Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 20:38



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Rijlichten 911 (1971) erg zwak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Hallo iedereen,

zoals de titel al zegt, zijn mijn rijlichten erg zwak. (grote lichten zijn eigenlijk wat de rijlichten zouden moeten zijn)
Ik ben hierdoor ook afgekeurd.
Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen.
Batterij is nieuw, alle zekeringen zijn in orde.
Het zijn H4 lampen (europees)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Auto is een 911 van 1971

Grtn


Laatst bijgewerkt door Den_tony op 06 jun 2023 11:28, in totaal 1 keer bewerkt.



06 jun 2023 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Rijlichten erg zwak
Er vanuit gaande dat het een oudere auto is neem ik aan dat er tussen accu en licht niet veel meer dan wat draad en een relais zit. Aangezien ze aan beide kanten minder fel zijn en zowel voor grootlicht als rijlicht zit het niet in het relais. Ik denk nu eigenlijk dat er een slecht contact is ergens in de stroomkring. Dat zou met wat experimenteren te vinden moeten zijn. Gewoon een extra draad aansluiten en kijken of het dan feller wordt.

Ik ben geen monteur en knutsel niet aan auto's. Is gewoon wat ik kan bedenken :scratch:


06 jun 2023 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Rijlichten erg zwak
Mijn koplampen waren ook erg zwak, naar moderne maatstaven, ik heb LED in laten bouwen door Rennsport Breda.
Je kunt eens contact opnemen met Lothar.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jun 2023 11:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Is je koplampglazen wel schoon aan de binnenkant en weet je of je reflector nog in orde is?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


06 jun 2023 11:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Even een draad van de lamp naar de accu trekken ... kijken of dat een groot verschil is.

Als dat niet de oplossing is - denk eens na over andere lampjes - daar is hier al eens het een en ander over geschreven :idea:


06 jun 2023 11:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Ik bedenk mij dat ipv een draad trekken het meten van het voltage bij de lamp mogelijk makkelijker is. En veiliger ivm dat er dan geen verkeerder draad getrokken kan worden.
Misschien zitten de lampen wel in serie?
Als dat niet zo is en de pitjes branden inderdaad maar slap dan gaat er ergens veel energie verloren in de vorm van warmte. Zou kunnen... En dan is er brandgevaar.


06 jun 2023 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Een '71 elfje moet gewoon een fatsoenlijke hoeveelheid dimlicht (en grootlicht) kunnen geven zonder dat er moderne lampen in worden gezet. Ik zou het dus inderdaad gaan zoeken bij bedrading of een slechte stroomlevering.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


06 jun 2023 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Ik zou ook als eerste checken of er ter plekke van de lampen zelf netjes (ca) 12 Volt staat (pak m beet 12.5 bij motor aan / 11.5 bij motor uit). Als die spanning aanzienlijk lager is heb je ergens spanningsverlies door een slechte verbinding. Een oude zekering wil ook nog wel eens slecht contact maken, een aardeverbinding of ergens een connector.

Is die spanning wel OK en je lamp ook, dan is het issue waarschijnlijk reflector en/of binnenkant van het glas die te weinig licht naar buiten laten. Ik heb jaren geleden het glas van mijn lampen aan de binnenkant eens schoongemaakt, daar kwam na ca. 20 jaar best wat zwarte aanslag van af. Later ook de reflectoren vervangen voor nieuwe, dat was ook een enorme verbetering.

Standaard spullen in goede staat moeten het prima doen; het is m.i. niet de juiste route om problemen op te lossen met fellere lampen. Dat is net zoiets als de neiging om dikkere olie te gebruiken om de lage oliedruk van een versleten motort omhoog te krijgen, of om erg versleten schokdempers (omdat ze zo slecht zijn) te vervangen door stugge sportdempers (omdat je stuggere vering wil t.o.v. wat je nu ervaart). Als originele spullen goed zijn dan moet het goed zijn - oorzaak zoeken en aanpakken.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


07 jun 2023 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Niet helemaal mee eens, de originele verlichting is naar huidige maatstaven echt minimaal, ook bij een modernere auto als een 993.
Als je dat vergelijkt met je DD is het verschil erg groot. Dus uit veiligheidsoogpunt vind ik een upgrade naar betere verlichting prima.
Dikkere olie etc wel mee eens uiteraard :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 jun 2023 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
Het gaat hier om een '71 911. Ik kan je verzekeren dat ik meer dan voldoende zicht heb als ik dimlicht inschakel in mijn '71 (modeljaar 72) 911.

Tuurlijk hebben moderne auto's met Xenon een nog beter dimlicht, maar om te beweren dat het bij een klassieker onvoldoende is om veilig mee te rijden -mits het goed functioneert- is onzin.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


07 jun 2023 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
TS heeft het over afkeur dus dat is wel wat ernstiger dan het feit dat al die oude gebakjes (incl mijne) magere lichtopbrengst hebben vergeleken bij huidige standaarden.
Zou zeker ook op massaverbindingen checken.


07 jun 2023 21:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Rijlichten 911 (1971) erg zwak
De 911 heeft in de kabelboom een erg lang circuit met relatief dunne bedrading. Dit komt doordat de zekeringkast voorin zit en dus helemaal terugmoet naar de lichtschakelaar. In combinatie met overgangsweerstand door gecorrodeerde massa aansluitingen loopt de spanning behoorlijk terug. De installatie van een headlight relay set biedt altijd verbetering, tevens beschermt deze de (lkostbare) verlichtingsschakelaar. Kijk voor verdere uitleg op :https://www.kroonwireharnesses.com/headlight-relay-set-for-porsche-911-912-69-73-version-artno-headlightrelf?search=headlight


11 jun 2023 11:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.