Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:12



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Ik heb gezocht naar een antwoord, maar kan het niet vinden.

Voor mijn 911 3.2 Targa uit 1987 heb ik een set Turbo stoelen gekocht. Deze hebben net als de standaard stoelen twee knoppen op de zijkant voor de hoogte verstelling, maar deze hebben ook stoelverwarming. :ba:

Heeft iemand enig idee of de bedrading hiervoor al in de auto zit? Moet hier een apart draad voor getrokken worden nog?

Bedankt alvast :-)


16 feb 2023 18:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Turbostoelen?
Mijn stoelen hebben drie knoppen, de voorste is hoogte en vooruit-achteruit, de tweede is hoogte en rugleuning en de derde is voor de verwarming.
Volgens mij heb ik twee stekkers onder iedere stoel en een superscherpe foto waar ze op staan.
Ik kan me niet voorstellen dat iedere auto hier al voor bekabeld is.
81351
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


17 feb 2023 3:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Aansluitingen zijn voorzien. Geen probleem. :salut:


17 feb 2023 7:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Maar waar zou die aansluiting dan moeten zitten?

Heb zelf ook net 2 stoelen ingebouwd voor een '86-er, ook wat puzzelwerk gehad, maar ben ook niet iets tegen gekomen betreft een andere aansluiting voor stoelverwarming. (heb het in deze ook niet btw...)

De stoelen waar het wel in zit, zit volgens mij toch een kleine schakelaar naast de stoel verstelling voor de verwarming toch? Zit het dan al voorbereid in de standaard kabel vraag ik me af?
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


17 feb 2023 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
De schakelaars voor het bedienen van de stoelverwarming zitten inderdaad gewoon op de zijkant van de stoelen.

Daarnaast gewoon de twee knoppen voor hoogte regeling. Andere functies zijn handmatig.

Zou mooi zijn als de auto de bedrading al heeft. Ik hou namelijk niet zo van allerlei extra getrokken niet originele bedrading.

En aftappen op de elektrische bediening kan natuurlijk niet. Die zijn altijd “live”. Zou bij stoelverwarming niet echt handig zijn. Steeds de accu leeg :-)


17 feb 2023 18:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Niet standaard, er ligt een aparte kabelboom voor, deze: https://www.kroonwireharnesses.com/heat ... earch=seat


17 feb 2023 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Audi s4 Porsche 914 vw golf 1 cabrio
Rijssen
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
DLotus schreef:
De schakelaars voor het bedienen van de stoelverwarming zitten inderdaad gewoon op de zijkant van de stoelen.

Daarnaast gewoon de twee knoppen voor hoogte regeling. Andere functies zijn handmatig.

Zou mooi zijn als de auto de bedrading al heeft. Ik hou namelijk niet zo van allerlei extra getrokken niet originele bedrading.

En aftappen op de elektrische bediening kan natuurlijk niet. Die zijn altijd “live”. Zou bij stoelverwarming niet echt handig zijn. Steeds de accu leeg :-)


Zo ergens van af takken is zeker geen goed idee. Als je het goed wil aansluiten, dan ben je als je auto nog niet voorzien is een aparte kabelboom nodig die fatsoenlijk
Is gemonteerd en af gezekerd.


17 feb 2023 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
De stoelen hebben maar 1 stekker waar deze elektrisch mee aangesloten zijn. De bestuurdersstoel heeft een tweede kleine stekker voor de gordelhouder.

Ik weet dus wel zeker dat zowel elektrische bediening en stoelverwarming over 1 stekker lopen.

Dat setje van kroon heeft drie draden. Zal dus massa, 12v continue en 12v geschakeld zijn.

Maar vast even een stoel bij mijn auto eruit halen en kijken.



gerakroo schreef:
Niet standaard, er ligt een aparte kabelboom voor, deze: https://www.kroonwireharnesses.com/heat ... earch=seat


17 feb 2023 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Ik had in mijn '87 3.2 origineel alleen stoelverwarming voor de chauffeur. Ik heb dan een tweede set stoelen gekocht om deze in classic leder/pepita te laten bekleden. Vermits de originele stoelen nog veel te goed waren heb ik deze gestockeerd in mijn kelder en de nieuw beklede set gestoken in de 3.2.
De tweede set hadden wel beide stoelverwarming en zowel chauffeurszetel in de stekker links én passagiersstoel gewoon in de stekker rechts ingeplugd van de originele bedrading van de 3.2.
Elektrische voorzieningen lagen er dus wel af fabriek. :roll:
Duidelijker kan ik niet zijn denk ik.


18 feb 2023 9:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Die foto van mij is zo onduidelijk dat ik het niet goed zie. Als het maar een stekker is dan verandert dat de zaak. Het elektrisch schema toont ook maar een stekker.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


18 feb 2023 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Vandaag gekeken. Stoel eruit gehaald en stekker open gemaakt. Gaan drie draden in:

1x massa en is aangesloten op alle pinnen aan de linker kant
1x constante plus en is aangesloten op drie pinnen aan de rechter kant.
1x geschakelde plus en is aangesloten op een enkele pin aan de rechterkant.

De pinnen zijn in de stekkers onderling met metalen strippen verbonden.

Kortom, de elektrische verbindingen liggen er gewoon standaard al.

Enige uitdaging nu; stoelverwarming zit op dezelfde zekering als elektrische ramen en schuifdak (nvt want ik heb een targa) deze horen allemaal stroom te krijgen bij contact aan of een deur open. Dat is een comfort functie dat je het raam nog dicht kan doen zonder contact aan

Is geschakeld via de deurcontacten voor de binnenverlichting.

Bij eerste keer meten stond er constant stroom op maar was de binnenverlichting uit. Daarna een keer binnenverlichting aan en weer uit, nu meet ik alleen 12v bij contact aan.

Dus mogelijk is dat relais (achter tellers) niet goed meer.


18 feb 2023 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Andere stoelen 911 3.2, stoelverwarming aansluiten
Nog even een aanvulling op de informatie. Bijrijdersstoel had origineel geen elektrische functies. Maar ook hier lag gewoon de elektrische aansluiting onder de stoel klaar. Nog ingepakt in een rubber omhulsel om de stekker

Wanneer het contact aan is geweest blijft de stroom op het schuifdak, ramen en stoelverwarming staan. Wanneer de deur geopend wordt —> deurcontact maakt massa —> gaat de stroom van deze functies af.


20 feb 2023 0:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.