Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:44



Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
PCCM + voor 997/987 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Vandaag PCCM laten installeren in mijn Cayman S. Het is nog beter dan ik had verwacht, het ziet er echt strak uit!
Ik heb tot nu toe 1 probleem dat ik niet opgelost krijg: ik krijg op FM-frequentie geen enkele zender te zien in de lijst. Met handmatig zoeken hoor ik ook niets, ja soms hééél in de verte hoor ik wat. Maar geen duidelijke zender te horen, ook niet als ik naar frequenties ga waarop in mijn buurt radiozenders zouden moeten uitzenden zoals bijv 538

Iemand een idee hoe dat op te lossen? DAB+ doet het wel..
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


09 jun 2023 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Terug naar de installateur


09 jun 2023 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Klinkt als antenne niet goed aangesloten


09 jun 2023 19:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Had de hoop dat nog iemand een gouden tip had om dat te voorkomen en dat het gewoon aan mij of aan een instelling zou liggen.. :?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


10 jun 2023 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Heeft de installateur de Diversity Unit wel vervangen door de meegeleverde overbrugging?


10 jun 2023 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Dat mag ik wel hopen; het is bij een Porsche Center gedaan..
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


12 jun 2023 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Andere vraag:
* ik heb mijn IPhone gekoppeld aan de PCCM Plus via Bluetooth. Als ik mensen bel, dan hoor ik hen wel praten maar zij mij niet? Iemand dat probleem al gehad ?
* en als ik mijn IPhone via de kabel verbind dan heb ik CarPlay, maar word de BT-connectie verbroken. Kun je dan niet meer bellen op die manier?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


12 jun 2023 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Ik heb gelezen dat je kunt switchen tussen de interne en externe microfoon. Misschien staat hij ingesteld op 'extern' maar is deze niet aangesloten?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


13 jun 2023 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
mbembe schreef:
Andere vraag:

* en als ik mijn IPhone via de kabel verbind dan heb ik CarPlay, maar word de BT-connectie verbroken. Kun je dan niet meer bellen op die manier?

Zo werkt dat exact in mijn normale auto.
Bij verbinding met carplay is het ook bellen via carplay. Ga je naar BT dan zet die carplay uit en ben je normaal (BT) met de auto verbonden.
Of de porsche met die configuratie exact hetzelfde werkt zou mij niet verbazen.


13 jun 2023 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Ah oké dat ben ik dan niet gewend, nou alleen nog zien op te lossen dat ze mij ook kunnen horen. Ik heb zowel microfoon intern als extern geprobeerd, maar resultaat blijft dat de ander mij niet kan horen
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 jun 2023 19:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Update: telefoon werkt wel maar men hoort mij amper, daar zit dus het probleem. Die ga ik dus maar voorleggen aan PGZ. Bellen via BT of CarPlay maakt geen verschil
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 jun 2023 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en een Aliexpress radio in de 987 gezet. De originele gaat in de kast zodat ik altijd nog terug kan.

Inbouw ging relatief eenvoudig. Enkel de bedrading van de Bose unit/omvormer/dinges moest gesoldeerd worden. Deze heb ik aan de kabelboom van de Aliexpress radio gemaakt zodat originele kabelboom ongewijzigd en origineel blijft.

De MagSafe lader van de iPhone aangesloten op 1 van de vrije USB kabels (moest wel een verloop kopen van USB A naar USB C) maar deze werkt nu ook.

Kleur van de verlichting kun je naar eigen hand instellen. Komt nu aardig overeen met de overige knoppen, echter nog wat te fel. Daar wil ik nog een keer naar kijken.

Eerste indruk is goed. FM ontvangst in garage is goed (hoewel ik die straks niet veel zal gebruiken). Ben geen Android man dus wel even zoeken hoe te installeren en verwijderen van apps. In de garage is de radio op wifi netwerk van huis aangesloten zodat installatie en updates prima gaan. Kan een SIM op de radio aansluiten maar daar zie ik het nut niet van in.

Voor het bellen heb ik de microfoon die in stuurkolom zit niet aangesloten. Die maakt naar wat ik heb gelezen ruzie met de microfoon in de radio. Bellen is voor noodgevallen dus zal zijn werk denk ik prima doen.

AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


23 dec 2023 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Ben benieuwd of jouw radio goed de frequenties blijft volgen als je door Nederland rijdt.
Dus of RDS het goed doet, bij mij werkt dat niet en moet ik af en toe met de hand de frequentie aanpassen.
En de knopjes onderaan doen bij mij niet wat het icoontje erop aangeeft. Maar iets compleet anders :-)


23 dec 2023 23:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: PCCM + voor 997/987
Zal daar in het voorjaar op letten. Maar ook met de oude PCM had ik de radio niet veel aan staan dus weet niet of ik het ga merken.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 dec 2023 10:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.