Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 15:05



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
PCM 3.1 en de mogelijkheid om de DVD te gebruiken voor beeld 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Macan 3.0S Alfa GT junior 2.0
Bericht PCM 3.1 en de mogelijkheid om de DVD te gebruiken voor beeld
Wie oh wie weet of dit mogelijk is of heeft een ander idee. Ik heb een Macan uit 2015 PCM 3.1 er zit een DVD speler in en wanneer ik daar een dvd in doe dan heb ik wel geluid maar geen beeld (ook niet in stilstand. Bij Audi kon je de DVD speler in de MMI decoderen en had je beeld ook rijdend. We gebruikten dit voor het afspelen van concerten dus geluid met beeld maar die kijk je niet. Is er met de PCM ook een mogelijkheid om dit te doen en wanneer het niet via de PCM lukt heeft iemand een ander idee. Ik heb al gedacht aan een module om CarPlay aan te sluiten maar ik weet niet of ik dan via de telefoon naast muziek ook video beelden kan streamen en of het geluid dan net zo goed is. Ik stream nu via AHA of de IPOD functie op de PCM maar mis eigenlijk wel de concerten met goed geluid wanneer we weer even naar een ski gebied racen. Wie heeft tips en suggesties ? (En ja ik weet dat tv kijken tijdens niet mag )


26 apr 2023 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: PCM 3.1 en de mogelijkheid om de DVD te gebruiken voor b
Als je weet dat het niet mag en dat je geluid er niet beter van wordt, waarom dan toch?

Ik zou niet op het volk willen lijken dat tijdens het rijden filmpjes bekijkt op een tegen de voorruit geplakte Iphone.


27 apr 2023 11:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Macan 3.0S Alfa GT junior 2.0
Bericht Re: PCM 3.1 en de mogelijkheid om de DVD te gebruiken voor b
Pfffff, de vraag is of iemand weet hoe je dit voor elkaar kunt krijgen en de vraag is niet om een waardeoordeel te krijgen. Het geluid is niet slechter maar bij een juiste verbinding juist beter met dolby surround zoals dat eerder bij Audi het geval was.

. Ik stel ook niet dat het geluid slechter is met CarPlay simpel omdat ik dat niet weet en ik vraag juist naar mensen die hier ervaring mee hebben en mij dus kunnen zeggen of het werkt en of het geluid dan ook goed is. Ik plak geen iPhone tegen mijn ruit want de pcm zou het scherm moeten zijn.


27 apr 2023 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: PCM 3.1 en de mogelijkheid om de DVD te gebruiken voor b
Hmm, niet mijn meest gelukkige post. Ik snap nu dat je op zoek bent naar beter geluid en dat je je afvraagt of je dat kunt bereiken i.c.m. beeld streamen. Voor mij zou een dergelijke oplossing al een reden zijn om niet verder te kijken omdat ik bewegend beeld voorin de auto niks vind, maar dat is mijn mening waar je je niets van aan hoeft te trekken. Technisch is het wel interessant en ik snap ook wel de lol van het willen uitzoeken.


27 apr 2023 15:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Macan 3.0S Alfa GT junior 2.0
Bericht Re: PCM 3.1 en de mogelijkheid om de DVD te gebruiken voor b
Wahaha bedankt voor je reactie. Dacht even van pffff komt er weer een. Snap ook je reactie maar mijn ervaring is dat het de muziek in de auto echt heel veel beter maakt. Films kijken oid zou ik niet doen want dat zal af leiden maar muziek hoef je niet voor te kijken. Het geluid zonder beeld is met bose gewoon erg goed en klinkt super, de app AHA ivm Porsche is ook gewoon goed maar wil het kunnen streamen vandaar mijn vraag. Wanneer er mensen hier Apple CarPlay hebben in hun Porsche is mijn vraag of je ook beel kunt streamen met het mirror scherm. Ik ga ervanuit dat ik de DVD speler die erin zit niet kan gebruiken omdat er bij stilstand ook geen beeld mogelijk is. Mp3 of MP4 of movie bestanden werken ook niet op de jukebox en de harde schijf. En ik zie wel aanpassingen waarin ze iets van Netflix aanbieden die op de pcm zou werken. Netflix oid zou ik zelf niet in de auto willen maar een goed concert is echt lekker. Ik hoop dat er iemand hier er ervaring mee heeft en het is echt een aanrader omdat de beleving van een concert met beeld totaal anders is dan alleen geluid ook voor de meerijders in de auto


27 apr 2023 21:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.