Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 3:18



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Panamera 2014 airco werkt niet bij lege hybride accu 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Panamera 2014 airco werkt niet bij lege hybride accu
Hoi,

De airco in mijn 2014 Panamera doet het niet als ik een lege hybride accu heb.
Punt is dus dat als ik dan een parkeerplaats zoek op lage snelheid. Het systeem doet dat elektrisch totdat de accu echt leeg is. Als ik dan na een warme dag wegrijd dan doet de airco het niet en dat is toch wel erg warm.

Als ik dan een stukje gereden heb en de accu heeft wat lading dan gaat het prima. Of als ik de accu niet compleet leeggereden heb ook. Maar ja, dat vergeet ik soms en het was vandaag wel weer lekker bakken bij het instappen.

Is dit bekend gedrag of hoort dit niet?

MAG,
Milo


11 jun 2022 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
Gewoon de accu niet geheel leegrijden. Iets anders is er niet.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


12 jun 2022 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
Zal toch slimmer van Porsche mogen…… :?:

Mijn Lexus hybride electronica zorgt ervoor dat de hybride accu nooit onder 30% ofzo ontladen wordt, en ook niet boven de 70% uitkomt.

Vandaar de garantie tot 15 jaar….en airco doet het onder alle omstandigheden uitstekend.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


12 jun 2022 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
Dat zou dus betekenen dat de airco niet aangedreven word op een pomp via een riem bij de motor?
Maar dat de airco elektrische word aangedreven.
In dat geval kan de airco niet werken bij een lege accu. Dus hoort het gewoon zo. Niet leeg rijden dus.


12 jun 2022 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
Hoe zit dat in een Panamera? Zit er ook een ouderwetse alternator in?
Zo eentje die 100 ampere levert of zo?
Dan zou na het starten van de motor toch al vrij snel stroom beschikbaar moeten zijn voor de airco lijkt me.
Kun je de motor überhaupt stationair laten draaien of wil de auto dat niet?
Hoe lang duurt het na het starten tot er stroom is voor de airco?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


12 jun 2022 23:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Panamera 2014 airco werkt niet bij lege hybride accu
Aircopomp bij een Hybride wordt (blijkbaar) aangedreven door de elektromotor .... niet alleen bij de Hybride Panamindra :wink:

Google die in 2014 al schreef:
Most of the newer hybrids have changed to an inverter compressor, which is a high-voltage electrical motor. The motor runs on high-voltage AC supplied by the A/C inverter located in the inverter or affixed to the A/C compressor itself, so compressor operation does not depend on the engine


13 jun 2022 8:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
Dial_888 schreef:
Zal toch slimmer van Porsche mogen…… :?:

Mijn Lexus hybride electronica zorgt ervoor dat de hybride accu nooit onder 30% ofzo ontladen wordt, en ook niet boven de 70% uitkomt.

Vandaar de garantie tot 15 jaar….en airco doet het onder alle omstandigheden uitstekend.

Inderdaad, het lijkt me wel gek dat Porsche dit niet zou voorzien hebben.
Kan er misschien een bug zijn in de deze Panamera die er voor zorgt dat de accu volledig ontladen kan worden?


13 jun 2022 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
Dial_888 schreef:
Zal toch slimmer van Porsche mogen…… :?:

Mijn Lexus hybride electronica zorgt ervoor dat de hybride accu nooit onder 30% ofzo ontladen wordt, en ook niet boven de 70% uitkomt.


Dat is lekker handig dat je feitelijk maar 40% van de capaciteit kan gebruiken en 100% gewicht daarvan mag meezeulen :shock:
De Panamera kan is leegrijden tot 0% en opladen tot 100% (ook tijdens het rijden).

Bij de huidige generatie Panamera kan de airco met een timer aangezet worden. De accu moet daarvoor +20% hebben. Ideaal in de winter; nooit meer ruitenkrabben. :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 jun 2022 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Panamera 2014 airco werkt niet bij lege hybride accu
Meestal zijn dat volgens mij ingebakken limieten die de software voor je verdoezelt, dus als je auto je vertelt dat ie 0% heeft heeft ie eigenlijk nog wat procenten en als ie je vertelt dat je 100% hebt is de batterij niet echt 100% vol.


13 jun 2022 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
Brulaap schreef:
De Panamera kan is leegrijden tot 0% en opladen tot 100% (ook tijdens het rijden).

Tenzij er een LFP batterij in zit, is het echt niet wenselijk om tot 0% en in mindere mate tot 100% te gaan hoor.
Ik denk ook niet dat je echt tot 0% kan gaan in de Porsche.

Dat er 0% op je scherm staat, hoeft nog niet te betekenen dat de batterij effectief op 0% staat.
Beetje zoals je tank, die is ook niet leeg (behalve bij Mercedes :evil: ) als het wijzertje op 0 staat.
Met als verschil dat je nog mag verder rijden tot de tank leeg is, terwijl de software gaat voorkomen dat je batterij effectief naar 0% gaat.


13 jun 2022 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Panamera 2014 airco werkt niet bij lege hybride accu
Kortom: je kan gewoon doorrijden tot het display 0% aangeeft (overkomt mij ook wel eens) :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 jun 2022 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Panamera 2014 airco werkt niet bij lege hybride accu
Zodra ik ga rijden en dan vooral een beetje snelheid dan is het snel weer voor elkaar maar toch niet fijn. Ik probeer er idd voor te zorgen dat de accu niet helemaal leeg gaat maar dat valt niet altijd mee. Punt is dat e-charging en plus mode niet samen gaan. Dus als ik in plus wil dan wordt de accu minimaal opgeladen.

De airco doet het ook als de motor niet aan staat dus ik neem aan dat er een losse warmtepomp in zit voor verwarmen en koelen die dan op de rijaccu draait.

Fancy spul allemaal maar ook weer niet helemaal handig. Toch maar even de garage vragen of dit klopt.


13 jun 2022 22:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Panamera 2014 airco werkt niet bij lege hybride accu
Clueless schreef:
De airco doet het ook als de motor niet aan staat dus ik neem aan dat er een losse warmtepomp in zit voor verwarmen en koelen die dan op de rijaccu draait..


:? :arrow:


Ik die hierboven quote wat Google al in 2014 schreef:
Most of the newer hybrids have changed to an inverter compressor, which is a high-voltage electrical motor. The motor runs on high-voltage AC supplied by the A/C inverter located in the inverter or affixed to the A/C compressor itself, so compressor operation does not depend on the engine


Ik denk toch echt dat je niet én hebt, maar of .... :wink:


13 jun 2022 23:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Panamera 2014 airco met lege hybride accu
anton964 schreef:
Dat zou dus betekenen dat de airco niet aangedreven word op een pomp via een riem bij de motor?
Maar dat de airco elektrische word aangedreven.
In dat geval kan de airco niet werken bij een lege accu. Dus hoort het gewoon zo. Niet leeg rijden dus.

Klopt, draait op een elektromotor gevoed uit de aandrijfaccu. Elecktronica (computer) regelt SOC verder en ik heb als bestuurder geen grip op, behalve de temperatuur instelling…. :mrgreen:

Op het display zie ik in stadsverkeer van bijna leeg tot vol maar in werkelijkheid is dat 30-70%, en wat ik gelezen heb de ideale SOC voor maximale levensduur vh aandrijfaccu.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


14 jun 2022 8:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.