Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 13:55



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Alarm 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Alarm 964
Als ik de wagen op slot doe begint na ongeveer een kwartier het alarm af te gaan. Het stopt na een tijdje en na ongeveer terug een kwartier begint het spel opnieuw te loeien. Knap vervelend. Hoe kan ik dit oplossen?


12 mei 2022 8:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Alarm 964
Uitzoeken wat het probleem is. Waarschijnlijk kapotte sensor. Of misschien accu niet goed meer?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


12 mei 2022 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Alarm 964
Nieuwe batterij 8 weken geleden.

Heeft het origineel fabriekslalarm onder passagierszetel met code 928 618 260 00


12 mei 2022 10:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Alarm 964
Stom verhaal maar ik heb dat ooit bij de 964 gehad. Ik had een stinger in de asbak gemonteerd en het binnenbakje van de asbak eruit gehaald. Dat is onder de stoel terecht gekomen (nooit gemerkt) en toen ik op een gegeven moment de stoel verschoof heeft die ^#*@%#$(! asbak de hellingshoeksensor van mijn alarm verbogen. Waardoor de auto af en toe dacht dat hij werd weggesleept en spontaan ging loeien....

Je weet maar nooit. Vandaar dat ik hem ff met je deel.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 mei 2022 10:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Alarm 964
Onlangs de radio er uit gehad?


12 mei 2022 12:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Alarm 964
Alarm zit blijkbaar op kofferdeksels, deuren, handschoenkastje en de radio.
De radio is geen originele, een Pioneer met afneembaar front.

Wat heb ik getest tot nu
- drukcontact in voorste koffer
- drukcontact in het handschoenkastje, dit was licht geoxideerd.
- het frontpaneel van de radio er af genomen.

Toen ik het frontpaneel verwijderd heb, heb ik de auto terug gesloten en kreeg ik geen alarm meer (30 minuten gewacht). Om zeker te zijn dat het de radio was heb ik het frontpaneel terug geplaatst, deuren gesloten en na 1,5 minuten terug alarm. Dus dacht ik het opgelost te hebben.

Maar niets is minder waar want toen ik het frontpaneel terug wegnam en de deuren sloot, ging hij na een 2 tal minuten terug in alarm.
Daarna deur geopend en alarm gestopt en dan onmiddellijk terug de deuren gesloten. Toen bleef het alarm uit gedurende 33 minuten, en toen begon het terug te loeien.

Dus er zit geen logica in het aanspringen van het alarm.

Eigenlijk hoef ik geen alarm, is er geen mogelijkheid om dit met een bypas te omzeilen?


12 mei 2022 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Alarm 964
Gisteren de 964 laten uitlezen en blijkbaar zit de storing op de radio. 10 keer foutmelding alarm radio. Blijkbaar zit er op de slede van de radio een soort van isolatiecontact dat, als dit onderbroken wordt door de radio er uit te trekken het alarm activeert. Echter ik zie nergens zo'n contact met een eventuele verbinding.

Maar vermits dit een aftermarket radio was van Pioneer en vermits ik liever het geluid van mijn motor door de Cup Rohr hoor :mrgreen: heb ik de radio er uit gesloopt.

Ik heb de wagen nu op slot gedaan en de timer opgezet. Afwachten of het opgelost is.

By the way, ik vind nergens de alarmmodule zoals hieronder afgebeeld. Niet achter handschoenkastje, en niet in de kofferruimte aan het rechterscharnierpunt. Dat zijn de locaties die ik op het net vind.

voorbeeldfoto, niet mijn wagen.

80339

Waar zit die sucker eigenlijk.

(De module zit onder de passagierszetel, die heb ik gezien, maar ik bedoel de alarmmodule)


13 mei 2022 11:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Alarm 964
Zoek ff achter de radio naar een los stekkertje ... dit stekkertje komt los als de originele radio "uitgebouwd" wordt ... en laat dan (als het goed is) het alarm af gaan ...


13 mei 2022 13:44
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.