Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:02



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Startmotor gaat niet rond 924 '77 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 924 Porsche 944 Porsche 928 Porsche 911G Wtl Mercedes c219 cls500 Mercedes ML420cdi Porsche Panamera turbo 970
Nordrhein-Westfalen
Bericht Startmotor gaat niet rond 924 '77
Beste lezer,

Ik heb een probleem met een 924 van 1977. De startmotor gaat niet rond terwijl ik overal 12v op heb staan. Als ik de startmotor apart test of handmatig doorverbind dan functioneert hij wel. Contactslot functioneert ook. De kabelboom is vernieuwd maar is zelf gemaakt. De Accu is ook even om te testen een met minder ampere (43amp.) Zou het kunnen dat er bij het maken van de kabelboom te dunne kabels zijn gebruikt waardoor niet genoeg stroom naar de startmotor komt? Of kan de accu met minder ampere ook zorgen dat de startmotor niet rondgaat.
Alvast bedankt.


01 jul 2022 17:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Startmotor gaat niet rond 924 '77
Stroom door de kabelboom?
Meestal gaat de motorstroom door een aparte superdikke kabel, van de accu of de dynamo direct naar de startmotor. En er is een dun kabeltje dat het relais op de startmotor aanstuurt.
Een goede volle accu van 43 Ah lijkt me wel groot genoeg.
Geeft de startmotor wel een stevige klik als je start?
Zorg er voor dat de elektrische verbindingen van de accu met de auto goed zijn. Er moet misschien wel 200 ampere doorheen met starten.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


02 jul 2022 1:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 924 Porsche 944 Porsche 928 Porsche 911G Wtl Mercedes c219 cls500 Mercedes ML420cdi Porsche Panamera turbo 970
Nordrhein-Westfalen
Bericht Re: Startmotor gaat niet rond 924 '77
Startmotor geeft niet de harde klik die je normaal hoort. Als ik handmatig verbind hoor je de klik wel en gaat hij ook rond.
Vandaar dat ik dacht dat de solenoïde te weinig stroom krijgt.


02 jul 2022 12:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Startmotor gaat niet rond 924 '77
Aangezien het wel werkt als je handmatig doorverbindt vallen accu en verbindingen als oorzaak van het probleem af.
Als de solenoïde te weinig spanning krijgt dan moet dat meetbaar zijn. Hoe hoog is de spanning op de solenoïde tijdens starten?

Ik heb hier een schema van een oude Volkswagen (1975). De startmotor is bekabeld met 16 mm^2 en de solenoïde met 4 mm^2. Dus die laatste is echt ook wel dik.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


02 jul 2022 13:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Startmotor gaat niet rond 924 '77
Klinkt stom maar zit de aardekabel goed vast aan het motorblok en het chassis ?
Heb dit zelf wel eens gehad en gaat hij via andere kanalen aarde zoeken, meest de gaskabel :?
Ook de aansluiting van de kabel aan het oog kan loslaten.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


02 jul 2022 13:30
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Startmotor gaat niet rond 924 '77
De kabel voor de starter en dynamo gaan heel vaak kapot omdat ze pal naast de uitlaatspruitstuk lopen. Als de tips van hierboven niet helpen, zou je ik je willen adviseren een nieuwe kabelboom te bestelen bij Kroon of Beek Classic Wire. Allebei goeie adressen, ik heb zelf een voorkeur voor Kroon omdat ze geweldige service levert.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 jul 2022 17:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 924 Porsche 944 Porsche 928 Porsche 911G Wtl Mercedes c219 cls500 Mercedes ML420cdi Porsche Panamera turbo 970
Nordrhein-Westfalen
Bericht Re: Startmotor gaat niet rond 924 '77
Het probleem is dat de kabelboom naar starter en dynamo nog 100% in orde is. Ik heb verder geen slechte massa. Contactslot schakelt ook. Ik heb alleen het probleem nu dat ik als ik contact inschakel er al 12v op de kabel vanuit het contactslot heb staan. Ik denk een kabelbreuk ofzo in de kabel vanuit de zekeringskast. Het rare is dat al is er 12v bij de solenoide, dat de motor nogsteeds niet draait terwijl de startmotor in orde is


04 jul 2022 17:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.