Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 17:34



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
verlichting schakelaars CCU 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht verlichting schakelaars CCU
In een ander topic had ik al verteld over de airco die alleen maar met horten en stoten werkte. Was al met al een kwestie van de schakelaar die niet lekker werkte. Dat is nu prima voor elkaar.
Bij het uit elkaar halen van de CCU zag ik dat er kleine lampjes zitten in de knoppen van de CCU.
In elke knop zitten twee lampjes. 1 voor de aanduiding dat er is ingeschakeld en 1 voor de verlichting. Een paar van die lampjes in diverse knoppen van de CCU doen het niet meer. Wat zijn dat voor ieniemini lampjes? Waar kan ik die verkrijgen? In de PET staat alleen maar de hele CCU, maar geen losse onderdelen daarvoor. Ik kan me herinneren dat daar al eens iets over geschreven is hier, maar volgens mij ging dat over de lampjes in de schakelaars van de middenconsole die dan werden vervangen door ledjes. Of zijn dat dezelfde? Er zal hier vast wel iemand aleens die lampjes vervangen hebben :D

Afbeelding


16 sep 2022 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
Een oplossing voor de lampjes weet ik niet maar wat was er juist aan de hand met de airco en hoe heb je dit opgelost? Een vriend zijn 964 airco werkt ook soms niet en na het ding een tik te geven doet ie het dan wel.


16 sep 2022 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
We, dwz mijn electrische maatje en ik hebben de unit uit elkaar gehaald om te zien of we hem al hadden aangepast vwb de inschakeltijd van de ventilator van de oliekoeler. Daarbij hebben we zover mogelijk de unit uit elkaar gehaald en knopjes losgemaakt, pennetjes "verbogen", gereinigd en dat soort zaken. Geen idee, waarom de airco nu goed werkt, maar ik vermoed dat het gerommel aan de schakelaar gewerkt heeft. Het was ook echt voor mij de enige oorzaak. Volgens mij kun je bij BervillFx nieuwe schakelaars kopen.


16 sep 2022 18:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
Zoiets als vervanger……

https://rennlist.com/forums/964-forum/1 ... 993-a.html
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 sep 2022 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
@Dial_888.
Nee, dit zijn ze niet. Dit zijn de lampjes die het paneel verlichten. Xoals gezegd zitten er in de bedieningsknoppen van o.a. de AC 2 kleine lampjes. Zie de foto's. Daar gaat het mij om. Ik heb inmiddels op Rennlist wel het een en ander gevonden (https://rennlist.com/forums/993-forum/7 ... eeded.html) , maar er wordt daar nergens iets geschreven over de lampjes. Dus wie me daar verder mee kan helpen ben ik dankbaar.

@Bladerunner:
In de bovenstaande link werd jouw/ons probleem met de haperende airco ook gemeld. Daarop gaf iemand met dezelfde problemen het idee om inderdaad het spul los te maken en te reinigen. Het demonteren van de schakelaar zelf is wel een dingetje met kleine piefjes, palletjes en hopeloos wegspringende veertjes. Na reiniging deed alles het weer, net zoals bij mij dus.
Voor de duidelijkheid heb ik nog wat foto's uit bovenstaande link van Rennlist gepikt en hieronder weergegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


17 sep 2022 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
Mooi stukje techniek! Dan begrijp je opeens waarom alles 'touch' moet worden. Terwijl er niets gaat boven t gevoel van zo'n schakelaar.
Heb er nooit zo op gelet of er lampjes in de schakelaar branden, toch eens testen. Maar zo niet, dan weet ik zeker dat ik de boel niet ga demonteren :shock:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 sep 2022 8:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
Even uit mijn hoofd meen ik me een topic te herinneren van iemand die alles naar LED ging ombouwen. Volgens mij de verlichting in de knoppen
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 sep 2022 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
@bjft, ik heb jaren geleden volgens mij (2016) DEZE deze lampjes erin gesoldeerd.

Heb er geen "how to" meer van, weet alleen nog dat het best wel even een klusje was :wink:

Verder is inderdaad een goede schoonmaakbeurt (vooral van de temperatuur meet sensor die in het buisje zit) vaak al voldoende om de CCU weer goed te laten functioneren. Als je hem toch open hebt liggen check dan gelijk de soldeerpunten op de print.


18 sep 2022 17:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
Bedankt WillemB voor de tip. Ik wist dat er zoiets was, maar niet meer wat/waar. En de ccu is helemaal schoongemaakt, dus ook het luchtkanaaltje. Nu nog mijn maat met een kleine soldeerbout, hele vaste handjes en ervaring met dit soort electrische priegelwerkjes zo gek zien te krijgen dat hij de lampjes voor mij wil vervangen :D :D :D .


18 sep 2022 19:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: verlichting schakelaars CCU
Succes :thumleft:


19 sep 2022 20:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.