Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:43



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Carplay Boxster 981 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Carplay Boxster 981
Sinds deze week de gelukkige eigenaar van een Boxster 981 met PCM 3.1 systeem. Ik wilde daar graag Android Auto/Apple Carplay in hebben. Als ik op de navigatie toets druk blijkt er al een systeem ingebouwd te zijn van Baidu Carlife. Ik vond ook een USB kabel onder het dashboard dus ik dacht nou dat is dan weer een meevaller. Ik krijg echter geen verbinding met Android Auto, dit zowel bedraad als draadloos. Het lukt wel om via bluetooth te connecten maar dan kun je alleen bellen en muziek afspelen. Mijn telefoon (Huawei 30 Pro) laat wel zien dat ik op Android Auto van het systeem zou moeten klikken ik zie wel een button op de touchscreen maar die optie kan ik niet selecteren. Wat wel lukt is als ik de Carlife+ app installeer op mijn mobiel dat die dan wel werkt, die app is helaas helemaal in het chinees en daar kan ik helaas niks mee.

Het is me niet duidelijk of eea aan de telefoon (Android) ligt of dat het hele Carlife systeem gewoon niet deugd. Heb ook al USB debugging op de telefoon aangezet maar daarmee kom ik ook niet verder. Heb verder geen Iphone om te kijken of Carplay het wel doet.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit systeem en dan met name de werking van Android Auto?
Als dit systeem verder niks is, wat is dan wel aan te raden? Had zelf al andere systemen gezien en inbouw lijkt me ook niet heel ingewikkeld.


22 sep 2023 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Carplay Boxster 981
Ik lees om sommige andere fora dat het aan de kabel kan liggen. Schijnt dat type telefoon nogal gevoelig voor te zijn. Het beste test je het met een Samsung of andere Android telefoon van een kennis/buur of zo.

Edit: dit artikel is al wat ouder, maar toch even lezen. En zie ook dit op Tweakers.net
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


22 sep 2023 14:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.