Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:13



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
PCM 4 map updates 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht PCM 4 map updates
Hoi,

<klaagmode aan>
even klagen. Ik heb dus een PCM 4 in mijn 991.2 zitten en dat bevalt mij prima. Via een doosje heb ik draadloos CarPlay wat vrij goed werkt.

Op dat systeem heb ik zo'n bespottelijk duur remote abonnement waar dus ook map updates bij zitten. Alleen dan niet de hele kaart maar je kan regio's kiezen. En blijkbaar dus ook slechts 2x per jaar. Waarom??? Ik wil best betalen maar op deze manier voel ik mij gestraft.
Net als die officiele DVD's vroeger. Wilde ik sneeuwwitje voor mijn kinderen aanzetten maar moest ik eerst 10 minuten door reclame heen ploegen. Dan maar illegaal downloaden.

Dat moet ik nu dus ook voor de maps doen. Ik wil best betalen maar dan wil ik wel gewoon een fijne ervaring hebben. Nu voel ik mij een stuk minder bezwaard om er gewoon illegaal een complete map update overheen te zetten. Zet ik meteen Android-Auto even aan. Ook zoiets waarvan je je kan afvragen waarom Porsche dat niet gewoon aanzet of op zijn minst optioneel aan te zetten is.
<klaagmode uit>

MAG,
Milo


26 okt 2023 16:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: PCM 4 map updates
I'd rather cry in a Porsche, than cry on the bus
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


26 okt 2023 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: PCM 4 map updates
Ik heb onlangs ook een 991.2 gekocht met PCM 4. Via M.I.B. software is het gelukt om android auto te activeren en om de nav kaarten te updaten naar versie 2023/2024, die waren bij mij ook namelijk nog van 2018

how to lees je hier: https://rennlist.com/forums/991-turbo/1 ... 991-a.html


21 nov 2023 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: PCM 4 map updates
Inmiddels ook gedaan. Alle maps weer bijgewerkt en Android Auto aangezet. Meer dan prima zo :cheers:

De POI database durf ik nog niet erg. Die zegt voor een 'H' variant te zijn terwijl ik een 'P' variant heb. Is waarschijnlijk totaal onbelangrijk maar ik kan nergens vinden wat die letter betekent.
Zie 'variant2 = "FM?-H-*-*-*"'. Die H is bij mij dus een P.


21 nov 2023 12:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht Re: PCM 4 map updates
Ik zie het MIB bestaan niet meer staan. Iemand een idee om toch te kunnen upgraden?

Ik heb ook geprobeerd een online update in de auto uit te voeren. Daar krijg ik de foutmelding "Fout bij software download, geen toegang tot medium"

Bij de diensten informatie in de auto staat dat ik recht heb op online kaartupdates tot 20 januari 2024


03 dec 2023 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: PCM 4 map updates
Ja dat probleem had ik ook. Ik heb uiteindelijk alle bestanden kunnen vinden op https://mibsolution.one

Wachtwoord en gebruikersnaam zijn beide "guest"

Weet het even niet meer zeker maar ik dacht dat ik het gevonden heb in de map mqb solution en dan mhi2 harman. Was in ieder geval via deze site.


03 dec 2023 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: PCM 4 map updates
Wanneer het gelukt is om de software te installeren kun je de beschrijving volgen op deze website voor het upgraden van je maps. Blijkbaar zijn die van de pcm4 gelijk aan die van de audi.

https://blog.zsec.uk/myaudi-maps2022/


03 dec 2023 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht Re: PCM 4 map updates
Dankjewel :thumleft:

Ik heb de map gevonden. Nu nog even de juiste bestanden uitzoeken en downloaden.


03 dec 2023 13:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.