18 apr 2022 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Accu/power booster
Brulaap schreef:
DennisvdB schreef:
.....de Panamera Turbo start meteen...........


En dat terwijl ze op de site aangeven dat het apparaat voor auto's tot 200pk is :shock: .

Vraagje:
Weet iemand waarom de leverancier dat er bij zet? Dat auto's met meer vermogen een grotere/zwaardere accu en dynamo hebben is logisch, maar er is toch geen link/verhouding tussen motorvermogen en capaciteit accu?
De 540A en de piek van 2000A is toch veel belangrijker?


Dat zal voor een leek beter uit te leggen zijn. De meesten rijden ook geen zware V8 haha.

Maar goed, hij doet zeer goed zijn werk. Heb voor aanschaf ook Amerikaanse reviews gelezen en die waren ook positief ondanks zware V8’en dus ik wist dat het gewoon kan.


18 apr 2022 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Accu/power booster
DennisvdB schreef:
Als je nog een handzame booster zoekt, ik heb deze Tacklife: https://www.bootman.nl/tacklife-t8-max-startbooster

Ontzettend fijn ding, mooi compact. En startvermogen is echt goed, de Panamera Turbo start meteen, maar ook zware diesels geen probleem.


Dennis: er staat in de spec dat de booster voor auto’s is tot 200pk. De 964 heeft 250 pk. Gaat dat dan wel lukken?


19 apr 2022 20:51
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Accu/power booster
Ik zal mezelf nog eens quoten dan....

"En startvermogen is echt goed, de Panamera Turbo start meteen, maar ook zware diesels geen probleem."

Turbo heeft 500 PK en een 4.8 V8. Dus ja, dat is geen enkel probleem.
Als ze slim zijn halen ze die 200pk uit de beschrijving, want dat schrikt veel mensen af.


19 apr 2022 21:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Accu/power booster
DennisvdB schreef:
Als ze slim zijn halen ze die 200pk uit de beschrijving, want dat schrikt veel mensen af.


Dan regent het vast klachten van mensen die hun auto niet gestart krijgen.

Atmosferische motor met meer dan 200 Pk is wellicht moeilijker te starten dan een motor die z’n vermogen uit één of meerdere turbo’s haalt :idea:


20 apr 2022 2:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Accu/power booster
Olaf schreef:
DennisvdB schreef:
Als ze slim zijn halen ze die 200pk uit de beschrijving, want dat schrikt veel mensen af.


Dan regent het vast klachten van mensen die hun auto niet gestart krijgen.

Atmosferische motor met meer dan 200 Pk is wellicht moeilijker te starten dan een motor die z’n vermogen uit één of meerdere turbo’s haalt :idea:


Maar het gaat toch om het ampèrage (540A; piek 2000A) dat het apparaat kan leveren? Als dat meer is dan de stroomsterkte van je accu dan werkt het toch altijd? En of de motor nou 100pk, 500pk, turbo wel of niet heeft is toch niet relevant?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


20 apr 2022 8:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Accu/power booster
Mocht je nog geen booster gekocht hebben, dan kan ik je deze aanraden.
Persoonlijk erg onder de indruk hoe vaak dat je kunt starten zonder de booster bij te laden. Tevens ook makkelijk te gebruiken voor andere dingen. Erg makkelijk en compact (keurig verpakt in een hoes met alle accessoires)
https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-mo ... p100337742


20 apr 2022 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Accu/power booster
In Duits maar ook relevant voor jouw garage daar er geen WCD aanwezig is:
https://www.youtube.com/watch?v=WYeskNVgZqg


20 apr 2022 15:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Accu/power booster
Brulaap schreef:
Maar het gaat toch om het ampèrage (540A; piek 2000A) dat het apparaat kan leveren? Als dat meer is dan de stroomsterkte van je accu dan werkt het toch altijd? En of de motor nou 100pk, 500pk, turbo wel of niet heeft is toch niet relevant?


Het gaat eigenlijk om de start-accu die je in de auto hebt …. en dan zal MI een atmosferische 200 Pk + motor een grotere startcapaciteit hebben dan een motortje dat z’n 200 Pk + uit een of meerdere haalt…..


20 apr 2022 17:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Accu/power booster
Olaf schreef:
Het gaat eigenlijk om de start-accu die je in de auto hebt …..


Precies wat in mijn 2e zin staat :D :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


20 apr 2022 21:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Accu/power booster
Ik kan je deze aanbevelen:

Afbeelding

Echt een geweldig apparaat. :thumleft:
Al veel auto's mee gestart, en is zelfs na 2 maanden nog helemaal vol.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 apr 2022 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Accu/power booster
Ronaldo schreef:
Ik kan je deze aanbevelen:


Echt een geweldig apparaat. :thumleft:
Al veel auto's mee gestart, en is zelfs na 2 maanden nog helemaal vol.



Eens! Ik heb een zware uitvoering hiervan, de Noco Boost Pro. Deze kan zelfs 5.7 Hemi's en ook G55 AMG's (5.5 SC) aan, waarbij de accu van de G zelfs volledig overleden was. Echt een ultiem ding.

Afbeelding


https://www.acculaders.nl/noco-genius-g ... 3000a.html
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


21 apr 2022 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Accu/power booster
Mannen, wat een tips allemaal :-). Dank daarvoor. Dat wordt nog lastig kiezen.
Ik laat weten waarop de keuze uiteindelijk is gevallen.
Gr pp


21 apr 2022 16:22
Profiel Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.