Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:10



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonder AC 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonder AC
Beste, zoals zoveel 944's heeft de mijne ook het gekende probleem dat de verwarming enkel nog warme lucht blaast. Het gaat hier om een phase2 van 1985. De simpelste oplossing is het bij de mijne helaas niet. De plastieke clipjes links onder aan de pedalen zijn nog mooi heel. Ook is het zo dat de mijne geen airco heeft dus ook niet de 3 temperatuursensoren dus dit valt ook al weg. De vacuumleidingen zijn ook allemaal in orde maar dit heeft volgens mij weinig te maken met het bewegen van de elektrische stelmotoren links. Wat ik wel opmerk is dat als ik op de stelmotor voor koud warm op pin 1 van de 5polige stekker ga meten met een stroomtester van zodra ik deze wit blauwe draad aanraak alles wel terug normaal werkt. Heeft er toevallig iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Mij lijken het 2 mogelijkheden. Ofwel het bedieningspanneel zelf of de stelmotor. Gek is alleen dat als ik de draad aanraak met de probe alles terug normaal begint te werken. Graag hoor ik jullie ideeen. Of heeft er iemand een schema van deze versie?
Alvast bedankt.
Mvg Sven


10 maart 2023 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 Turbo
Achterhoek
Bericht Re: Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonde
Op mijn 944 turbo van 1986 was de oorzaak de klep die het warme water regelt dat naar de verwarming gaat.
Die zit achter het nokkenasdeksel tegen het schutbord en wordt dmv vacuum geregeld. part number 928 574 573 03 disc valve
Het is een beetje gepruts, maar dan ben je voor €100 klaar


10 maart 2023 14:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonde
Bedankt om mee te denken. ik denk alleen dat dit bij mij niet het geval is of ik het zie het verband niet waarom de stelmotoren op het verwarmingshuis dan niets meer doen. Deze zijn puur elektrisch aangestuurd en kan je normaal ook verzetten als de motor niet draait, geen vacuumverziening dan. Het gekke is dat het moment ik het signaal op de blauw witte draad op klem 1 van de vijfpolige stekker wil meten alles normaal begint te doen en het moment ik de probe eraf haal hij terug naar noodloop gaat. Zeer bizar.


10 maart 2023 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonde
Ik heb ditzelfde probleem recent gehad in mijn 944 S. (1987) Het bleek bij mij aan de printplaat te liggen van het bedieningsmechanisme van de verwarming. Die dingen kunnen door de tijd heen lekker krokant worden zoals veel printplaten uit oude jaren 80 apparaten.
Een goed gebruikt exemplaar gevonden, stekkers er weer aan en alles werkte als vanouds.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


11 maart 2023 19:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonde
@MPH, bedankt om je ervaring te delen en wat bij jouw de oplossing was. Ik heb een vermoeden dat het bij mij die richting ook uit aan het gaan is. Ik heb het paneel gisteren open gehad en het ziet er niet slecht uit maar ook niet super. Dus ik ga is opzoek gaan naar een ander bedieningspaneel.
Alvast bedankt en ik geef de nodige feedback als ik er 1 gevonden heb en het steekt erin.


12 maart 2023 8:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 Turbo
Achterhoek
Bericht Re: Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonde
https://rennlist.com/forums/attachments ... ics.v2.pdf


12 maart 2023 18:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonde
Om even terug te komen op dit topic. De oplossing is er. Na het bedieninspaneel te wisselen met 1 uit een werkende 944 deed de verwarming alles terug zoals het hoorde. Het paneel was dus de oorzaak. Nu is het nog een kwestie van een ander paneel te vinden of dat van mij te laten herstellen. Maar dit was dus de oorzaak.
Mvg


12 apr 2023 6:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verwarming blijft op warme lucht staan 944 phase 2 zonde
:thumleft: :thumleft: Succes met de zoektocht
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2023 6:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.