Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:54



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
MHI2 en MIB patching van PCM4 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht MHI2 en MIB patching van PCM4
Hoi,

Mijn OTA updates voor de maps doen het niet meer en ik kan geen kaartdelen meer aanpassen. Ik heb de vraag via de mail Porsche gesteld en hopelijk komen ze erop terug met een oplossing. Na veel Googlen is mijn hoop beperkt aangezien meer mensen met dezelfde problemen lijken te zitten waar geen oplossing voor gevonden is. Maar goed, even aanzien hoe het loopt. De service is tot nu toe altijd prima geweest dus ik heb nog hoop.

Wat ik in mijn gezoek wel tegenkwam is een toolset van http://mib-helper.com/ die blijkbaar zeer veel instellingen in mijn PCM4 systeem kan tweaken. Onder andere ook een full map update van heel Europe in een keer. Dat is natuurlijk veel handiger dan wat er met die OTA updates mogelijk is. Ook kan ik dan blijkbaar Andoid Auto activeren. Voor de rest zijn alle opties al actief dus valt er voor mij geen winst te behalen en daarnaast houd ik het graag officieel.

Wat mij bevreemd is dat ik hier op dit forum niets over kan vinden. Is dit tegen de regels van het forum of is het onbekend?

Wat ik wel zie zitten is de custom POI lijst met flitsers. Ik ga binnenkort via Frankrijk door Spanje naar Portugal en aangezien Flitsmeister daar verboden is kan dat toch wel handig zijn.

Iemand ervaring?

MAG,
Milo


18 sep 2023 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: MHI2 en MIB patching van PCM4
Geen ervaring met je specifieke vraag.
Maar rij zelf gewoon met FM (en Waze) aan door de genoemde landen.


18 sep 2023 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: MHI2 en MIB patching van PCM4
Bedankt voor Waze. Direct geinstalleerd en de reviews zijn erg positief

Toch blijf ik het raar vinden dat ik niks op het forum kon vinden over die gratis (vast wel illegaal) map updates en het enablen van veel opties die niet aan stonden. Vooral Android Auto is echt een toevoeging lijkt mij.
En flitsers in je standaard navigatie is ook wel fijn toch?
Trouwens ook lollig om je spash screen aan te kunnen passen :) Optimale personalisatie

Gebruiken jullie dit niet uit netheid of omdat het eigenlijk geen algemene kennis is?


19 sep 2023 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: MHI2 en MIB patching van PCM4
Weet niet of het perse illegaal is. Zal me niet verbazen als standaard alles er op staat en alleen bepaalde delen worden vrijgegeven en het nu dus blijkbaar mogelijk is om alles vrij te geven zonder daar Porsche prijzen voor te betalen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


19 sep 2023 14:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: MHI2 en MIB patching van PCM4
Het is niet illegaal (als in tegen de wet) want jij bepaalt als eigenaar van de auto zelf wat je er mee doet (binnen de grenzen van de wet), maar het gaat (waarschijnlijk) wel in tegen de garantievoorwaarden van Porsche. Dus gebruik is altijd op eigen risico.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 sep 2023 14:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.