Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:31



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Luidsprekerkabel naar voorportier van Carrera 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Past: 2007 911 C2S Coupe & 1973 911T Targa Present: 1987 Carrera 3.2 Coupe
Bericht Luidsprekerkabel naar voorportier van Carrera 3.2
Goeieavond!

De luidspreker in de linker voordeur van mijn 1987 Carrera 3.2 doet het niet. Heel soms, op lange ritten, wil er plotseling nog wel eens wat muziek uitkomen maar normaal gesproken niet. Het ligt niet aan de radio.

Ik heb de bedrading doorgemeten, en geconcludeerd dat 1 van de 2 draadjes geen continuiteit heeft. Ik vermoed dat dat draadje intern gebroken is in de buurt van de doorvoer van body naar deur. Ik kan het slecht zien, maar de rubber bescherming van die doorvoer is stuk en je kan enkele draadjes zien. Die zien er op zich wel goed uit, maar er is geen ruimte om het van dichtbij te bekijken.

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een nieuwe kabel te trekken naar de deur, zonder de deur te hoeven verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee?

mvg
RB


03 jul 2022 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Luidsprekerkabel naar voorportier van Carrera 3.2
Geen ervaring mee maar ik zou zeggen dat als er een beetje beweging in zit je de oude voor de doorvoer doorknipt, solderen aan de nieuwe en dan de nieuwe er aan de oude doorheen zou moeten kunnen trekken.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


03 jul 2022 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Luidsprekerkabel naar voorportier van Carrera 3.2
Grote kans dat het probleem zit in de verbinding van de 2 kabelschoentjes (uiteinden van de kabels) op de luidsprekers.
Erg onwaarschijnlijk dat het halverwege de kabel ergens fout zit.

Idealiter schoonmaken / heen en weer schuiven van de connector en kijken of hij het dan wel doet, vervolgens direct op de luidspreker solderen, of verder zoeken...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 jul 2022 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Luidsprekerkabel naar voorportier van Carrera 3.2
Nou, toevallig nu met de deurmechanisme van mijn 3.2 bezig….en wat Lindemans schrijft die kabelschoentjes aan de luidsprekerzijde zijn fragiel. Ik kon ze losjes van de luidsprekerlipjes afschuiven. Solderen is een betere optie… :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


04 jul 2022 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Luidsprekerkabel naar voorportier van Carrera 3.2
Dial_888 schreef:
Ik kon ze losjes van de luidsprekerlipjes afschuiven.
Kabelschoentje met een tang met beleid iets samenknijpen en weer vastduwen :salut:

RenBen schreef:
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een nieuwe kabel te trekken naar de deur, zonder de deur te hoeven verwijderen.
Nee dat kan niet. Je moet de hele auto tot en met het laatste schroefje uit elkaar draaien als je een nieuwe speakerkabel wil ;)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


04 jul 2022 12:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RubenR6


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.